Μία μεγάλη ομάδα γεωλόγων, γεωτεχνικών και μηχανικών βρέθηκε από νωρίς το πρωί της Τετάρτης στο σημείο της κατολίσθησης στον δρόμο που συνδέει την Ιόνια οδό με τα χωριά των Κατσανοχωρίων, ώστε να διαπιστώσει την εξέλιξη του φαινομένου που προκάλεσε τεράστιες ζημιές και κυρίως μεγάλη ανησυχία για το αν και με ποιες προϋποθέσεις μπορεί ο άξονας αυτός να δοθεί με ασφάλεια και πάλι στην κυκλοφορία.
Η πρώτη εκτίμηση των επιστημόνων που βρέθηκαν στην περιοχή είναι πως η κατολίσθηση ξεκίνησε σε απόσταση 50 μέτρων πιο πάνω από το δρόμο και έχει μέγιστο βάθος τρία μέτρα.
Από τις πρώτες εικόνες και τις εκτιμήσεις δε φαίνεται να έχουν προκληθεί προβλήματα στον οδικό άξονα πλην του τοιχίου αντιστήριξης που παρασύρθηκε από τον μεγάλο όγκο των αδρανών υλικών και θα πρέπει να αντικατασταθεί. Επειδή όμως, το έργο δεν έχει παραδοθεί ακόμη από την ανάδοχο εταιρεία, αυτή είναι που έχει και την ευθύνη της απομάκρυνσης των αδρανών υλικών, εργασίες που ξεκίνησαν ήδη και υπολογίζεται αν δεν υπάρξουν έκτακτα γεγονότα να έχουν ολοκληρωθεί σε τρεις ημέρες.
Ο Δήμαρχος
Την προσεκτική και υπεύθυνη διαχείριση της έκτακτης κατάστασης όπως αυτή διαμορφώθηκε μετά την εκτεταμένη κατολίσθηση της Τρίτης στο ύψος των Πηγαδιών στο νέο δρόμο σύνδεσης της Ιόνιας οδού από το Τέροβο μέχρι τα Πηγάδια, ζητά ο δήμαρχος Βορείων Τζουμέρκων Νίκος Βαΐτσης.
Με το ίδιο έγγραφο ζητά να οριοθετηθεί με ακρίβεια η περιοχή της κατολίσθησης και να κηρυχθεί η περιοχή σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, καθώς εκτός από την ασφαλή λειτουργία του οδικού άξονα, εκείνο που προέχει, είναι να διασφαλιστούν οι ζωές των κατοίκων του χωριού και οι περιουσίες τους. Η απόσταση άλλωστε από τα πρώτα σπίτια του χωριού δεν είναι μεγάλη και η εικόνα του φαινομένου δημιουργεί έντονη ανησυχία για την εξέλιξή του και κατά πόσον μπορεί να κινδυνεύσουν ανθρώπινες ζωές.
Σε δηλώσεις του μάλιστα στο ITV ο κ. Βαΐτσης τόνισε απευθυνόμενος κατά κύριο λόγο προς την Περιφέρεια Ηπείρου, ότι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση η περιοχή να γίνει ένα «μικρό Μαυρολάγκαδο» όπου δαπανήθηκαν πολλά χρήματα για την υλοποίηση ενός σημαντικού έργου, οι χρήστες του οποίου όμως είναι λίγοι και σίγουρα ένα σημείο που δεν έχει την κίνηση του νέου οδικού άξονα. «Θα πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσουμε να ασχολούμαστε και να δίνουμε τέτοια βαρύτητα στο Μαυρολάγκαδο όπου και εκεί υπήρξαν κάποια προβλήματα, αλλά αντιμετωπίστηκαν και να δούμε τι θα κάνουμε στο Τέροβο – Πηγάδια γιατί η κατάσταση αυτή, μας ανησυχεί πολύ κι εμάς και τους κατοίκους. Μιλάμε για τεράστια αγωνία γιατί σε μικρή απόσταση από την κατολίσθηση υπάρχουν σπίτια και επειδή ξέρουμε πως είναι τα εδάφη της περιοχής, δεν πρόκειται να ησυχάσουμε αν δε δοθούν οριστικές λύσεις. Αν δεν είναι ασφαλές, δε θα πρέπει να ανοίξει και πάλι ο δρόμος γιατί περιμένουμε μεγάλη επισκεψιμότητα αυτές τις ημέρες στην περιοχή και δε θα πρέπει να διακινδυνέψουμε το παραμικρό. Μας ανησυχεί επίσης η εικόνα αυτή και ενόψει της έναρξης των εργασιών για το άλλο τμήμα από τα Πηγάδια μέχρι την Πλάκα όπου και εκεί μιλάμε για τα ίδια εδάφη, με παρόμοια χαρακτηριστικά, επομένως θα πρέπει κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών να γίνεται επιστάμενη μελέτη από τους επιστήμονες», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Βαίτσης.
Ερωτήματα από «το Κοινό των Ηπειρωτών»
Η παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών» και ο επικεφαλής της Γιάννης Στέφος θέτουν μία σειρά ερωτημάτων μετά την κατολίσθηση επισημαίνοντας πως το συμβάν γεννά απορίες και ερωτήματα που θα πρέπει να απαντηθούν από την Περιφέρεια και τον Αλ. Καχριμάνη.
«Γιατί ένας δρόμος, με αρχικό προϋπολογισμό 25 εκ. πριν την έκπτωση του αναδόχου, στον οποίο κατά την κατασκευή του δημιουργήθηκαν προβλήματα από κατολισθήσεις, δόθηκε εσπευσμένα στην κυκλοφορία πριν τις πρόσφατες εκλογές;
Υπήρξε πληρότητα των μελετών, είχαν εκπονηθεί γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες;
Τι συνέβη με τα αδρανή υλικά που προέκυψαν από την κατασκευή;
Δεδομένου ότι έγινε προσωρινή παραλαβή του έργου, εντοπίστηκαν κατασκευαστικές ελλείψεις ή κακοτεχνίες από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας;
Αν ναι, γιατί δόθηκε στην κυκλοφορία με κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών;
Πόσο εκτιμάται το κόστος αποκατάστασης των ζημιών και ποιος θα αναλάβει αυτή τη δαπάνη;
Και τέλος, πότε θα παραδοθεί στην κυκλοφορία με ασφάλεια ο δρόμος;», καταλήγει η ανακοίνωση.