Δυνατότητα προμήθειας είτε μέσω αγοράς είτε μέσω ενοικίασης μέχρι το τέλος Ιανουαρίου και έναρξη της χρήσης χωρίς άλλη καθυστέρηση, το αργότερο από την 1η Μαρτίου έχουν οι ιδιοκτήτες ταξί που εντάχθηκαν και αυτοί στη λίστα των 35 επαγγελμάτων για τους οποίους έγινε υποχρεωτική η χρήση POS.
Ωστόσο σε αντίθεση με ό,τι κυκλοφόρησε και ακριβώς για να μην υπάρχει η παραμικρή παρανόηση από το επιβατικό κοινό, η υποχρέωση της χρήσης του μηχανήματος POS από τα ταξί ξεκινά από την 1η Μαρτίου, όπως ανέφερε ο Μιχ. Ψήνας, πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί «Ο Νεομάρτυς Γεώργιος» στα Ιωάννινα.
Αφορμή για τις δηλώσεις του κ. Ψήνα στάθηκε η παραπληροφόρηση των τελευταίων ημερών, όπως είπε καθώς πολλοί επιβάτες θεωρούν ότι από την 1η Ιανουαρίου μπορούν να πληρώνουν με τη χρήση κάρτας, τη στιγμή που η πλειονότητα των ιδιοκτητών ταξί δεν έχει ακόμη προμηθευτεί τα μηχανήματα POS.
Οι ιδιοκτήτες ταξί υποχρεούνται μέχρι 31 Ιανουαρίου να έχουν προμηθευτεί το μηχάνημα ή να το έχουν παραγγείλει και τον Φεβρουάριο, σε περίπτωση που δεν το έχουν παραλάβει, να είναι σε θέση με το δελτίο παραγγελίας να επιβεβαιώσουν ότι το έχουν παραγγείλει για να αποφύγουν το πρόστιμο των 1.500 ευρώ. Από την 1η Μαρτίου όμως, η χρήση του POS καθίσταται υποχρεωτική για όλους, όπως και η χρήση της εφαρμογής IRIS για τις ψηφιακές πληρωμές, εάν φυσικά το επιθυμεί και ο πελάτης.
«Αρκετοί συνάδελφοι έχουν ήδη προμηθευτεί τα POS όμως η συντριπτική πλειονότητα είτε τα έχει παραγγείλει είτε θα προχωρήσει σε ενοικίασή τους, όπως άλλωστε δίνεται και η σχετική δυνατότητα. Εξαρτάται όμως και από τους προμηθευτές καθώς μιλάνε για δεκάδες χιλιάδες μηχανήματα που θα πρέπει να αγοραστούν και να κατανεμηθούν στους συναδέλφους, όπως και σε άλλους κλάδους», ανέφερε ο κ. Ψήνας.
Προβληματίζει το διαδίκτυο
Σε κάθε περίπτωση το αργότερο στις αρχές Μαρτίου η διαθεσιμότητα των POS και των πληρωμών μέσω IRIS θα γίνει υποχρεωτική, με τον κ. Ψήνα να στέκεται σε δύο παραμέτρους. Η πρώτη έχει να κάνει με τη μείωση του τζίρου για τους ιδιοκτήτες ταξί, καθώς πλέον ένα ποσοστό θα πηγαίνει στην προμήθεια των τραπεζών για τη συντήρηση και λειτουργία των μηχανημάτων, ενώ η δεύτερη σχετίζεται με τα προβλήματα στο διαδίκτυο.
«Δε σας κρύβουμε, ότι αυτό είναι κάτι που μας προβληματίζει ιδιαίτερα γιατί το ταξί είναι ένα κινητό μαγαζί. Ακόμη και μέσα στον αστικό ιστό, υπάρχουν σημεία που δεν υπάρχει καλή σύνδεση με το διαδίκτυο, ενώ στην περιφέρεια, στα χωριά και κυρίως στις ορεινές περιοχές υπάρχουν ακόμη περισσότερα σημεία στα οποία δεν υπάρχει διαθέσιμο ίντερνετ. Είναι ένα ερώτημα τι θα κάνουμε σε αυτές τις περιπτώσεις που θα πρέπει να απαντηθεί από το υπουργείο κάποια στιγμή. Θα μπορούσαμε ίσως να εξετάσουμε το ενδεχόμενο της προπληρωμής της μίσθωσης, όμως η νομοθεσία σήμερα δεν το επιτρέπει», ανέφερε ο κ. Ψήνας.