Για την ακύρωση του διαγωνισμού για την αναβάθμιση του οδοφωτισμού με led από την Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, μετά από προσφυγές που άσκησαν ενδιαφερόμενες εταιρίες για τη διαγωνιστική διαδικασία ρωτήθηκε ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης.
Ο κ. Καχριμάνης είπε, ότι έχει δοθεί περιθώριο ενός μηνός (26 Απριλίου 2021) από την Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών στην Περιφέρεια Ηπείρου, προκειμένου να περιλάβει στη διακήρυξη για τον Οδοφωτισμό του Δήμου Ιωαννιτών τις επισημάνσεις/αποφάσεις.
Ο κ. Καχριμάνης δεν «φώτισε» πολλές πτυχές από το θέμα που απασχόλησε και συνεχίζει να απασχολεί για τα όσα προηγήθηκαν αλλά αρκέστηκε να πει ότι στις επόμενες ημέρες τα όποια προβλήματα θα λυθούν!
Πριν από λίγες ημέρες η περιφερειακή αρχή με ανακοίνωσή της επέρριπτε ευθύνες για την ακύρωση του διαγωνισμού στην πρώην αντιπεριφερειάρχη Ιωαννίνων Τατιάνα Καλογιάννη και στον τεχνικό σύμβουλο. Ερωτηθείς για το εάν ζητήθηκε από την κα. Καλογιάννη να βοηθήσει στη φάση αυτή, ο κ. Καχριμάνης υποστήριξε ότι έχει άλλο ρόλο τώρα η πρώην αντιπεριφερειάρχης.
Πάντως, ο τεχνικός σύμβουλος παραμένει ο ίδιος και αυτός θα αναλάβει να «διορθώσει» όλα όσα επισημαίνονται για την εκ νέου δημοπράτηση του έργου.
Η περιφερειακή αρχή είναι άλλωστε ο φορέας δημοπράτησης του έργου με προϋπολογισμό 19,2 εκατ. ευρώ.
Σε άλλες ερωτήσεις που τέθηκαν για «φωτογραφική διάταξη», ο κ. Καχριμάνης υποστήριξε κατηγορηματικά ότι δεν υπάρχει τέτοιο θέμα ενώ αναφερόμενος στην απόφαση της Αρχής, είπε: «Είναι θέμα διαδικασίας, που σε λίγες ημέρες θα έχει τακτοποιηθεί με κάποιες αλλαγές οι οποίες θα γίνουν στη διακήρυξη. Αυτά που αναφέρονται, περιλαμβάνονται μέσα στο διαγωνισμό.{…}. Συζητάμε με τις εταιρείες που έχουν κάνει τις προσφυγές και στο τέλος θα έρθει το αποτέλεσμα».
Αναφορικά με τους όρους που πρέπει να αλλάξουν, ανέφερε την υποχρέωση των συμμετασχόντων να έχουν καταθέσεις μιάμισης φορά μεγαλύτερες του προϋπολογισμού του έργου για να προσθέσει «ότι δεν έχουμε εμπειρία σε αυτά τα πράγματα, γιατί πρώτη φορά εφαρμόζονται τα ΣΕΑ και τα ΣΔΙΤ και αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο υπήρχε και υπάρχει συνεργασία με τεχνικό σύμβουλο».
Ενδιαφέρον έχει η απάντησή του στο ποιος έχει την πολιτική επίβλεψη του έργου; «Σε αυτή τη φάση είμαι εγώ. Πρώτα ήταν η κα Καλογιάννη…» ενώ επέμεινε ότι τα έργα ξεκίνησαν να δουλεύονται το 2019 «(…) εννοείται ότι αυτά τα έργα ξεκίνησαν να δουλεύονται το 2019 όχι σήμερα. Εγώ πήγαινα και έβρισκα τον κ. Μπέγκα να τον πείσω να μπει από τότε. Το τι θα κάναμε με την Πρέβεζα και τα Γιάννενα τα είχαμε από καιρό. Δεν είναι σημερινά. Πήγαινα στον Μπέγκα και συζητούσα. Είχε πει όχι άλλα δεν σημαίνει ότι εμείς δεν είχαμε δουλέψει αυτά».
Για τους διευρωπαϊκούς άξονες
Στο μεταξύ, και ενώ μέχρι πριν λίγο διάστημα η περιφερειακή αρχή δήλωνε σίγουρη για την ένταξη του έργου Ιωάννινα- Κακαβιά στο Ταμείο Ανάκαμψης, τώρα κάνει στροφή και αναζητά προγράμματα χρηματοδότησης για τις οδικές συνδέσεις των διευρωπαϊκών αξόνων Ιωάννινα – Κακαβιά, Κόμβος Καμπής- Φιλιππιάδα- Ζέφυρο Πρέβεζας και Πάργα- Μεσοπόταμος. Στην πραγματικότητα τα πράγματα είναι δύσκολα και σε αυτό τον τομέα καθώς τα χρήματα είναι το μεγάλο ζητούμενο.
Ο κ. Καχριμάνης είπε ότι «στο Ταμείο Ανάκαμψης δεν θα περάσει άλλο έργο, εκτός από τον Ε-65 για να συνεχίσει «Γίνεται μια συζήτηση από το Υπουργείο Υποδομών για έργα οδικής ασφάλειας. Κατόπιν αυτού, ετοιμάζουμε το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά ως τρίιχνο δρόμο και μάλιστα ως έργο οδικής ασφάλειας γιατί όπως ξέρετε σε αυτό το σημείο έχουμε πολλά ατυχήματα, όπως το ίδιο συμβαίνει και για το τμήμα Γιάννενα- Καλπάκι. Γι ΄αυτό και έχουμε ζητήσει επίσης τις μελέτες, σε οποιοδήποτε στάδιο και αν βρίσκονται, για το Καμπή – Ζέφυρος, και για το τμήμα από διακλάδωση Πάργας – Μεσοπόταμος, ώστε να κοιτάξουμε να τα “ωριμάσουμε” με τις δικές μας υπηρεσίες και να βρούμε πως θα τα εντάξουμε για χρηματοδότηση, αλλού ως έργα οδικής ασφάλειας και αλλού ως έργα του νέου ΕΣΠΑ».
ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ