Σε λειτουργία η υπηρεσία «ψηφιακών ραντεβού» από τον ΟΑΕΔ για ανέργους και επιχειρήσεις
Στο πλαίσιο των νέων δράσεων του ΟΑΕΔ για τη συνεχή αναβάθμιση των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού, ξεκινούν σήμερα οι αιτήσεις για το νέο πιλοτικό πρόγραμμα κατάρτισης 100 εποχικά εργαζομένων στον τουρισμό, μέσω συνεργασίας με το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ).
Το πιλοτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε εποχικά εργαζόμενους 18-49 ετών στον τουρισμό, που είτε λαμβάνουν ή έλαβαν τακτική επιδότηση από τον Σεπτέμβριο 2019 έως τον Μάρτιο 2020 και πληρούν τα κριτήρια επιλογής της Δημόσιας Πρόσκλησης, η οποία είναι αναρτημένη στον ιστότοπο του Οργανισμού www.oaed.gr
Η υποβολή αιτήσεων γίνεται μέχρι την Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου, αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Ελληνικού Δημοσίου www.gov.gr στη διεύθυνση:
https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/psephiakes-dexiotetes/katartisi-oaed-opa
Συγκεκριμένα η διαδρομή είναι: gov.gr → Εκπαίδευση → Ψηφιακές Δεξιότητες → Πιλοτικό πρόγραμμα κατάρτισης εποχικά απασχολούμενων στον τουριστικό κλάδο σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ)
Μέσω του πιλοτικού προγράμματος, οι καταρτιζόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν δωρεάν ένα από τα παρακάτω μαθήματα ΟΠΑ e-Learning:
-Ψηφιακό Μάρκετινγκ και Κοινωνικά Δίκτυα (e-DigiMa), διάρκειας 30 ωρών: Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα καλύπτει την ανάγκη μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης της χρήσης των ψηφιακών μέσων, που αποτελούν ήδη αναπόσπαστο μέρος του μάρκετινγκ κάθε επιχείρησης. Προσφέρει την απαραίτητη γνώση για την κατανόηση της λειτουργίας των ψηφιακών μέσων και της αξιοποίησής τους στο πλαίσιο μιας στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ.
-Διοίκηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων Παροχής Υπηρεσιών, διάρκειας 25 ωρών: Το πρόγραμμα παρέχει στους εκπαιδευόμενους το βασικό γνωστικό υπόβαθρο για την επιτυχή διαχείριση της μικρομεσαίας και οικογενειακής επιχείρησης και οι κύριες ερωτήσεις με τις οποίες ασχολείται είναι: α) Πώς μπορώ να αξιολογήσω την υγεία/ βιωσιμότητα της επιχείρησής μου; β) Πώς την αξιολογούν άλλοι; γ) Πώς να οργανώσω τη δουλειά για να επιτύχω μέγιστα αποτελέσματα στην επιχείρησή μου; δ) Να κάνω franchise; ε) Ποια νομική μορφή συμφέρει καλύτερα για τη δραστηριότητά μας; στ) Πως διαφοροποιείται η διοίκηση της οικογενειακής επιχείρησης και τι θα πρέπει να προσέξω;
-Επιχειρηματικές Εφαρμογές με το MS Excel, διάρκειας 35 ωρών: Το πρόγραμμα έχει σχεδιασθεί έτσι ώστε να προσφέρει στους συμμετέχοντες τον κατάλληλο εξοπλισμό για την επίλυση προβλημάτων και πιο συγκεκριμένα τη στρατηγική επίλυσής τους, καθώς και την απαιτούμενη δεξιοτεχνία κατά τη λύση τους. Αντιμετωπίζει το πρόβλημα και όχι τις παρενέργειές του, ακολουθεί μεθοδευμένες αντιμετωπίσεις κατά τις λύσεις και εφαρμόζει διαδικασίες της επιχειρηματικής πληροφορικής χρησιμοποιώντας για όλα αυτά το εργαλείο MS Excel.
-Διαδικασία ανάπτυξης και διατήρησης της προσωπικής εικόνας στο πλαίσιο της επαγγελματικής σταδιοδρομίας ενός ατόμου PERSONAL BRANDING, διάρκειας 36 ωρών: Το πρόγραμμα παρουσιάζει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση του personal branding, στηριζόμενο στις Αρχές και τα εργαλεία που αναπτύχθηκαν και χρησιμοποιούνται στο μάρκετινγκ επιχειρήσεων και οργανισμών. Κύριος στόχος είναι να δώσει στον σύγχρονο επαγγελματία τα εφόδια που θα τον βοηθήσουν να διαμορφώσει και να επικοινωνήσει αποτελεσματικά το ξεχωριστό επαγγελματικό του προφίλ, να αφουγκράζεται και να προσαρμόζεται εγκαίρως στις μεταβολές του εξωτερικού περιβάλλοντος παραμένοντας πάντα επίκαιρος και σε ζήτηση.
Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο ασύγχρονης εξ αποστάσεως κατάρτισης, με εκπαιδευτική και τεχνική υποστήριξη , που θα συμβάλλει καθοριστικά στην ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τους καταρτιζόμενους και στην επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
Στους εκπαιδευόμενους που θα ολοκληρώσουν επιτυχώς το πρόγραμμα χορηγείται Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, το οποίο συνοδεύεται από Συμπλήρωμα του Πιστοποιητικού, στο οποίο αναφέρονται αναλυτικά το αντικείμενο του προγράμματος, οι θεματικές ενότητες που παρακολούθησε ο εκπαιδευόμενος, καθώς και η μεθοδολογία εκπαίδευσης που ακολουθήθηκε.
Ξεκίνησε η λειτουργία των «ψηφιακών ραντεβού»
Με απόφαση των αρμοδίων Υπουργών Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννη Βρούτση, ξεκίνησε από χθες, Τετάρτη, η νέα υπηρεσία «ψηφιακών ραντεβού» μέσω της πλατφόρμας προγραμματισμού και υλοποίησης ραντεβού myOAEDlive που ανέπτυξε η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών. Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε με τη συνεργασία του Διοικητή του ΟΑΕΔ Σπύρου Πρωτοψάλτη και του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου.
Για πρώτη φορά, σε πιλοτική βάση, άνεργοι και επιχειρήσεις θα μπορούν να προγραμματίζουν ραντεβού σε συγκεκριμένη μέρα και ώρα για υπηρεσίες συμβουλευτικής από τους εξειδικευμένους εργασιακούς συμβούλους ανέργων και εργοδοτών αντίστοιχα μέσω τηλεδιάσκεψης (βιντεοκλήσης), αποφεύγοντας την προσέλευση σε ένα από τα 118 Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ2).
Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη στη διεύθυνση myoaedlive.gov.gr
Συγκεκριμένα η διαδρομή είναι: gov.gr → Πολίτης και καθημερινότητα → Εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση πολιτών → Εξυπηρέτηση με τηλεδιάσκεψη από τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ)
Η διαδικασία ορισμού ραντεβού είναι αποκλειστικά ηλεκτρονική και γίνεται με χρήση κωδικών του TAXISnet. Κατά τη διαδικασία κράτησης, ο αιτών προσθέτει τα στοιχεία του πολίτη που θα συμμετέχει στο ραντεβού, τα οποία θα ταυτοποιούνται κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης. Η πρόσβαση στο ραντεβού δεν απαιτεί αυξημένες ψηφιακές δεξιότητες καθώς γίνεται απευθείας μέσω συνδέσμου (link) που αποστέλλεται στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) του αιτούντα.
Στην περίοδο πρώτης εφαρμογής, οι υπηρεσίες που θα παρέχονται μέσω της νέας πλατφόρμας θα αφορούν αποκλειστικά σε ατομικές συμβουλευτικές συνεδρίες, ενώ υπάρχει σχέδιο σταδιακής ένταξης των κυριότερων υπηρεσιών του Οργανισμού. Στο άμεσο μέλλον θα παρέχεται επίσης η δυνατότητα συνδρομής διερμηνέα στην τηλεδιάσκεψη σε γλώσσες μεγάλης ζήτησης.
Υπενθυμίζεται ότι οι περισσότερες υπηρεσίες του ΟΑΕΔ παρέχονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά είτε μέσω της ενιαίας ψηφιακής πύλης www.gov.gr με τη χρήση κωδικών TAXISnet, είτε μέσω των e-Υπηρεσιών ΟΑΕΔ www.oaed.gr/e-yperesies με τους κωδικούς TAXISnet ή με τους κωδικούς πιστοποιημένων χρηστών του ΟΑΕΔ.