Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εξέφρασε τη θετική της διάθεση να αναλάβει την ολοκλήρωση των μελετών για τη βελτίωση του υφιστάμενου εθνικού οδικού δικτύου, από τη σήραγγα του Ακτίου μέχρι τα όρια του νομού Θεσπρωτίας, σε πρώτη φάση. Η ανακοίνωση έγινε κατά τη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη στο υπουργείο, όπου συζητήθηκαν οι προοπτικές αναβάθμισης του οδικού δικτύου στην περιοχή. Ωστόσο, η ηγεσία του υπουργείου ξεκαθάρισε ότι δεν εξετάζεται προς το παρόν η πρόταση του Περιφερειάρχη Ηπείρου για την κατασκευή του έργου με σύμβαση παραχώρησης και την επιβολή διοδίων.
Ο Αλέξανδρος Καχριμάνης ενημέρωσε την Περιφερειακή Επιτροπή για τα αποτελέσματα της πρόσφατης σύσκεψης για τη κατασκευή του οδικού άξονα «Φιλιππιάδα – Πρέβεζα». Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης, ο Περιφερειάρχης υπογράμμισε πως η Περιφέρεια Ηπείρου είναι σε θέση να αναλάβει την ολοκλήρωση των μελετών για το έργο και να συνδράμει στην κατασκευή του άξονα μέχρι ένα σημείο, με ανώτατο όριο χρηματοδότησης τα 35 εκατομμύρια ευρώ.
Για τον οδικό άξονα από τη σήραγγα του Ακτίου μέχρι τα όρια των νομών Πρέβεζας και Θεσπρωτίας, είτε μέχρι τον κόμβο της Πάργας είτε το πολύ μέχρι το Καρτέρι, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέλαβε την ευθύνη να «τρέξει» τη διαδικασία των μελετών και να εξεύρει τις απαιτούμενες χρηματοδοτήσεις για την υλοποίηση του έργου.
Προς το παρόν πάντως και ελλείψει μελετών, η πρόταση του κ. Καχριμάνη για την μέθοδο κατασκευής με σύμβαση παραχώρησης επομένως και με την επιβολή διοδίων στους χρήστες απορρίφθηκε. «Εγώ επανέλαβα την πρότασή μου, για διόδια αλλά το υπουργείο δεν την ασπάζεται, αφού δεν υπάρχουν καν μελέτες», ανέφερε ο κ. Καχριμάνης.
Παράταση στο δεύτερο κύτταρο του ΧΥΤΥ
Η Περ. Επιτροπή ενέκρινε το αίτημα του αναδόχου για την παράταση μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2025 των εργασιών στο δεύτερο κύτταρο του ΧΥΤΥ στο Ελληνικό με τον κ. Καχριμάνη να φέρνει στο προσκήνιο το σοβαρό έλλειμμα σχεδιασμού από τα συναρμόδια υπουργεία που αποφασίζουν μεν και υπογράφουν την μεταφορά απορριμμάτων από την Κέρκυρα στο εργοστάσιο των Ιωαννίνων, δε λαμβάνουν όμως καμία μέριμνα για τη διάθεση του υπολείμματος με τη μεταφορά να ανεβάζει το κόστους για τους δήμους της Ηπείρου. «Αυτά είναι θέματα που έπρεπε να τα έχει δει η προηγούμενη διοίκηση του ΑΣΔΑ που είχε αποδεχθεί τα απορρίμματα από την Κέρκυρα και να δουν ότι υπάρχει ένα επιπλέον κόστος για το υπόλειμμα. Έπρεπε να διεκδικήσουν χρηματοδότηση για τη δημιουργία ενός κυττάρου δίπ0λα στο εργοστάσιο, ώστε να αποφεύγεται η μεταφορά του υπολείμματος στο ΧΥΤΥ Ελληνικού ή στους άλλους ΧΥΤΥ της Ηπείρου», πρόσθεσε.