Για «απογύμνωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης από την παιδαγωγική και κοινωνική της διάσταση» έκανε λόγο η Μερόπη Τζούφη
Για «απογύμνωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης από την παιδαγωγική και κοινωνική της διάσταση» έκανε λόγο η Μερόπη Τζούφη, μιλώντας για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που συζητείται στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Παράλληλα, υπογράμμισε πως «το σύνολο των διατάξεων είναι μονοπροσανατολισμένο προς τις ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων».
Η ειδική αγορήτρια της Νέας Αριστεράς σημείωσε πως δεν υπήρξε κανένας διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα και τους επαγγελματικούς φορείς. Ούτε καν με το αρμόδιο συμβούλιο που θεσμοθέτησε ο «νόμος Κεραμέως», το οποίο είναι επιφορτισμένο με την υποβολή προτάσεων και εισηγήσεων προς τον υπουργό Παιδείας. Αντίθετα, όπως διαπίστωσε, μια σειρά από κρίσιμες παραμέτρους και εφαρμογές του νομοσχεδίου δεν προβλέπονται ρητά, αλλά «παραπέμπεται» στις εξουσιοδοτικές διατάξεις του ίδιου του υπουργού.
Απευθυνόμενη προς τον κ. Πιερρακάκη, η βουλευτής Ιωαννίνων ζήτησε για μια ακόμη φορά να κοινοποιηθεί πόσα και ποια είναι τα ΕΠΑΛ που καταργούνται με την ψήφιση του νομοσχεδίου. Επίσης, τι έγινε με το πρόγραμμα ΕΣΠΑ των 10 εκατ. ευρώ που έλαβε το ΙΕΠ το 2017 για την έκδοση βιβλίων και εργαστηριακών οδηγών και μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα.
Μετά το σχολιασμό όλων των άρθρων του νομοσχεδίου, η Μερόπη Τζούφη υπογράμμισε πως η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση δεν πρέπει να εγκλωβίζει τους μαθητές και τους σπουδαστές στις πρόσκαιρες ανάγκες των τοπικών επιχειρήσεων. Αντίθετα, οφείλει να παρέχει στέρεες γνώσεις και εφόδια ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν σε διάφορους εργασιακούς ρόλους, χωρίς πρόωρη εξειδίκευση και δίχως απλήρωτη ανήλικη μαθητεία.