Να καταστήσει κοινωνούς και αρωγούς παράλληλα τους ΟΤΑ τόσο στην Π.Ε Ιωαννίνων, όσο και στην περιφέρεια της Κρήτης, στη διεκδίκηση καταρχάς και στην άσκηση και πολιτικής πίεσης αφετέρου, επιχειρεί ο δήμαρχος Ιωαννίνων, αναφορικά με την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την «άγονη γραμμή» Ιωαννίνων – Ηρακλείου.
Όπως είχε αποφασιστεί στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο λογοδοσίας μετά από πρόταση του Νίκου Γκόντα, ο δήμαρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας απέστειλε σχετική επιστολή με την οποία ζητά την ανάληψη πρωτοβουλιών με την έκδοση ψηφισμάτων εκ μέρους των δημοτικών συμβουλίων των δήμων των πρωτευουσών των Π.Ε. Κρήτης, αλλά και όλων των δήμων της Π.Ε. Ιωαννίνων για την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού που αφορά στην επιδοτούμενη γραμμή μεταξύ Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» και Διεθνούς Αερολιμένα Ιωαννίνων «Βασιλεύς Πύρρος».
Μεταξύ άλλων στην επιστολή του ο δήμαρχος κ. Μπέγκας αναφέρει πως:
«Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα αποτέλεσε και αποτελεί μια κρίση επιβίωσης για όλες τις τοπικές οικονομίες. Σημαντικά προβλήματα δημιουργήθηκαν στις τοπικές κοινωνίες μας, λόγω αφενός µεν της μείωσης της κατανάλωσης και της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων και αφετέρου λόγω της υπερβολικής ακρίβειας των προϊόντων, της μείωσης της ρευστότητας του τραπεζικού συστήματος (και αύξηση των επιτοκίων δανεισμού) προς τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς. Η κατάσταση αυτή επηρέασε αρνητικά το κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον στις τοπικές κοινωνίες μας σε ολόκληρη τη χώρα, ενώ περιόρισε τις εσωτερικές δραστηριότητες ανάπτυξης σε όλες τις κατηγορίες – τομείς (πρωτογενής , δευτερογενής, τριτογενής).
Η συνεργασία σε επίπεδο αυτοδιοίκησης είναι μεταξύ άλλων σημαντική και απαραίτητη στον προσδιορισμό σύγχρονων ευκαιριών, για την προώθηση του εσωτερικού τουρισμού και της επιχειρηματικότητας, την εκπαίδευση με σκοπό τη βελτίωση δεξιοτήτων και υιοθέτηση καλών πρακτικών σε τοπικό επίπεδο, την παροχή χωροταξικού πλαισίου και πλαισίου υποδομών (συμπεριλαμβανομένης της ενημέρωσης και της τεχνολογίας επικοινωνίας), την τεχνολογική έρευνα και καινοτομία, την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Η είσοδος της χώρας μας στη νέα διαμορφούμενη εποχή, απαιτεί από τους ΟΤΑ να είναι δραστήριοι και ευρηματικοί, συμμετέχοντας έτσι στην ευρύτερη προσπάθεια της συνολικής ανάπτυξης των περιοχών τους, με ευθύνη ώστε να δημιουργήσουν το κατάλληλο περιβάλλον και τις υποδομές στις κρίσιμες περιόδους που διανύουμε. Για να γίνει αυτό χρειάζεται στη προκειμένη περίπτωση, μια κοινή προσπάθεια απ’ όλους μας με έναν αναπτυξιακό προσανατολισμό, με όραμα και στόχευση για να καταφέρουμε φτάσουμε στον τελικό στόχο.
Το 2023 ο πρώτος διαγωνισμός για την επιδοτούμενη γραμμή μεταξύ Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» και Διεθνούς Αερολιμένα Ιωαννίνων «Βασιλεύς Πύρρος», προέβη άγονος γιατί δεν κατέστη δυνατή η ανάδειξη αναδόχου. Αποτέλεσμα να αναμένουμε εδώ και έναν χρόνο την επαναπροκήρυξή του, με αναπροσαρμογή του ύψους της επιδότησης, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής να υπάρχει κάποια νεότερη ενημέρωση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Η αεροπορική διασύνδεση της Ηπείρου με την Κρήτη θεωρούμε ότι αποτελεί ένα γεγονός ύψιστης ιστορικής γεωπολιτικής και οικονομικής σημασίας που θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη των διαχρονικών σχέσεων ανάμεσα στις τοπικές κοινωνίες των δύο περιοχών, ενώ παράλληλα εξαιτίας του ευρύτερου ρόλου της αμφίδρομης ανταλλαγής των αεροδρομίων, θα οδηγήσει στην αύξηση της παραγωγικότητας των τοπικών επιχειρήσεων και στην αύξηση δραστηριοτήτων στον εσωτερικό τουρισμό , την επιχειρηματικότητα , τις εμπορικές συναλλαγές, την εκπαίδευσή, την ενίσχυση της παράδοσης και τον πολιτισμό καθώς και στο ευρύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον. Έτσι ανοίγεται ένα ευρύ πεδίο προκλήσεων για όλους που συμβάλλει ενεργά και πραγματικά στις τοπικές μας κοινωνίες.
Σύμφωνα με τα παραπάνω σας καλούμε να ενισχύσετε την προσπάθεια αυτή με το να καταθέσουμε όλοι από κοινού, επιστολή με ψηφίσματα των δημοτικών συμβουλίων μας προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την Επιτροπή Αεροπορικού Τουρισμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών / με κοινοποίηση και στο Γραφείο Πρωθυπουργού, όπου θα ζητούμε την άμεση επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού μέσα στο 2024».