Ως θετική εξέλιξη χαρακτήρισε τη σύγκληση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων η Μερόπη Τζούφη, επισημαίνοντας πως το προηγούμενο διάστημα, μια σειρά από σημαντικές διατάξεις ψηφίστηκαν, χωρίς διάλογο, αγνοώντας την κοινοβουλευτική τάξη και τις αντιρρήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας τόνισε πως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε το εκπαιδευτικό σύστημα εν μέσω οικονομικής κρίσης, σε συνθήκες υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης. Παρά τις δημοσιονομικές δυσκολίες, κατάφερε να αυξήσει τον προϋπολογισμό για την Παιδεία και την Έρευνα, να προχωρήσει σε θεσμικές τομές και να δρομολογήσει μόνιμους διορισμούς στην ειδική αγωγή και την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Στο πλαίσιο αυτό, κατηγόρησε την κυβέρνηση της ΝΔ για την ακύρωση των 10.500 μόνιμων διορισμών και τη μείωση των δαπανών κατά 0.1% του ΑΕΠ, πάρα το γεγονός ότι η χώρα βρίσκεται εκτός μνημονίων.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στα πολλαπλά εκπαιδευτικά και κοινωνικά οφέλη της θεσμοθέτησης της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και υπενθύμισε πως η ΝΔ, ως αξιωματική αντιπολίτευση, είχε αρχικά καταψηφίσει τις σχετικές ρυθμίσεις. Κάλεσε επίσης την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να διασφαλίσει την εκπαίδευση των μικρών μαθητών, τόσο σε επίπεδο στελέχωσης, όσο και σε επίπεδο κτηριακών υποδομών.
Όσον αφορά την ειδική αγωγή, η βουλευτής Ιωαννίνων υπογράμμισε πως τα προηγούμενα χρόνια έγιναν σημαντικά βήματα ώστε τα παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες να απολαμβάνουν ίσες ευκαιρίες εντός του εκπαιδευτικού συστήματος. Ανέφερε πως οι 4.500 μόνιμοι διορισμοί έχουν καθυστερήσει αδικαιολόγητα, ενώ το Υπουργείο δεν έχει προχωρήσει σε απαραίτητες ρυθμίσεις για την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών (ίδρυση οργανικών θέσεων, κατανομή).
Τέλος, η κα Τζούφη αντέκρουσε τις αιτιάσεις της κυβέρνησης περί «καμένης γης» στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση της Διασποράς, αναφέροντας πως το προηγούμενο διάστημα βελτιώθηκε το ποσοστό στελέχωσης των σχολείων του εξωτερικού, πως αυξήθηκε το επιμίσθιο των εκπαιδευτικών που αποσπώνται κατά ένα έτος και πως ιδρύθηκαν μια σειρά σχολικών δομών που διδάσκουν την ελληνική γλώσσα σε όλες τις ηπείρους.