Μια απρόσμενη είδηση για τον Ιωάννινα – Κακαβιά προέκυψε κατά τον απολογισμό πεπραγμένων της περιφερειακής αρχής το μεσημέρι της Παρασκευής.
Σύμφωνα με τα όσα είπε ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, αν και δεν υπάρχει δυνατότητα για χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, υπάρχει περιθώριο για χρηματοδότησή από το ίδιο ταμείο αλλά στο πλαίσιο της πρόσκλησης για τα έργα που εντάσσονται στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Υπενθυμίζεται πως σχετική αναφορά είχε κάνει και ο βουλευτής Ιωαννίνων Σταύρος Καλογιάννης σε πρόσφατη συνέντευξή του.
Παρά ταύτα, επειδή το Ταμείο Ανάκαμψης δεν πρόκειται να χρηματοδοτήσει ούτε μέσω αυτού του προγράμματος τετράιχνους ή και μεγαλύτερους οδικούς άξονες, η Περιφέρεια Ηπείρου με σύσταση του υπουργείου θα ολοκληρώσει τη μελέτη για το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά ως τρίιχνος άξονας και αντίστοιχα το τμήμα Ιωάννινα – Καλπάκι με τον ίδιο τρόπο.
Ο κ. Καχριμάνης είπε ότι αυτό θα γίνει «φαινομενικά» και όχι πραγματικά, συνάντησε όμως την αντίδραση των επικεφαλής της αντιπολίτευσης.
Ισχυρή η επιρροή της πανδημίας
Όπως θα μπορούσε να υποθέσει κανείς, ο απολογισμός έργου της περιφερειακής αρχής για το 2020 ήταν συνάρτηση των νέων συνθηκών που δημιούργησε η πανδημία, με μείωση των πόρων που έφτασαν στις περιφέρειες, ειδικά από το ΠΔΕ.
Ο κ. Καχριμάνης στάθηκε αρχικά στην ενίσχυση των δομών δημόσιας υγείας από την Περιφέρεια για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Αναφορικά με το πρόγραμμα ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας δεν άφησε πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για όσους έχουν καταθέσει ενστάσεις τονίζοντας ότι στην Ήπειρο επιλέχθηκε να δοθούν λίγα χρήματα σε πολλές επιχειρήσεις και όχι το αντίστροφο.
Αναφορικά με την απορρόφηση του ΠΕΠ Ηπείρου, στο τέλος του 2020 αυτή έκλεισε στο 44,7%, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη συνέχεια στις παραχωρήσεις εκτάσεων από τα συναρμόδια υπουργεία για το διοικητήριο της Άρτας, το Κέντρο Υψηλής Τεχνολογίας – Έρευνας και το Πάρκο Αγροτικής Καινοτομίας στα Γιάννενα αντίστοιχα.
Ακολούθως, παρέθεσε τα έργα που βελτιώνουν τις οδικές υποδομές στην Ήπειρο και τα οποία βρίσκονται σε εξέλιξη όπως η οδός Νιάρχου, η παράκαμψη της Αρχαίας Νικόπολης, ο δρόμος σύνδεσης της Εγνατίας με τα χωριά του Σουλίου και άλλα.
Η αντιπολίτευση
Στο ότι οι συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία έχουν επηρεάσει τη λειτουργία της περιφέρειας και γενικότερα της αυτοδιοίκησης συμφώνησαν αρχικά οι επικεφαλής της αντιπολίτευσης, αντέκρουσαν όμως τους ισχυρισμούς του κ. Καχριμάνη σχετικά με το παραγόμενο έργο και τον απολογισμό.
Ο Γ. Ζάψας στάθηκε αρχικά στην μεγάλη μείωση του προσωπικού της Περιφέρειας που τα τελευταία τρία χρόνια από 980 υπαλλήλους που είχε, μετρά σήμερα 712.
«Ο κ. Καχριμάνης ηγείται ενός ασπόνδυλου οργανισμού, με τον ίδιο να είναι ο μοναδικός ίσως σπόνδυλος του οργανογράμματος», ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ για το Ταμείο Ανάκαμψης και ειδικότερα για τον άξονα της Ιόνιας χαρακτήρισε «ιστορικό λάθος» εάν τελικά η Περιφέρεια υποβάλλει μελέτη για τρίιχνο οδικό άξονα.
Στο ίδιο μήκος κύματος με κριτική για όλα τα ζητήματα που έθεσε αρχικά ο κ. Καχριμάνης, κινήθηκε ο Σπ. Ριζόπουλος, κάνοντας λόγο για έλλειψη γενικότερου σχεδιασμού, όπως άλλωστε έχει επισημάνει και σε άλλες δημόσιες δηλώσεις του.
Ο Δημ. Δημητρίου στάθηκε περισσότερο στην υλοποίηση του προγράμματος ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας λέγοντας πως αποδείχθηκε στην πράξη ότι ήταν ένα άδικο πρόγραμμα, αφού ικανοποιείται το 25% περίπου του συνόλου των επιχειρήσεων της Ηπείρου.
Με πολιτικό περισσότερο πρόσημο και σύνδεση της ασκούμενης περιφερειακής πολιτικής με την κυβερνητική πολιτική ήταν οι τοποθετήσεις των Γ. Πρέντζα, Ζ. Γαλατά, Κων. Νουτσόπουλου και Κων. Αναγνώστου.