Το πετυχημένο μοντέλο που εφαρμόστηκε στα απορρυπαντικά και είδη προσωπικής φροντίδας ετοιμάζεται να εφαρμόσει το επόμενο χρονικό διάστημα το υπουργείο Ανάπτυξης
Το πετυχημένο μοντέλο που εφαρμόστηκε στα απορρυπαντικά και είδη προσωπικής φροντίδας, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα να συμπιεστούν οι τιμές, ετοιμάζεται να εφαρμόσει το επόμενο χρονικό διάστημα, το υπουργείο Ανάπτυξης έτσι ώστε να έρθουν τα αντίστοιχα επιθυμητά αποτελέσματα.
Στην κυβέρνηση δεν είναι καθόλου ικανοποιημένοι με την πορεία των τιμών, αφού παρά την επιβράδυνση που παρουσιάζουν, εντούτοις συνεχίζουν να αποτελούν μεγάλη πληγή για την ελληνική οικονομία και την κοινωνία.
Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι η Ελλάδα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, τρέχει με πολύ μεγαλύτερους ρυθμούς αύξησης. Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat ο δείκτης των τροφίμων σημειώνει άνοδο της τάξεως του 4,8%, έναντι ανόδου τιμών 5,8% τον Φεβρουάριο, αλλά και αυξήσεων στον σχετικό δείκτη μόνο κατά 2,7% στην Ευρωζώνη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Μάρτιο και σε αυτό το πεδίο στη χώρα μας καταγράφονται οι τρίτες ισχυρότερες ανατιμήσεις μετά την Κροατία και τη Μάλτα.
Μπαίνουν στο στόχαστρο οι προσφορές
Εκεί που θέλει να δώσει μεγάλο βάρος η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο είναι οι προσφορές. Οι καταναλωτές πλέον τις αναζητούν όλο και περισσότερο έτσι ώστε να ελαχιστοποιήσουν το κόστος, αλλά σύμφωνα με τους αναλυτές υπάρχουν πολλές παγίδες.
Τι κάνουν σε πολλές περιπτώσεις κάποιες εταιρίες για ξεφύγουν από την αποκάλυψη των αυξήσεων; Τι περνούν στις προσφορές και όχι την Μοναδιαία τιμή του προϊόντος, αλλάζοντας πολλές φορές και τον τύπο της προσφοράς. Για παράδειγμα δηλαδή εάν ένα προϊόν πωλούνταν σε προσφορά 1 + 1, αλλάζει η πάει 2 + 1 ή παραμένει ως έχει με αλλαγή τιμή σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.
Αυτό το βλέπουμε τελευταία σε μία σειρά αγαθών όπως ζυμαρικά, όσπρια, αναψυκτικά εμφανίζουν τελευταία αυξητικές τάσεις στο κομμάτι των προσφορών.
Έρχεται λοιπόν το υπουργείο Ανάπτυξης και ετοιμάζει πακέτο παρεμβάσεων, αποκλειστικά στα τρόφιμα, έτσι ώστε να μπορέσει ο τελικός καταναλωτής να δει χαμηλότερες τιμές ή τουλάχιστον να μπει φρένο στις ανατιμήσεις.
Σε άνοδο οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ
Στο μεταξύ αύξηση τζίρου παρατηρείται στα σούπερ μάρκετ τους πρώτους μήνες του 2024. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana, συνολικά οι πωλήσεις σε αξία τον πρώτο μήνα του χρόνου ανήλθαν σε 825 εκατ. ευρώ έναντι 807 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2023.
Η αύξηση του τζίρου κατά 1,8% δεν ήταν αποκλειστικά πληθωριστική καθώς καταγράφηκε και αύξηση του όγκου πωλήσεων τεμαχίων κατά 1,1%, γεγονός που σημαίνει αύξηση τιμών κατά 0,7%.
Την ίδια ώρα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρουσίασαν άνοδο 3,6% αγγίζοντας μερίδιο 27% επί της συνολικής αγοράς, με την αύξηση να προέρχεται από τα τρόφιμα.
Σε ότι αφορά την προωθητική δραστηριότητα, το ποσοστό των πωλήσεων που έγινε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε συνολικά στα ταχυκίνητα προϊόντα στο 25,4% από 22% τον περυσινό Ιανουάριο. Αύξηση προσφορών καταγράφηκε στα τρόφιμα (25%), στα απορρυπαντικά-καθαριστικά (25,8%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (29,1%).
Από τα στοιχεία της Circana προκύπτει επίσης ότι σημειώθηκαν μειώσεις τιμών στα γαλακτοκομικά (-4,4%), στα είδη ατομικής υγιεινής (-5%), στα άλλα προϊόντα νοικοκυριού (-4,1%) και στα αλκοολούχα ποτά (-0,2%). Στον αντίποδα αυξήσεις τιμών παρατηρήθηκε στα σνακ (5,1%), στα υλικά μαγειρικής (3,5%), στα μη αλκοολούχα ροφήματα, όπως χυμοί, αναψυκτικά (3,4%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (1,8%) και στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,1%).