Με σκεπτικισμό και ανησυχία για το κατά πόσο μπορούν αυτά τα μέτρα αφενός να εφαρμοστούν και αφετέρου να «γεμίσουν» τα μαγαζιά άκουσαν τα νέα μέτρα αναφορικά με την εστίαση οι άνθρωποι του κλάδου.
Ο Υπουργός Υγείας, Βασίλης Κικίλιας, ανακοίνωσε την απόφαση να επιτρέψει την είσοδο στα καταστήματα της εστίασης, μόνο σε όσους έχουν κάνει το εμβόλιο κατά του Covid-19!
Πιο συγκεκριμένα στους κλειστούς χώρους εστίασης, θεάτρων, μουσείων, αρχαιολογικών χώρων, σε γήπεδα, θα μπαίνουν μόνο εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες το τελευταίο εξάμηνο. Όσες επιχειρήσεις είναι μόνο για εμβολιασμένους θα λειτουργούν με 100% πληρότητα. Παράλληλα, ο έλεγχος θα γίνεται με ταυτοπροσωπία μέσω της ειδικής εφαρμογής Covid Free GR. Τα μέτρα τίθενται σε ισχύ από τις 13 Σεπτεμβρίου έως τις 31 Μαρτίου του 2022.
Αγωνία για την εφαρμογή των μέτρων
Ο πρόεδρος του σωματείου Εστίασης Χρήστος Τάτσης ρωτήθηκε για τις αποφάσεις που πάρθηκαν και που σύντομα θα τεθούν σε εφαρμογή λέγοντας ότι θα έπρεπε να συμμετάσχουν και οι άνθρωποι της εστίασης στην λήψη των όποιων αποφάσεων καθώς έχουν την γνώση της καθημερινότητας.
Εξέφρασε την αγωνία και τον προβληματισμό για τους ελέγχους που θα πρέπει να γίνονται ώστε οι εμβολιασμένοι πελάτες να μπορούν να εισέλθουν στους κλειστούς χώρους.
Παράλληλα, όπως ανέφερε το τελευταίο διάστημα σταμάτησαν και οι ενισχύσεις από πλευράς της πολιτείας στην εστίαση ενώ δυσκολίες παρουσιάζονται και για τους ανεμβολίαστους εργαζόμενους στα καφέ, μπαρ και εστιατόρια καθώς για να εργαστούν θα πρέπει να κάνουν δυο τεστ την εβδομάδα τα οποία θα πληρώνουν από την τσέπη τους!
«Είναι δύσκολο για το προσωπικό που δεν έχει εμβολιαστεί να καλύψει το κόστος των τεστ» ανέφερε τονίζοντας ότι ήδη είχαν μεγάλες δυσκολίες στην εύρεση προσωπικού στα καταστήματα εστίασης.
Όταν έρθει το κρύο…
Προς το παρόν δεν δημιουργείται θέμα καθώς τα καταστήματα δουλεύουν στους ανοιχτούς χώρους και έτσι δεν υπάρχει πρόβλημα με εμβολιασμένους και μη εμβολιασμένους. Με το πρώτο κρύο και την βροχή αναμένεται να δυσκολέψει η κατάσταση ενώ κανείς δεν μπορεί να ξέρει εξ’ αρχής ποια θα είναι η ψυχολογία των πελατών και αν θα γεμίζουν τα καταστήματα εστίασης ή θα μένουν να περιμένουν για το μεροκάματο. Κοντός ψαλμός…
ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ