Μ ε τις δυσκολίες που όλοι γνωρίζουν και όλοι αναγνωρίζουν, θα ξεκινήσει ουσιαστικά από σήμερα Τετάρτη, η τηλεκπαίδευση και για τους μαθητές δημοτικού αλλά και τα νηπιαγωγεία! Η εμπειρία των προηγούμενων μηνών αλλά και η υπερφόρτωση των δικτύων οδήγησε στην απόφαση να γίνουν τροποποιήσεις στο πρόγραμμα των ωρών ώστε να μην «κλατάρει» το σύστημα και να μπορέσουν οι μαθητές να κάνουν μάθημα.
Ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κώστας Καμπουράκης μιλώντας στο IΤV αναφέρθηκε στις δυσκολίες που υπάρχουν αλλά και στις αποφάσεις της επιτροπής των ειδικών που ενώ είχε αποφανθεί ότι τα σχολεία πρέπει να είναι τα τελευταία που θα κλείσουν τελικά έλαβαν την απόφαση να κλείσουν.
Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις τα μέτρα δεν υποδεικνύονται λοιπόν από το επιδημιολογικό φορτίο στα σχολεία. «Είναι μέτρα καθαρά προληπτικού χαρακτήρα, που συνδέονται με την έξαρση της πανδημίας ευρύτερα στην κοινωνία και στοχεύουν στη μείωση της κινητικότητας των ενηλίκων. Όσο τα σχολεία είναι κλειστά, τότε υπάρχει εκ των πραγμάτων πολύ μεγάλη μείωση της ευρύτερης κινητικότητας», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Καμπουράκης που και εκείνος έγινε αποδέκτης πολλών αιτημάτων να μην κλείσουν τα σχολεία
καθώς υπάρχουν αρκετοί μαθητές που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο ή δεν έχουν υπολογιστή-τάμπλετ.
Ο κ. Καμπουράκης μάλιστα, έχει ήδη προχωρήσει σε ενέργειες ώστε να βρεθούν λύσεις για την προμήθεια τάμπλετ και έχει κάνει σχετική συζήτηση με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Παιδείας. «Να υπενθυμίσουμε ότι ο πληθυσμός μαθητών και εκπαιδευτικών αγγίζει το 1,6 εκατομμύρια ανθρώπους, και αν προσθέσει σε αυτό κανείς και έναν γονιό/συνοδό για κάθε παιδί Δημοτικού αλλά και το βοηθητικό προσωπικό κ.ά., τότε ο μετακινούμενος πληθυσμός ξεπερνάει τα 2,3 εκατομμύρια. Αιτία λοιπόν της απόφασης είναι η κινητικότητα -γιατί μέσω αυτής τρέφεται ο ιός- και στόχος είναι ο περιορισμός της. Τα στοιχεία των τελευταίων ημερών δείχνουν ότι -μετά το lockdown- η κινητικότητα έχει μειωθεί, αλλά όχι σε ικανοποιητικά επίπεδα. Δεν υπάρχει, λοιπόν, θέμα υπερμετάδοσης στα σχολεία, αλλά θέμα μεγάλης κινητικότητας από και προς τα σχολεία. Και η κινητικότητα, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι ανάγκη να περιοριστεί. Ευχόμαστε όλοι να τηρήσουν τα μέτρα ώστε να τελειώσει αυτή η δύσκολη περίοδος και να επιστρέψουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί στις σχολικές αίθουσες» κατέληξε ο κ. Καμπουράκης.
Τι θα ισχύει
α. Η έναρξη των μαθημάτων ορίζεται στις 08:00 για τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, στις 08:30 για τα Γυμνάσια και στις 14:10 για τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά.
β. Η διάρκεια της διδακτικής περιόδου ορίζεται για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στα 30 λεπτά. Το ημερήσιο Ωρολόγιο Πρόγραμμα περιλαμβάνει σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία τουλάχιστον τρεις (3) και πέντε (5) διδακτικές ώρες αντίστοιχα.
γ. Η διάρκεια της διδακτικής περιόδου ορίζεται για την Δευτεροβάθμια Γενική και Επαγγελματική Εκπαίδευση στα 40 λεπτά. Το ημερήσιο Ωρολόγιο Πρόγραμμα σε Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ περιλαμβάνει τουλάχιστον έξι (6) ή επτά (7) διδακτικές ώρες, ανάλογα με το γενικότερο Ωρολόγιο Πρόγραμμα.
δ. Με ανάλογο τρόπο διαμορφώνεται το πρόγραμμα διδακτικής ώρας – διαλείμματος των Εσπερινών Γυμνασίων και των Εσπερινών Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων και υλοποιείται κατά τη διάρκεια του ισχύοντος ωραρίου λειτουργίας τους.
Εκπαιδευτικοί οι οποίοι/ες δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταμπλέτα ή έξυπνο τηλέφωνο και εξ αυτού του λόγου αδυνατούν να παράσχoυν εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υποχρεούνται να προσέρχονται κατά τις ώρες διδασκαλίας τους στις σχολικές μονάδες, όπου υπηρετούν, οι οποίες συνεχίζουν κανονικά την διοικητική τους λειτουργία, προκειμένου να προσφέρουν τις εκ- παιδευτικές τους υπηρεσίες κάνοντας χρήση των υποδομών και του εξοπλισμού που διαθέτει η σχολική μονάδα.
Ο/Η Διευθυντής/τρια Εκπαίδευσης και ο/η Διευθυντής/τρια της Σχολικής Μονάδας, σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών,
λαμβάνουν κάθε μέτρο για να διασφαλιστεί η παροχή από εκπαιδευτικούς, σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Όλοι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε σχολική μονάδα που τελεί σε καθεστώς προσωρινής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας, ως μέτρο για την αντιμετώπιση του κορωναϊού, υποχρεούνται να παρέχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
4. Τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) σε συνεργασία και με τις κατά περίπτωση λειτουργούσες Επιτροπές Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.) προβαίνουν σε σχεδιασμό και οργάνωση εξ αποστάσεως συμβουλευτικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση καθώς και των γονέων και μαθητών/τριών, που είτε έχουν αξιολογηθεί, είτε απευθύνονται προς τις υπηρεσίες τους πρώτη φορά, αξιοποιώντας τρόπους άμεσης ή έμμεσης υποστήριξης, ηλεκτρονικά (με πλατφόρμες τηλεδιασκέψεων ή email) ή με τηλεφωνική επικοινωνία . Τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) μέσω των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου μεριμνούν για την παροχή κατάλληλων οδηγιών προς τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις Διευθυντές/τριες των σχολικών
μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για την αξιοποίηση όλων των κατάλληλων μέσων, μεθόδων και εκπαιδευτικού υλικού, φροντίζοντας ταυτόχρονα για τη διάχυση καλών πρακτικών που εφαρμόζονται είτε από σχολικές μονάδες είτε από άλλες δομές της εκπαίδευσης ή άλλους επιστημονικούς φορείς ή δομές υποστήριξης της σχολικής κοινότητας.»