Την στόχευση σε συγκεκριμένες κατηγορίες φέρνει η ενίσχυση του καλαθιού του νοικοκυριού, με επώνυμα προϊόντα
Την στόχευση σε συγκεκριμένες κατηγορίες φέρνει η ενίσχυση του καλαθιού του νοικοκυριού, με επώνυμα προϊόντα, ενώ φαίνεται ότι από το υπουργείο Ανάπτυξης επιλέγεται ένα πιο «ελαφρύ» μοντέλο υποχωρητικότητας.
Με βάση τις μέχρι τώρα διεργασίες, καθώς εκκρεμεί ακόμα η ολοκλήρωση των σχετικών συζητήσεων τόσο με την αγορά, όσο και με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, 6 είναι οι κατηγορίες προϊόντων – από τις συνολικά 51 – στις οποίες θα προστεθούν επώνυμα είδη.
Συγκεκριμένα, όπως ανάφερε υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης σε αθηναϊκό μέσο, πρόκειται για το ρύζι, τα όσπρια, τον καφέ (κατά βάση ο στιγμιαίος), τα μακαρόνια, το αλεύρι και κατά πάσα πιθανότητα το γάλα.
Στις 6 αυτές κατηγορίες καταγράφεται πολύ υψηλό ποσοστό προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε σύγκριση με τα αντίστοιχα επώνυμα.
Πάντως η ένταξη των επωνύμων προϊόντων από τις εν λόγω κατηγορίες δεν θα είναι αυστηρά υποχρεωτική, μιας και αυτό ενδεχομένως να δημιουργούσε προβλήματα στρέβλωσης του ανταγωνισμού, αλλά θα υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις έτσι ώστε να διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα οι τιμές.
Η «φόρμουλα» που προκρίνεται είναι η σύγκριση των τιμών με εκείνες στην αρχή Νοεμβρίου όταν λανσαρίστηκε το «καλάθι του νοικοκυριού». Εάν οι τιμές είναι υψηλότερες ή η πορεία των πωλήσεων δεν είναι θετική, τότε το προϊόν θα αποσύρεται.
Σε κάθε περίπτωση, οι τελικές αποφάσεις πρόκειται να ληφθούν στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, με τις όποιες αλλαγές να προβλέπεται να μπουν σε ισχύ από τη μεθεπόμενη.
Χάνουν μερίδιο τα επώνυμα
Αν και ποτέ δεν υπήρξε κάποιο όριο στην αναλογία επώνυμων και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που μπαίνουν στο «καλάθι του νοικοκυριού», πολλές αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν επιλέξει να «γεμίζουν» τα «καλάθια» τους με συνεχώς περισσότερα private label προϊόντα προκειμένου να πετύχουν χαμηλότερη μέση αξία.
Από την πλευρά της προμηθευτών και της βιομηχανίας διαπιστώνεται ότι λόγω του «καλαθιού» τα μερίδια των επωνύμων προϊόντων έχουν αρχίσει να υποχωρούν εξ ου και το ζήτημα της «υποχρεωτικής» προσθήκης επώνυμων προϊόντων τέθηκε στο υπουργείο Ανάπτυξης από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ).
Ωστόσο, το θέμα της υποχρεωτικής προσθήκης επώνυμων προϊόντων προκαλεί προβληματισμό και στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τα γαλλικά ΜΜΕ, είναι ένα από τα μέτρα που σκέφτονται στο υπουργείο Οικονομικών για να καταπολεμηθεί η πληθωριστική κρίση στη χώρα είναι η δημιουργία ενός «Καλαθιού του νοικοκυριού» α λα… γαλλικά και στο οποίο θα περιλαμβάνονται 20 προϊόντα πρώτης ανάγκης και τα οποία θα προσφέρονται σε χαμηλές τιμές.
Μάλιστα πριν από 20 ημέρες στελέχη του γαλλικού υπουργείου Οικονομικών ζήτησαν από τους συναδέλφους τους στη χώρα μας το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο.
Η κυβέρνηση της Γαλλίας τονίζει πως το εν λόγω μέτρο είναι στο στάδιο των διαπραγματεύσεων και υποστηρίζει πως η εφαρμογή του θα εξαρτηθεί από τις δεσμεύσεις των προμηθευτών.
Επί του θέματος έκανε και ανάρτηση στο twitter ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης.
«Καλάθι του νοικοκυριού αλά γαλλικά: o γάλλος ΥΠΟΙΚ επιβεβαιώνει ότι μελετούν τη δημιουργία καλαθιού του νοικοκυριού, με 20 αρχικά προϊόντα (τρόφιμα κλπ) για τα οποία οι μεγάλες αλυσίδες θα δεσμευθούν να κρατήσουν τις τιμές στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο», έγραψε χαρακτηριστικά.
Εκτός από τη Γαλλία, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ακόμη μία χώρα εξετάζει τη δημιουργία του δικού της «καλαθιού».