Την αναμόρφωση του υφιστάμενου πλαισίου των τελών κυκλοφορίας που καταβάλλουν 5.423.700 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων σχεδιάζει από το 2025 το οικονομικό επιτελείο
Την αναμόρφωση του υφιστάμενου πλαισίου των τελών κυκλοφορίας που καταβάλλουν 5.423.700 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων σχεδιάζει από το 2025 το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης καθώς προχώρησε στη συγκρότηση ομάδας εργασίας για αυτό τον σκοπό. Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση έργο της ομάδας είναι η αναμόρφωση και επικαιροποίηση του πλαισίου των τελών κυκλοφορίας των ΕΙΧ, η διατύπωση απόψεων σχετικά με κανονιστικές και νομοθετικές ρυθμίσεις, η επεξεργασία και μελέτη των νέων τεχνολογικών οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντολογικών εξελίξεων καθώς και των όρων, προϋποθέσεων και κριτηρίων διαμόρφωσης του κόστους των τελών.
Μάλιστα η Ομάδα Εργασίας θα επεξεργαστεί εναλλακτικά σενάρια κοστολόγησης και θα υποβάλλει προτάσεις αναμόρφωσης των τελών κυκλοφορίας.
Στο τραπέζι αύξηση στα τέλη
Πληροφορίες αναφέρουν ότι όπως συμβαίνει και σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ εξετάζεται η αναμόρφωση των τελών ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει αύξηση των ποσών στα παλαιότερα αυτοκίνητα στο πλαίσιο εκκίνησης εφαρμογής αντικινήτρων χρήσης των πολύ παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων.
Με τα νέα δεδομένα, τα μόνα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας που θεωρείται σίγουρο ότι θα έχουν μηδενικά τέλη είναι τα ηλεκτρικά.
Αν και το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας δεν επιβεβαιώνει τη σχετική πληροφορία, εκτιμάται ότι τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα που έως τώρα απαλλάσσονταν δεν αποκλείεται να επιβαρυνθούν με ένα σχετικά χαμηλό ποσό βάσει ρύπων.
Σήμερα δεν πληρώνουν τέλη τα καινούργια υβριδικά με ταξινόμηση μετά την 1-1-2021, εφόσον εκπέμπουν λιγότερα από 122 gr/Km.
Ταυτόχρονα θα εξεταστούν τα δημοσιονομικά περιθώρια για παροχή κινήτρων μέσω της διαδικασίας της απόσυρσης προκειμένου να σταματήσουν να κυκλοφορούν από τους δρόμους αυτοκίνητα 20 ετών και άνω και να αντικατασταθούν από νέα, σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Τι ισχύει σήμερα
Με βάση το ισχύον σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας αρκετά ωφελημένοι είναι όσοι έχουν αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο την τελευταία τριετία καθώς το ύψος των τελών ανέρχεται ανάλογα με τις εκπομπές ρύπου του οχήματος από 0 ευρώ έως 2,85 ευρώ ανά γραμμάριο CO2.
Στο επίκεντρο και νέα πρόστιμα
Η Ομάδα εργασίας θα εξετάσει και σενάρια αλλαγής στο χρηματικό πρόστιμο για τα απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας που ανέρχονται στο διπλάσιο της αξίας από την πρώτη κιόλας ημέρα καθυστέρησης.
Το σχήμα των προστίμων αναμένεται να αλλάξει από το 2025, καθώς στις προθέσεις του υπουργείου Οικονομικών είναι να καθιερώσει κλιμακωτές πρόσθετες χρεώσεις σε συνάρτηση με τον χρόνο καθυστέρησης πληρωμής των τελών.
Οι αλλαγές αυτές ενδεχομένως να επηρεάσουν από του χρόνου και τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα. Αυτο σημαίνει ότι όσο νωρίτερα γίνει η εξόφληση μετά την λήξη της προθεσμίας τόσο μικρότερη θα είναι η προσαύξηση στα τέλη κυκλοφορίας.
Η Ομάδα Εργασίας θα συνεδριάζει τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και εκτάκτως όταν προκύπτουν επείγοντα θέματα, εντός του κανονικού ωραρίου εργασίας των δημοσίων υπαλλήλων ή και εκτός αυτού, σε κάθε δε περίπτωση εντός χρόνου που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση, στο κτίριο όπου στεγάζεται το Γραφείο του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών (Καραγιώργη Σερβίας 10, Αθήνα) ή μέσω τηλεδιάσκεψης, η δε διάρκεια της ορίζεται έως την ολοκλήρωση του έργου της.