Υποτονική είναι η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα.
Ακόμη και την περίοδο των εκπτώσεων ο κόσμος κινήθηκε συγκρατημένα καθώς οι περισσότεροι καταναλωτές είτε δεν αγόρασαν καθόλου είτε αγόρασαν λίγα και με χαμηλό κόστος. Πολλοί καταναλωτές επιλέγουν τις διαδικτυακές αγορές και όχι τα φυσικά καταστήματα καθώς γλιτώνουν χρόνο ενώ οι προσφορές είναι καλύτερες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα φυσικά καταστήματα να καταγράφουν πτωτική πορεία.
Η υποτονικότητα καταγράφεται παντού καθώς πλέον η ακρίβεια που υπάρχει στα είδη πρώτης ανάγκης και κυρίως στα είδη διατροφής, δεν αφήνει περιθώρια για άλλα έξοδα.
Η πρόεδρος του Εμπορικού συλλόγου Ιωαννίνων Ελένη Κιοσσέ αναφέρθηκε στην κατάσταση που ολοένα και γίνεται χειρότερη.
Τα δυο τριήμερα που έρχονται είναι πιθανόν να βοηθήσουν και την τοπική αγορά καθώς πολλές φορές οι επισκέπτες κάνουν βόλτα στους εμπορικούς δρόμους και είναι πιθανόν να συνοδέψουν την βόλτα και με μικροαγορές.
«Τα τριήμερα δεν φέρνουν έσοδα στα εμπορικά καταστήματα. Βέβαια, θα υπάρξει μια τόνωση της κίνησης και ελπίζουμε να συνοδευτεί η κίνηση και με εμπορικό αποτύπωμα», σημειώνει η πρόεδρος.
«Οι εκπτώσεις δεν άφησαν θετικό αποτύπωμα καθώς και σε αυτή την μεγάλη περίοδο δεν είχαμε σημαντικούς τζίρους. Η δυσκολία πλέον του κόσμου είναι εμφανής. Ο κόσμος θα κοιτάξει να καλύψει τις υποχρεώσεις και μόνο εάν και εφόσον περισσέψουν χρήματα θα αγοράσει κάποιο άλλο είδος που χρειάζεται», τονίζει.
Η ακρίβεια πλήττει τους πάντες και τα πάντα. Όλα τα είδη πλέον μετρούν αυξήσεις ενώ την ίδια ώρα και τα λειτουργικά κόστη των καταστημάτων ανεβαίνουν όπως άλλωστε ανεβαίνει συνολικά το κόστος ζωής.
«Ελπίζουμε να αλλάξει αυτή η κατάσταση και να αλλάξει και η ψυχολογία του κόσμου που είναι βυθισμένη», καταλήγει η κα Κιοσσέ.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ