Εξαιρετικά μικρές φαίνονται οι πιθανότητες υλοποίησης του υπολειπόμενου τμήματος του οδικού άξονα Ιωάννινα Κακαβιά καθώς η ευθύνη για το αν και με ποιο τρόπο θα χρηματοδοτηθεί το έργο βρίσκεται στα χέρια του Υπουργείου Υποδομών.
Αυτό διαφάνηκε στην εκδήλωση του Υπουργείου Οικονομίας που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη Πέμπτη στα Γιάννενα. Στην πολύωρη συζήτηση που ακολούθησε των βασικών τοποθετήσεων και εισηγήσεων του υφ. Οικονομίας κ. Γιαννακίδη και της Ειδ. Γραμματέως κας Φωτονιάτα, τα μέλη της Διαχειριστικής Αρχής του υπουργείου κλήθηκαν να απαντήσουν σε πολλά ερωτήματα των παρισταμένων.
Η απάντηση που δόθηκε για το αν μπορεί να χρηματοδοτηθεί το συγκεκριμένο τμήμα του αυτοκινητόδρομου από το επιχειρησιακό πρόγραμμα του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης δεν ήταν ιδιαίτερα αισιόδοξη. Όπως αναφέρθηκε, το συγκεκριμένο τμήμα του οδικού άξονα αποτελεί όντως, τμήμα ενός διευρωπαϊκού δικτύου πλην όμως, ακόμη η πολιτική ηγεσία δεν έχει καταλήξει στον στρατηγικό σχεδιασμό της νέας προγραμματικής περιόδου και εάν αυτός θα συμπεριλαμβάνει το συγκεκριμένο ή και άλλα οδικά έργα, όπως είναι το βόρειο τμήμα του Ε65.
«Εάν το Γιάννενα – Κακαβιά αποτελεί τμήμα προτεραιότητας στα συγχρηματοδοτούμενα έργα της νέας περιόδου, θα το δούμε στο στρατηγικό πλαίσιο του υπ. Μεταφορών. Για το βόρειο τμήμα του Ε65 έχουμε την εικόνα, ότι το υπουργείο επιδιώκει να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση για να κλείσει αυτός ο άξονας. Εάν το έργο, έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, όπως λέγεται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, τότε παίρνει μπόνους στη δυνατότητα συγχρηματοδότησης. Το Γιάννενα – Κακαβιά είναι τμήμα των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφοράς, όμως εξαρτάται από το υπ. Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων εάν θα τα θέσει σε προτεραιότητα για να χρηματοδοτηθεί», ανέφερε στην εκδήλωση της Πέμπτης, στέλεχος της Διαχειριστικής Αρχής του υπ. Οικονομίας.
Για εμπαιγμό κάνει λόγο ο Μ. Πλιάκος
Παρών στην εκδήλωση του υπ. Οικονομίας και Ανάπτυξης ο δήμαρχος Ζίτσας Μιχ. Πλιάκος που έκανε λόγο για εμπαιγμό όχι μόνο των φορέων, αλλά κυρίως των ιδιοκτητών εκτάσεων, οι οποίες έχουν δεσμευθεί εδώ και δέκα και πλέον χρόνια για την κατασκευή του οδικού άξονα.
Απηύθυνε έκκληση στους βουλευτές των Ιωαννίνων να τοποθετηθούν και κυρίως να παρέμβουν προς την κατεύθυνση της άσκησης πίεσης προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, ώστε να ξεπεραστούν τα προβλήματα.
«Μία δεκαετία μετά από τις συζητήσεις για την ορεινή ή την πεδινή χάραξη, το υπουργείο δε βάζει το τμήμα αυτό ούτε καν στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό. Είναι θέμα που πλήττει τους ιδιοκτήτες δεσμευμένων εκτάσεων, που δεν μπορούν να εκμεταλλευθούν τη γη τους. Αφορά και το δήμο Ζίτσας και τους δήμους Κόνιτσας και Πωγωνίου. Είναι ένα ζήτημα ενδεχόμενος αντισυνταγματικότητας απέναντι στους ιδιοκτήτες των εκτάσεων», σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Πλιάκος.