Ο βουλευτής Ιωαννίνων Στ. Καλογιάννης με ανακοίνωσή του την Τετάρτη γνωστοποίησε συνάντηση που είχε με τον κ. Καραμανλή μεταξύ άλλων και για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά
Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των απαραίτητων μελετών εντός του 2022, για το έργο με τη νέα του διατομή, του τρίιχνου πλέον οδικού άξονα και όχι του τετράιχνου, όπως είχε σχεδιαστεί αρχικά, εξακολουθεί να παραμένει, ωστόσο με την πάροδο του χρόνου γεννώνται και αμφιβολίες και ερωτήματα, σχετικά με την επίτευξη του στόχου. Ο βουλευτής Ιωαννίνων Στ. Καλογιάννης με ανακοίνωσή του την Τετάρτη γνωστοποίησε συνάντηση που είχε με τον κ. Καραμανλή μεταξύ άλλων και για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, πλην όμως και στην ανακοίνωση, αλλά και στις δηλώσεις του στο ITV, δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για το ότι θα πρέπει να επιταχυνθεί η εκπόνηση των αναγκαίων μελετών, για να μη χαθεί κι άλλος χρόνος.
Το υπουργείο εκτιμά όπως αναφέρει, ότι οι μελέτες μπορούν να ολοκληρωθούν εντός των επόμενων έξι μηνών, με τον κ. Καλογιάννη ωστόσο να θέτει μία νέα διάσταση στην προοπτική ολοκλήρωσης των μελετών και έναρξης του έργου. Η διάσταση αυτή έχει να κάνει με τους περιβαλλοντικούς όρους για το τμήμα Ιωάννινα – Καλπάκι, με την περιφέρεια Ηπείρου να έχει αναφέρει πολλές φορές, ότι το τμήμα αυτό έχει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους. Ο κ. Καλογιάννης ωστόσο υποστηρίζει, ότι οι περιβαλλοντικοί όροι και για το τμήμα μέχρι το Καλπάκι έχουν πλέον λήξει και πως απαιτείται μία συνολική μελέτη περιβαλλοντικών όρων και αδειοδότησης στη συνέχεια για το σύνολο του άξονα, που έχει νέα διατομή.
«Το έργο ήταν απολύτως ώριμο από το 2013, ως τετράιχνος όμως άξονας. Το υπουργείο όμως σήμερα επανασχεδιάζει το έργο, σε πιο μικρή διατομή, επομένως δεν έχουμε να κάνουμε με το ίδιο έργο. Πολλά στοιχεία των μελετών που υπάρχουν, προφανώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στις νέες μελέτες, που δε θα φτάσουν επίσης στο ύψος του κόστους των 6-8 εκ. ευρώ των προηγούμενων, αλλά σίγουρα θα χρειαστούν μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ», ανέφερε ο κ. Καλογιάννης.
«Αν “τρέξουν” οι διαδικασίες για τις μελέτες και υπάρχουν διαθέσιμα και τα χρήματα που είναι μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, τότε θεωρώ, ότι σε λίγους μήνες μπορούν να ολοκληρωθούν. Υπάρχουν τεχνικά γραφεία με εξαιρετικές προδιαγραφές, που μπορούν να αναλάβουν τις μελέτες και να τις ολοκληρώσουν», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καλογιάννης.
Πρόταση για διαχωριστική νησίδα
Για τον οδικό άξονα όμως επανέρχεται με επιστολή του προς τους βουλευτές των Ιωαννίνων, ο δήμαρχος Ζίτσας Μιχ. Πλιάκος επικαιροποιώντας ενόψει των επικείμενων εξελίξεων την πρότασή του, ώστε οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπ. Υποδομών – Μεταφορών στο πλαίσιο εκπόνησης των νέων μελετών να προβλέψουν την κατασκευή διαχωριστικής λωρίδας ή προστατευτικού στηθαίου στη μέση του δρόμου.
Ο δήμαρχος Ζίτσας είχε αποστείλει το πρώτο έγγραφο στις αρχές Ιανουαρίου προ στους Γεν. Γραμματείς του υπουργείου, επισημαίνοντας πως ο κυκλοφοριακός φόρτος του οδικού άξονα είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτόν που καταγράφεται σε παλαιότερες μελέτες, με αυξητικές τάσεις για τα επόμενα χρόνια.
«Σας επισημαίνουμε πως στην ολοκλήρωση των μελετών του έργου οι αρμόδιες υπηρεσίες θα πρέπει να προβλέψουν την κατασκευή διαχωριστικής λωρίδας ή προστατευτικού στηθαίου στη μέση του δρόμου.
Μόνον έτσι θα δρομολογηθεί η κατασκευή ενός οδικού έργου που θα διασφαλίζει συνθήκες σύγχρονης και ασφαλούς διέλευσης.
Θεωρούμε πως οι συνθήκες που διαμορφώνονται είναι οι πλέον κατάλληλες για να διεκδικήσουμε όλοι μαζί και να πετύχουμε το σχεδιασμό και την κατασκευή ενός οδικού έργου που θα διασφαλίζει συνθήκες σύγχρονης και ασφαλούς διέλευσης», αναφέρει στο νέο του έγγραφο ο κ. Πλιάκος.