Στο πλαίσιο των υποχρεώσεων του δημοσίου και με βάση τους όρους του διαγωνισμού που έχει προηγηθεί τα διόδια στον αυτοκινητόδρομο αυξάνονται έως και 35%.
Η απόφαση για την αύξηση των διοδίων που υπογράφεται από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα και τον υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Αθανάσιο Πετραλιά δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως με ισχύ από σήμερα.
Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης
Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης ανοίγει το δρόμο και για το οικονομικό κλείσιμο της συμφωνίας, με την είσπραξη από το δημόσιο του τιμήματος, περίπου 1,4 δις. ευρώ, το οποίο πάντως εκτιμάται ότι θα γίνει το Φθινόπωρο. Θα προηγηθεί η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή και η παράδοση του αυτοκινητόδρομου στην παραχωρησιούχο κοινοπραξία.
Η ανακήρυξη της κοινοπραξίας ΓΕΚ Τέρνα – EGIS Projects ως προτιμητέου επενδυτή για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού από το ΤΑΙΠΕΔ έγινε τον Αύγουστο του 2021. Χρειάστηκαν δηλαδή περίπου 2,5 χρόνια για την υπογραφή της σύμβασης.
Η συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα
Η κοινοπραξία ΓΕΚ Τέρνα –Egis, θα αναλάβει τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα μήκους 658 χιλιομέτρων, καθώς και των 3 κάθετων οδικών αξόνων συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, που αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία). Η σύμβαση προβλέπει πως τα πρώτα χρόνια της παραχώρησης η κοινοπραξία θα προχωρήσει σε μία σειρά από κατασκευαστικά έργα, συμπεριλαμβανομένης και της βαριάς συντήρησης του δρόμου.
Ο τίτλος της απόφασης είναι: Αναπροσαρμογή διοδίων τελών στην Εγνατία Οδό και στους κάθετους άξονες (α) Α/Κ Σιάτιστας έως το Μεθοριακό Σταθμό Κρυσταλλοπηγής, (β) Α/Κ Λαγκαδά/Σερρών έως το Μεθοριακό Σταθμό Προμαχώνα, (γ) Α/Κ Χαλάστρας έως τον Μεθοριακό Σταθμό Ευζώνων.