Στο δυτικό άκρο της Ευρώπης που βρέχεται από τον Ατλαντικό ωκεανό και συγκεκριμένα στις εκβολές του ποταμού Λίγηρα στη Γαλλία βρέθηκε από τις 21 έως τις 24 Φεβρουαρίου 2022 αντιπροσωπεία τριών εκπαιδευτικών του Ζωγράφειου Σχολείου.
Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της πρώτης διακρατικής συνάντησης εκπαιδευτικών από τα σχολεία-εταίρους έξι χωρών που συμμετέχουν τη διετία 2021-23 στην υλοποίηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ μέσα από το έργο με τίτλο: “SmARTourism”. Οικοδεσπότης ήταν το Γαλλικό Λύκειο “Lycee Professionnel “Guérande-O.Guichard”, στην πόλη Guérande, στην Περιφέρεια Pays de la Loire, μια περιοχή με πολλά κάστρα που μέσα από την αρχιτεκτονική και την πλούσια ιστορία αντιπροσωπεύει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο τη γαλλική αναγέννηση.
Σκοπός της επίσκεψης ήταν η δια ζώσης γνωριμία μεταξύ των συντονιστών και των εκπαιδευτικών των συμμετεχόντων σχολείων από τη Γαλλία, την Ελλάδα, την Ιταλία, τη Σερβία, τη Βουλγαρία και την Τουρκία, ο προγραμματισμός των δραστηριοτήτων που πρόκειται να λάβουν χώρα μέχρι το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς και φυσικά ο καθορισμός και η προεργασία των συναντήσεων και των διαδικτυακών μαθημάτων που πρόκειται να ακολουθήσουν. Στη διάρκεια των εργαστηρίων που πραγματοποιήθηκαν, οι εκπαιδευτικοί αντάλλαξαν προτάσεις για την υλοποίηση του έργου, ενώ τους δόθηκε η δυνατότητα να έρθουν σε επαφή και με το γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα. Οι εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν σε ολόκληρη την ευρύτερη περιοχή και επισκέφτηκαν τα κάστρα του Λίγηρα, την Νάντη την πόλη του Ιουλίου Βερν, το Σεν Ναζέρ που διαθέτει το μεγαλύτερο λιμάνι της Γαλλίας στον Ατλαντικό, το κοσμοπολίτικο τουριστικό θέρετρο του La Baule και φυσικά την πόλη του φωτός το Παρίσι, απ’ όπου ξεκίνησε και κατέληξε στη Γαλλία η εκπαιδευτική επίσκεψή.
Η αντιπροσωπεία των εκπαιδευτικών του πρώτου Σχολείου Ελληνο-Αυστριακής Αγωγής στην Ελλάδα και του πρώτου Ευρωπαϊκού Σχολείου στην Ήπειρο αποκόμισε πολλά οφέλη από την επίσκεψη στη Γαλλία, καθώς διεύρυνε τους εκπαιδευτικούς της ορίζοντες, ανέπτυξε δεξιότητες και ικανότητες εργασιακής εξέλιξης, προώθησε το διαπολιτισμικό διάλογο με εκπαιδευτικούς από τα σχολεία-εταίρους των άλλων πέντε χωρών και ενίσχυσε την ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαίδευσης και την εδραίωση της κοινής ευρωπαϊκής συνείδησης.
Η υλοποίηση του έργου με τίτλο: “SmARTourism” στοχεύει στην ανάδειξη της συμβολής του τουρισμού στην ανάπτυξη του τόπου μας, όπως άλλωστε και στις χώρες των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χωρών-εταίρων, καθώς και στην ενίσχυση της τουριστικής συνείδησης των μαθητών. Αυτή η εποικοδομητική διαδικασία θα βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν τη λειτουργία του τουρισμού τόσο στον τόπο μας όσο και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Επίσης, μέσα από τις επισκέψεις στα σχολεία του εξωτερικού θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν συμμαθητές τους διαφορετικής εθνικότητας και κουλτούρας, να έρθουν σε επαφή με άλλους πολιτισμούς και άλλα εκπαιδευτικά συστήματα, να βελτιώσουν την εξοικείωσή τους με την αγγλική γλώσσα και να αναπτύξουν δεξιότητες όπως είναι η κριτική σκέψη, ο διαπολιτισμικός διάλογος, η αποτελεσματική συνεργασία και η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.