Ισχυρή είναι η πιθανότητα μετεγκατάστασης του ΕΚΑΒ ή τουλάχιστον ενός τμήματός του από τις πεπαλαιωμένες εγκαταστάσεις στο παλιό Χατζηκώστα
Ισχυρή είναι η πιθανότητα μετεγκατάστασης του ΕΚΑΒ ή τουλάχιστον ενός τμήματός του από τις πεπαλαιωμένες εγκαταστάσεις στο παλιό Χατζηκώστα, όπου βρίσκεται εδώ και χρόνια, στις εγκαταστάσεις του Δημόσιου ΚΤΕΟ Ιωαννίνων, το οποίο ανέστειλε τη λειτουργία του τον προηγούμενο μήνα. Την είδηση έδωσε ο Αλ. Καχριμάνης στη διάρκεια της συνεδρίασης του περιφ. συμβουλίου το μεσημέρι της Πέμπτης, απαντώντας σε Επερώτηση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για το ΚΤΕΟ και των Ιωαννίνων και της Ηγουμενίτσας, το οποίο επίσης ανέστειλε τη λειτουργία του.
Ο κ. Καχριμάνης τόνισε πως δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις, όμως το θέμα εξετάζεται και από την πλευρά του ΕΚΑΒ, που μπορεί να διατηρήσει το χώρο στο Χατζηκώστα, αλλά παράλληλα να αποκτήσει και μία δεύτερη βάση για τα ασθενοφόρα στις εγκαταστάσεις του Δημόσιου ΚΤΕΟ, ώστε να ανταποκρίνεται σε μικρότερο χρόνο σε περιστατικά που γίνονται στο ανατολικό τμήμα του λεκανοπεδίου. Κάτι ανάλογο πρόκειται να γίνει και στην Άρτα, όπου το Δημόσιο ΚΤΕΟ έχει διακόψει τη λειτουργία του πριν μερικά χρόνια.
Επίσης όμως αντίστοιχη πρόταση, αφού υπάρχουν οι διαθέσιμοι χώροι έχει γίνει και στην 5η ΕΜΑΚ, ώστε ένα τμήμα της, να μετακινηθεί στις εγκαταστάσεις του Δημόσιου ΚΤΕΟ, μειώνοντας έτσι το χρόνο ανταπόκρισης σε έκτακτα συμβάντα στο ανατολικό τμήμα του λεκανοπεδίου και προσεγγίζοντας πολύ πιο γρήγορα τους αυτοκινητόδρομους της Εγνατίας και της Ιόνιας οδού αντίστοιχα.
Αίτηση να αναλάβει τη συντήρηση του άξονα μέχρι Κακκαβιά
Την ευθύνη συντήρησης του οδικού άξονα από τα Γιάννενα μέχρι το Καλπάκι αρχικά, το οποίο θα ολοκληρωθεί σε πρώτη φάση και στη συνέχεια μέχρι την Κακαβιά θα αναλάβει η Περιφέρεια Ηπείρου όπως έκανε γνωστό χθες ο περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης, στο περιφ. συμβούλιο. Μία ημέρα μετά τη δημοπράτηση του τμήματος του οδικού άξονα της Ιόνιας Οδού και την επίσημη ανακοίνωση του υπ. Υποδομών και Μεταφορών ο κ. Καχριμάνης απαντώντας σε ερωτήσεις του «Κοινού των Ηπειρωτών» και της «Λαϊκής Συσπείρωσης» παρείχε ενημέρωση και σχετικά με τη χρηματοδότηση του έργου, που θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ του Υποδομών, κάτι άλλωστε που είχε ανακοινώσει την Τρίτη στο ITV, ο υφυπουργός Γεώρ. Καραγιάννης.
Ως προς τη συντήρηση του οδικού δικτύου ο περιφερειάρχης τόνισε πως η Περιφέρεια έχει αποστείλει έγγραφο στο υπουργείο, ζητώντας να αναλάβει την ευθύνη συντήρησης του οδικού άξονα, στον οποίο δε θα υπάρχει παραχωρησιούχος, που θα εκμεταλλεύεται αφενός το δρόμο και θα αναλάβει και την ευθύνη συντήρησής του. «Επομένως, αυτό που ζητάμε εμείς είναι να κάνουμε ό,τι ακριβώς γίνεται και στο εθνικό δίκτυο όπου η Περιφέρεια έχει την αρμοδιότητα κα την ευθύνη της συντήρησης», ανέφερε ο κ. Καχριμάνης.
Ο περιφερειάρχης έδωσε απαντήσεις και για τον προϋπολογισμό που για το σκέλος του οδικού έργου ανέρχεται σε 310 εκ. ευρώ και για το σύνολο του προϋπολογισμού που συμπεριλαμβάνει όμως και το Κτηματολόγιο για το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά και τις απαλλοτριώσεις, αλλά και το κόστος της μετακίνησης των δικτύων κοινής ωφέλειας.
Αντικειμενικοί οι λόγοι της αναστολής
Στο επίμαχο σκέλος του θέματος για την αναστολή λειτουργίας των δημόσιων ΚΤΕΟ σε Γιάννενα και Ηγουμενίτσα, η Τίνα Ζέκα από τη «Λαϊκή Συσπείρωση» έθεσε μερικά ρητορικά ερωτήματα προς τον περιφερειάρχη, παραθέτοντας ωστόσο μερικούς από τους απόλυτα ουσιαστικούς λόγους για τους οποίους το ΚΤΕΟ οδηγήθηκε σε κλείσιμο, αφού τυπικά εδώ και χρόνια όχι μόνο υπολειτουργούσε, αλλά λειτουργούσε παρανόμως, με την περιφερειακή αρχή να «κλείνει τα μάτια» στα πραγματικά προβλήματα…
Ο κ. Καχριμάνης τόνισε, πως η «στροφή» στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ δεν είναι φαινόμενο της Ηπείρου, αλλά πανελλαδικό, ενώ υπάρχουν περιφέρειες της χώρας, που δεν έχουν κανένα δημόσιο ΚΤΕΟ ήδη από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας. Ως προς τη λειτουργία του ΚΤΕΟ είπε πως εντός του 2022 είχαν μείνει μόνο δύο ελεγκτές με πιστοποίηση, ο ένας εκ των οποίων συνταξιοδοτείται εντός του 2023. Επίσης ότι το υπ. Μεταφορών έχει σταματήσει να διενεργεί σεμινάρια πιστοποίησης για ελεγκτές στα δημόσια ΚΤΕΟ, αλλά κάνει μόνο για τα ιδιωτικά, ενώ επίσης σε οικονομικό επίπεδο, το σύνολο των εσόδων που εισπράττουν τα δημόσια ΚΤΕΟ καταλήγουν στο υπ. Μεταφορών.
Τίμησαν τη μνήμη των πιλότων
Στη χθεσινή συνεδρίαση του περιφ. συμβουλίου όπως ανέφερε η πρόεδρος κα Μπραϊμη, επρόκειτο να γίνει και η κοπή της πρωτοχρονιάτικης βασιλόπιτας, πλην όμως αυτό δεν πραγματοποιήθηκε λόγω του τριήμερου πένθους που κηρύχθηκε στη χώρα για το θάνατο των δύο πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας. Έτσι, το Σώμα τίμησε τη μνήμη των δύο πιλότων τηρώντας σιγή ενός λεπτού.