Τρεις νέοι οδικοί κόμβοι, δύο εκ των οποίων αφορούν συνδέσεις με την Εγνατία Οδό προωθούνται προς άμεση κατασκευή από την Περιφέρεια Ηπείρου, με τους οποίους θα δοθεί οριστική λύση σε κυκλοφοριακά προβλήματα που υπάρχουν από την κατασκευή του οδικού άξονα. Ο ένας κόμβος αφορά τη σύνδεση της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων – Άρτας με την Εγνατία Οδό και ο δεύτερος τη σύνδεση με το Βιοτεχνικό Πάρκο Θεσπρωτίας. Ο τρίτος κόμβος θα κατασκευαστεί στην Ε.Ο. Άρτας- Τρικάλων στο ύψος Διασέλου.
Ο συνολικός προϋπολογισμός των τριών κόμβων ανέρχεται σε 4.920.000 ευρώ και η Οικονομική Επιτροπή η οποία συνεδρίασε με την Προεδρία του Περιφερειάρχη Αλεξ. Καχριμάνη, ενέκρινε για το μεν πρώτο τους όρους δημοπράτησης, για τους δε άλλους τα αποτελέσματα των αντίστοιχων διαγωνισμών.
Αναλυτικά οι αποφάσεις που ελήφθησαν από την Οικονομική Επιτροπή είναι οι εξής:
Αναδείχτηκαν οριστικοί ανάδοχοι για τα έργα:
– «Προστασία και αποκατάσταση της επαρχιακής οδού από Αγία Κυριακή προς Σούλι από πτώσεις βράχων και λίθων μετά τις ισχυρές βροχοπτώσεις που εκδηλώθηκαν κατά το διάστημα 8-12/01/2021» προϋπολογισμού 370.000 ευρώ. Ανάδοχος ΟΔΟΚΑΤ Α.Ε.
– «Άμεση συλλογή στοιχείων για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών περιοχής από κόμβο Δολιανών έως Κακαβιά (παροχή υπηρεσιών)», προϋπολογισμού 74.400 ευρώ. Ανάδοχος: ΜΕΤΡΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε.
Αναδείχτηκαν προσωρινοί ανάδοχοι για τα έργα:
– «Κατασκευή κόμβου στην Ε.Ο. Άρτας Τρικάλων στο ύψος του Διάσελου», προϋπολογισμού 300.000 €. Ανάδοχος: ΕΡΓΟΤΕΧΝΙΚΗ Ο.Ε.- ΜΕΓΑ ΟΥΡΑΝΙΑ.
– «Σύνδεση Εγνατίας Οδού με Βιοτεχνικό Πάρκο Θεσπρωτίας (Α/Κ ΒΙΟ.ΠΑ.ΘΕ.)», προϋπολογισμού 2.650.000 ευρώ. Ανάδοχος ΟΔΟΚΑΤ Α.Ε.
– «Εργασίες επούλωσης οπών στους ασφαλτοτάπητες του εθνικού οδικού δικτύου Περιφέρειας Ηπείρου», προϋπολογισμού 74.400 ευρώ. Ανάδοχος Ι. ΜΠΟΥΚΟΥΒΑΛΑΣ- Β. ΚΑΚΑΡΙΑΡΗΣ Ο.Ε.
– «Αποκατάσταση – βελτίωση του δρόμου Αμφιθέα – Μεγάρχη – Φωτεινό και προστασία πρανών υδατορεμάτων εντός του οικισμού της Τ.Κ. Μεγάρχης», προϋπολογισμού 82.000 ευρώ. Ανάδοχος Σωτήριος Σφήκας.
Εγκρίθηκαν οι διαδικασίες για την διακήρυξη των έργων:
– «Αποκατάσταση επαρχιακής οδού Ιτέα προς Πέτρα Ζαγορίου», προϋπολογισμού 62.000 ευρώ.
– «Κόμβος Ε.Ο. Ιωαννίνων – Άρτας με Εγνατία Οδό», προϋπολογισμού 1.970.000 ευρώ.
– «Αποκατάσταση φθορών επαρχιακής οδού Κοκκινολιθάρι – Κεραμίτσα – Μηλέα», προϋπολογισμού 150.000 ευρώ.
– «Βελτίωση βατότητας – κατασκευή τεχνικών – σήμανση και ασφάλεια οδικών τμημάτων στο Δήμο Πρέβεζας», προϋπολογισμού 282.200 ευρώ.
– «Αποκατάσταση καθιζήσεων – κατολισθήσεων επί της Ε.Ο. Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας», προϋπολογισμού 74.400 ευρώ.
Μελέτη για την αποκατάσταση του Ι. Ν. Παρηγορήτισσας
Η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας στην ίδια συνεδρίαση, έλαβε επίσης απόφαση και για ένα πολύ σπουδαίο βυζαντινό μνημείο της Άρτας. Συγκεκριμένα για τον Ιερό Ναό Παρηγορήτισσας, για τον οποίο εγκρίθηκαν οι όροι διακήρυξης της μελέτης. Όπως ανέφερε ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, πρόκειται για μελέτη με μεγάλες απαιτήσεις, αφορά το κτηριακό συγκρότημα και για την προώθησή της έχει τακτική επικοινωνία με την Υπουργό Πολιτισμού κ. Λίνα Μενδώνη η οποία επιδεικνύει έντονο ενδιαφέρον. Ο προϋπολογισμός της μελέτης ανέρχεται σε 300.000 ευρώ, τα οποία προέρχονται από πόρους της Περιφέρειας.
Ενημέρωση για ζητήματα επικαιρότητας
Ο Περιφερειάρχης με την έναρξη της συνεδρίασης ενημέρωσε τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής για διάφορα θέματα.
Για την πρόσφατη κακοκαιρία, ανέφερε ότι τα όποια προβλήματα υπήρξαν στις ορεινές κυρίως περιοχές αντιμετωπίστηκαν αμέσως, ενώ τόνισε ότι σωστά πάρθηκε η απόφαση για απαγόρευση της κυκλοφορίας μεγάλων φορτηγών στις εθνικές οδούς. Όσον αφορά τα προβλήματα ηλεκτροδότησης, τόνισε ότι οι στύλοι του ΔΕΔΔΗΕ είναι «γηρασμένοι», καθώς τα τελευταία χρόνια δεν γινόταν προμήθειες από έλληνες παραγωγούς. «Τρόμαξα να τους πείσω και από το καλοκαίρι άρχισαν σιγά- σιγά να προμηθεύονται νέες κολώνες από Ήπειρο, Θεσσαλία, Δυτική Μακεδονία. Στο Ζαγόρι έπεφταν οι κολώνες και δίπλα υπήρχαν στοιβαγμένες χιλιάδες που σάπιζαν, επειδή αγοράζαν από τη Φινλανδία», τόνισε χαρακτηριστικά.
Για την αύξηση των κρουσμάτων κορωναϊού, ο Περιφερειάρχης σημείωσε ότι η επιβάρυνση στα νοσοκομεία προέρχεται από την Αλβανία, αναφέρθηκε σε ορισμένες εστίες διασποράς που εντοπίστηκαν το τελευταίο διάστημα, τονίζοντας ότι όλοι πρέπει να δείξουν καλύτερη συμπεριφορά. Ζήτησε από την Αστυνομία να εντείνει τους ελέγχους και από τους εκπαιδευτικούς να μεριμνούν ώστε οι μαθητές να κάνουν σωστή χρήση της μάσκας.
Σχετικά με τους Σταθμούς Μεταφόρτωσης
Ο Περιφερειάρχης τέλος, έδωσε απάντηση και στην επιστολή της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο του θέματος των ΣΜΑ, παίρνοντας ορισμένες αποστάσεις. Ο ίδιος είχε πει και στο πρόσφατο παρελθόν, ότι η σύμβαση που έχει η περιφέρεια Ηπείρου στα χέρια της και αναφέρεται στη λειτουργία των ΣΜΑ, προβλέπει ξεκάθαρα, ότι θα πρέπει να προηγηθεί ένα εξάμηνο δοκιμαστικής λειτουργίας, επανέλαβε την θέση αυτή και κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, δίνοντας απάντηση και στην επιστολή της «Λαϊκής Συσπείρωσης», να συζητηθεί στο Περιφ. Συμβούλιο η λειτουργία των ΣΜΑ και γενικότερα η διαχείριση των απορριμμάτων. Αυτό όμως που διαφοροποιεί τη νέα του τοποθέτηση από τις προηγούμενες είναι ότι μέσα από αυτή τη διαδικασία θα προκύψει το πραγματικό κόστος λειτουργίας και στη συνέχεια βάσει αυτού, θα μπορεί να γίνει η δημοπράτηση της λειτουργίας τους για διάστημα 4-5 ετών και όχι 10 και πλέον, όπως αναφέρεται στην απόφαση του Αναγκαστικού Συνδέσμου.
Με την παρέμβασή του αυτή, ο κ. Καχριμάνης δείχνει ξεκάθαρα την κατεύθυνση προς την οποία θα κινηθεί η περιφερειακή αρχή στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων, διαφωνώντας ανοιχτά και χωρίς περιστροφές με τον Αναγκαστικό Σύνδεσμο και εκφράζοντας από την άλλη ταυτόσημες θέσεις με αυτές του δήμου Ιωαννιτών και άλλων δήμων της ΠΕ Ιωαννίνων, που καταψήφισαν την πρόταση, με τον δήμο Ιωαννιτών μάλιστα, μέσω των τριών αντιδημάρχων (κ.κ Αρλέτο, Πήχα και Βλέτσα) που μετέχουν στο ΔΣ του Συνδέσμου, να έχουν προσφύγει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση της περιφερειακής αρχής, ο κ. Καχριμάνης είπε στη συνεδρίαση της Οικον. Επιτροπής μεταξύ άλλων πως:
«Εγώ δεν έχω να φοβηθώ τίποτε σε αυτό το θέμα. Το παλεύω πολύ δυνατά και πολύ καλύτερα από κάθε Περιφέρεια της Ελλάδος. Πρέπει όλοι να αντιληφθούν ότι πρέπει να εφαρμόσω μια σύμβαση που έχω στα «χέρια» μου. Αυτή προβλέπει ότι το υλικό θα παραληφθεί, αφού δοκιμαστεί επί ένα εξάμηνο. Αν εξαιρέσει κανείς τον ΣΜΑ του δήμου Γ. Καραϊσκάκη, όλοι οι άλλοι είναι έτοιμοι και έχουν συνδεθεί με το δίκτυο ηλεκτροδότησης. Τι πιο απλό υπάρχει, από το να γίνει η δοκιμαστική λειτουργία επί ένα εξάμηνο (όσο προβλέπει η σύμβαση) από την οποία θα βγουν και τα κόστη τους και μέσα σε ένα εξάμηνο να γίνει η δημοπράτηση της λειτουργίας τους για τέσσερα – πέντε χρόνια; Όσο για τη μεταφορά τους, δε νομίζω ότι χρειάζεται να έχει κάποιος ειδική