Στην αντεπίθεση περνάει το υπουργείο Ανάπτυξης στην προσπάθεια που καταβάλλει προκειμένου να συγκρατήσει τις τιμές στα βασική είδη στα σούπερ μάρκετ.
Χθες δόθηκε στη δημοσιότητα η βασική λίστα των προϊόντων με βάση την οποία το κάθε σούπερ μάρκετ ξεχωριστά θα καταρτίσει το δικό του καλάθι που θα περιέχει συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων.
Τα καλάθια θα αναρτηθούν στην πλατφόρμα e-katanalotis και θα μπορεί το υπουργείο και ο καταναλωτής να τα παρακολουθούν και να διαπιστώνουν πώς και αν μεταβάλλονται, με βάση έναν ιδιότυπο δείκτη που θα λειτουργεί εν είδη τιμαρίθμου. Η κατάρτιση της λίστας θα πρέπει να γίνει μέχρι τέλος του μήνα.
Στο υπουργείο Ανάπτυξης εκτιμούν ότι το μέτρο αυτό θα φέρει αποτελέσματα και θα λειτουργήσει ανασταλτικά στις υπέρμετρες αυξήσεις.
Η δέσμευση των βιομηχάνων για το «φθηνό» καλάθι
Η βιομηχανία τροφίμων θα συμμετάσχει στην προσπάθεια για να διαμορφωθεί το φθηνό «καλάθι του νοικοκυριού» με εποικοδομητικό τρόπο, όπως διαβεβαίωσαν οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη σε τηλεδιάσκεψη που είχαν το πρωί της Τετάρτης.
Μετά τη σύσκεψη ο υπουργός δήλωσε: «Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων ζήτησε από την βιομηχανία τροφίμων να συμμετάσχει στην προσπάθεια για το «καλάθι του νοικοκυριού» με εποικοδομητικό τρόπο έτσι ώστε να «χτίσουμε» ένα καλάθι προϊόντων που θα προσφέρεται στον Έλληνα καταναλωτή στις χαμηλότερες δυνατές τιμές, κάτω από τον πληθωρισμό.
Ο Σύνδεσμος αποδέχτηκε την πρόταση του υπουργείου, δεσμεύτηκε να ενημερώσει τα μέλη του και να εργαστεί εποικοδομητικά με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ώστε το καλάθι του νοικοκυριού να έχει επιτυχία και να βοηθήσει σημαντικά στη διαβίωση του ελληνικού νοικοκυριού μέσα σ’ αυτές τις πρωτοφανώς δύσκολες συνθήκες.
Η Κυβέρνηση ασφαλώς θα συνεχίσει τις πρωτοβουλίες σε όλο το μήκος της αγοράς για να επιτύχει τις καλύτερες δυνατές τιμές για τον Έλληνα καταναλωτή».
Στην τηλεδιάσκεψη εκτός από τον υπουργό συμμετείχαν ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης και ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος. Από το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) μετείχαν ο πρόεδρος, Γιάννης Γιώτης, οι αντιπρόεδροι Γρηγόρης Αντωνιάδης και Ευστάθιος Λοϊζος, ο γενικός γραμματέας, Μανώλης Καραμολέγκος, τα μέλη του ΔΣ, Αγγελική Οικονόμου, Μαρία Αναργύρου Νίκολιτς και Αλέξανδρος Κίκιζας και η γενική διευθύντρια, Βάσω Παπαδημητρίου.
1 | PYZI | Ρύζι τύπου «Καρολίνα» μακρύκοκκο |
2 | ΨΩΜΙ | Ψωμί για τοστ
Ψωμί φραντζόλα Φρυγανιές |
3 | ΖΥΜΑΡΙΚΑ | Μακαρόνια Νο 6 |
4 | XOIPINO | Συσκευασμένα |
5 | ΠΟΥΛΕΡΙΚΑ | Συσκευασμένα |
6 | ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ | Γαλοπούλα ή/και πάριζα |
7 | ΨAPIA KATEΨΥΓΜΕΝΑ | Ένα τουλάχιστον προϊόν |
8 | ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΠΛΗΡΕΣ | Γάλα φρέσκο πλήρες |
9 | ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΛΙΠΑΡΑ | Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά <2% |
10 | ΓΑΛΑ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΟ | Γάλα εβαπορέ |
11 | ΓIAOYPTI | Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις (Χαμηλά λιπαρά <2%) |
12 | TYPIA | Φέτα
Γκούντα Τυρί με Χαμηλά Λιπαρά |
13 | ΑΛΛΑ ΕΙΔΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ | Χυμός τομάτας διατηρημένος |
14 | AYΓA | Κλωβοστοιχίας και Αχυρώνα |
15 | ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΦΥΤΙΚΑ ΛΙΠΗ | Μαργαρίνες |
16 | ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ | Παρθένο ελαιόλαδο |
17 | ΑΛΛΑ ΒΡΩΣΙΜΑ ΕΛΑΙΑ | Ηλιέλαιο |
18 | ΛAXANIKA KATEΨΥΓΜΕΝΑ | Τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια κατεψυγμένα |
19 | ZAXAPH | Λευκή ζάχαρη |
20 | ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ | Παιδικές τροφές (φόρμουλα μωρών)
Παιδικές τροφές (γάλα βρεφικής ηλικίας) |
21 | ΚΑΦΕΣ | Ελληνικός καφές
Στιγμιαίος καφές Γαλλικός καφές |
23 | ΤΣΑΪ-ΧΑΜΟΜΗΛΙ | Τσάι ή Χαμομήλι |
24 | KAKAO ΚΑΙ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΣΚΟΝΗ | Κακάο σε σκόνη |
25 | ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΝΕΡΟ (ΜΕΤΑΛΛΙΚΟ) | Εμφιαλωμένο μεταλλικό νερό (500 ml ή 1lt) |
26 | ΧΥΜΟΙ ΦΡΟΥΤΩΝ | Χυμός πορτοκάλι |
27 | ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ | Απολυμαντικά χεριών και αντισηπτικά
Απορρυπαντικά πλυντηρίου (υγρά και σε σκόνη όχι ταμπλέτες) Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι Χαρτί κουζίνας |
28 | ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ | Οδοντόκρεμες
Χαρτί υγείας Σερβιέτες Ταμπόν Σαμπουάν Σαπούνια σε στερεή κατάσταση Πάνες ακράτειας |
29 | ΕΙΔΗ ΓΙΑ ΜΩΡΑ | Πάνες για μωρά
Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (μωρομάντηλα) Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (σαμπουάν) |
30 | ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΖΩΑ | Τροφή για σκύλους
Τροφή για γάτες |
31 | ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ | Ένα τουλάχιστον είδος αναψυκτικού |
Ενστάσεις από το λιανικό εμπόριο
Πάντως αν και επισήμως δεν υπάρχει καμία απολύτως δημόσια διαφοροποίηση, εντούτοις γκρίνια υπάρχει στο λιανεμπόριο. Και αυτό διότι θεωρούν ότι το σύστημα αυτό δεν έχει ασφαλιστικές δικλείδες ότι θα λειτουργήσει και βέβαια δεν είναι σαφές αν είναι συμβατό ή όχι με τους κανόνες του ανταγωνισμού. Μάλιστα τίθεται το ερώτημα αν έχει ενημερωθεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Κάποιοι άλλοι πάλι θεωρούν ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να φέρει αποτελέσματα και αυτό διότι οι κανόνες με τους οποίους θα λειτουργήσει το σύστημα.
Ανεξάρτητοι μάλιστα παράγοντες αναφέρουν ότι το πιο ορθόδοξο θα ήταν η λίστα να είναι ομοιόμορφη και σε αυτή να περιέχονται τα προϊόντα που έχει τις υψηλότερες πωλήσεις και ως εκ τούτου και αξιόπιστη θα ήταν και δεν θα λειτουργούσε εις βάρος του ανταγωνισμού.