Απολογισμό των πεπραγμένων του τουριστικού τομέα έγινε παρουσία του Δημάρχου Ιωαννίνων Δημήτρη Παπαγεωργίου και του αρμόδιου αντιδημάρχου Γιώργου Λώλη.
Η πόλη έχει κατακτήσει σημαντικό έδαφος στο ανταγωνιστικό πεδίο της ανάδειξής της ως ιδανικού τουριστικού προορισμού 365 ημερών και, καθημερινά, ενισχύει τη θέση της όλο και περισσότερο.
Διευρύνει διαρκώς τους ορίζοντές της. Ήδη, συνδέεται αεροπορικώς απευθείας με το Τελ Αβίβ δύο φορές την εβδομάδα.
Προσφάτως, ο δήμος Ιωαννιτών απέσπασε το 1ο βραβείο Τοπικής Αυτοδιοίκησης ΟΤΑ Awards 2019-2023 για την τουριστική προβολή των Ιωαννίνων στο Ισραήλ.
Η ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης, με το όποιο αντίκρισμα στην τόνωση της τοπικής οικονομίας και της απασχόλησης, ήταν ένα στοίχημα-πρόκληση που δεν κερδήθηκε «στον αυτόματο πιλότο». Για την επιτυχία του, απαιτήθηκε ο σχεδιασμός και, κυρίως, η υλοποίηση μίας στρατηγικής, με τολμηρές, ποιοτικά σημαντικές και αριθμητικά πολυδιάστατες πρωτοβουλίες, δράσεις και παρεμβάσεις, τόσο εντός των εθνικών τειχών, όσο και στο εξωτερικό. Μίας στρατηγικής «ανοιχτών συνόρων», με προσήλωση στον σκοπό, συνεργασίες και εξωστρέφεια. Που, δεν θα αξιοποιεί μόνο κάθε υπάρχουσα ευκαιρία, αλλά θα δημιουργεί αυτόνομα ακόμη περισσότερες. Που, θα εξασφαλίζει την παρουσία του δήμου σε κάθε δυνατό πεδίο-προνομιακό βήμα για την παρουσίαση του ελκυστικού τουριστικού προϊόντος της πόλης των Ιωαννίνων και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της.
Πραγματοποιήθηκαν επαφές υψηλού επιπέδου σε διεθνή forums, με touroperators, στελέχη αεροπορικών εταιριών, της ομογένειας, της αυτοδιοίκησης και του ΕΟΤ, καθώς και παραχωρώντας συνεντεύξεις σε μεγάλα μέσα ενημέρωσης.
Στην επίτευξη αυτού του στόχου, συμβάλλει και η παρουσίαση του τουριστικού προϊόντος των Ιωαννίνων, μέσω της φιλόδοξης «Διπλωματίας πόλεων» που έχει ήδη αναπτυχθεί, σε γνώριμους προορισμούς προσέλκυσης επισκεπτών, όπως η Κύπρος και η Αθήνα, σε καινούργιες, αναδυόμενες αγορές, όπως η Σλοβακία, η Αλβανία και η Ρουμανία, αλλά και σε νέους, που έχουν προγραμματιστεί για το επόμενο διάστημα, όπως η Πολωνία, η Σερβία και η Γαλλία.
Επίσης, ο δήμος Ιωαννιτών επένδυσε και συνεχίζει να επενδύει στην ψηφιακή τουριστική προβολή της πόλης, τόσο στο εσωτερικό, όσο και σε επιλεγμένες πόλεις του Ισραήλ, με συνεχόμενες διαφημιστικές καμπάνιες, μέσω του δικτύου αναζήτησης της Google (searchads κ.α.), καθώς και δημοφιλών ιστοσελίδων πληροφόρησης και μέσων κοινωνικής δικτύωσης (facebook, Instagram).
Σημαντική ήταν η παρουσία του δήμου Ιωαννιτών σε διεθνείς εκθέσεις Τουρισμού, της Λευκωσίας, του Λονδίνου, του Παρισιού, της Θεσσαλονίκης «Philoxenia», του Τελ Αβίβ, του Βελιγραδίου και της Λευκωσίας, στην TourNatur 2021-CaravanSalonDussseldorf, καθώς και στη φετινή Σύνοδο του Δικτύου Συνεργασίας Βαλκανικών Πόλεων.
Την δική τους σημαντική προσφορά είχαν και τα ταξίδια εξοικείωσης δημοσιογράφων (από Ισραήλ, Κύπρο, Αλβανία, Αθήνα και Θεσσαλονίκη), αλλά και αντιπροσωπειών πολιτικών αξιωματούχων, επιχειρηματιών και καλλιτεχνών από το Βερολίνο, για γνωριμία της πόλης μας με σκοπό την τουριστική ανάδειξή της.
Με θετικό πρόσημο καταγράφεται και η συνεργασία με τον ΕΟΤ του Ισραήλ, στελέχη του ισραηλινού τηλεοπτικού σταθμού «i24 news channel» και τα Γιάννενα προβλήθηκαν μέσω της διάσημης εκπομπής «Holy Land Uncovered». Το «i24 News English», είναι από τα σημαντικότερα ειδησεογραφικά μέσα του Ισραήλ, καθώς το περιεχόμενο του αναπαράγεται, πέρα από την τοπική γλώσσα, στα αγγλικά, γαλλικά και αραβικά.
Επίσης σχεδιάστηκαν και χρησιμοποιήθηκαν κατάλληλα, σύγχρονα «εργαλεία», για να αναδειχτούν με καλύτερους όρους τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του προορισμού μας, αλλά και για να βελτιωθούν οι υπηρεσίες πληροφόρησης που παρέχει ο δήμος στους επισκέπτες-τουρίστες. Στο πλαίσιο αυτό αναβαθμίστηκε η ιστοσελίδα του τμήματος τουρισμού. Παράλληλα δημιουργήθηκαν νέα βίντεο συνολικής παρουσίασης της πόλης αλλά και θεματικά προσαρμοσμένα στις σύγχρονες απαιτήσεις.
Τυπώθηκαν νέοι και εύχρηστοι ταξιδιωτικοί οδηγοί και χάρτες, εγκαταστάθηκαν αυτόματα συστήματα πλοήγησης των επισκεπτών σε κεντρικά σημεία στην πόλη και δημιουργήθηκαν μικρά αναμνηστικά δώρα για την προβολή της. Συνεχίστηκε η ανταποδοτική προσφορά υπηρεσιών του δήμου προς τους δημότες, μέσω του γνωστού εκπαιδευτικού προγράμματος δωρεάν ξεναγήσεων με τίτλο «Μαθαίνω την πόλη μου».
Τον απολογισμό της τουριστικής δράσης έκανε η Σπυριδούλα Τσέλιου, υποψήφια στο Τοπικό της Κοινότητας Ιωαννίνων.
ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ