Πάνω στη λογική του τρίιχνου οδικού άξονα και μέσω ΕΣΠΑ από το Υπουργείο Υποδομών
Σε εξέλιξη, με μία αρχική συμφωνία να φαίνεται πως έχει επιτευχθεί, βρίσκονται οι συζητήσεις της περιφέρειας Ηπείρου, με το υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών για τους οδικούς άξονες που συμπεριλαμβάνονται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα και κυρίως για το Ιωάννινα – Κακκαβιά και η σύνδεση της Ιόνιας οδού με την Πρέβεζα.
Πριν από δύο εβδομάδες, ο κ. Καχριμάνης είχε κάνει γνωστό, ότι υπάρχουν θετικές εξελίξεις για το τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά ώστε να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή του, ως ένας κλειστούς αυτοκινητόδρομος, τύπου expressway, με ελεγχόμενες εισόδους και εξόδους και με όριο ταχύτητας τα 110 χλμ.
Η τελική πρόταση της περιφέρειας Ηπείρου είναι ο μεν οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά να προωθηθεί προς ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ από το υπουργείο Υποδομών, ο δε οδικός άξονας Ιόνια Οδός – Πρέβεζα (μέχρι τον «Ζέφυρο») να επιδιωχθεί να ενταχθεί από την περιφέρεια στο Ε.Π. της Ηπείρου.
Όπως εξήγησε ο κ. Καχριμάνης, απαντώντας και στην κριτική που άσκησε ο Γ. Ζάψας στη συνέντευξη Τύπου της Τρίτης, το τμήμα από Ιωάννινα μέχρι Καλπάκι, θα προωθηθεί προς κατασκευή ως τρίιχνος κλειστός αυτοκινητόδρομος, διατηρώντας σε ισχύ όλες τις απαλλοτριωμένες εκτάσεις, ώστε εφόσον μελλοντικά προκύψει ανάγκη και εάν βρεθεί και η χρηματοδότηση, να μετατραπεί σε τετράιχνο, ενώ με το ίδιο σκεπτικό θα κατασκευαστούν οι ανισόπεδοι κόμβοι που περιλαμβάνονται στη μελέτη που ωρίμασε η περιφέρεια με τετράιχνη διατομή.
Για το τμήμα από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά θα ισχύσει η μελέτη με τις προσθήκες που θα γίνουν από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της περιφέρειας, ώστε να γίνει και αυτό κλειστό, με το συνολικό προϋπολογισμό του έργου να εκτιμάται σε 230 εκατομμύρια ευρώ.
Ιόνια Οδός – Πρέβεζα
Για τον οδικό άξονα Ιόνια Οδός – Πρέβεζα ο κ. Καχριμάνης ανέφερε ότι έχει ζητηθεί από το υπουργείο Υποδομών η παράδοση της μελέτης στην περιφέρεια προκειμένου να την ωριμάσει και να τη διαμορφώσει σε αυτοκινητόδρομο προδιαγραφών expressway, ώστε στη συνέχεια να την εντάξει στο Ε.Π. «Ήπειρος 2021-2027», όπως το ίδιο ζητήθηκε και για το τμήμα διασταύρωση Πάργας – Μεσοπόταμος.
Ένα άλλο ζήτημα που έχει τεθεί προς εξέταση στο υπουργείο Υποδομών είναι ο δρόμος Ηγουμενίτσα – Πλαταριά και συγκεκριμένα η εξεύρεση λύσης στο τμήμα που γίνεται ορατό από την πόλη, με την πρόταση της περιφέρειας να περιλαμβάνει την κατασκευή σήραγγας (Cut and cover).
Η αγορά ακινήτου
Με δαπάνες του Περιφερειακού Ταμείου, η Περιφέρεια θα αγοράσει ένα διατηρητέο ακίνητο επί της οδού Ανεξαρτησίας, χωρίς να έχει προσδιοριστεί ακόμη το ποσό, αν και προσεγγίζει τις 500.000 ευρώ.
Αναφορικά με τη χρήση του, αυτή θα εξεταστεί στην πορεία, ανέφερε ο κ. Καχριμάνης.
Οριστική λύση στο «Μαυρολάγκαδο»
Ο κ. Καχριμάνης, με αφορμή δηλώσεις που έγιναν σχετικά με το έργο αποκατάστασης βατότητας της επαρχιακής οδού προς Συρράκο στη θέση «Μαυρολάγκαδο», σημείωσε μεταξύ άλλων:
«Πράγματι, από όταν άνοιξε ο δρόμος προς Συρράκο εδώ και σαράντα χρόνια, ο δρόμος είναι ένα μόνιμο πρόβλημα. Κάθε μέρα, μόλις βρέχει, πέφτει και κλείνει ο δρόμος.
Εμείς τολμάμε και θα το λύσουμε. Καλά θα είναι κάποιοι, οι οποίοι κάνουν κριτική εκ του ασφαλούς, να σκέφτονται τι θα πουν αύριο, που το θέμα αυτό θα λυθεί μια για πάντα».
Τα διοικητήρια Πρέβεζας και Άρτας
Ο περιφερειάρχης αναφέρθηκε τέλος και στις διαδικασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη για τα νέα διοικητήρια σε Πρέβεζα και Άρτα και καταλήγοντας τόνισε:
«Δεν μπορώ να καταλάβω την κριτική για πράγματα που άλλοι ούτε τα ακούμπησαν, ούτε σκέφτηκαν να ακουμπήσουν».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ