Μικρό ήταν για τους περισσότερους εμπόρους το καλάθι των εσόδων από τις χειμερινές εμπορικές εκπτώσεις που ολοκληρώθηκαν με το τέλος του Φεβρουαρίου και ήδη έχουν ξεκινήσει οι προσφορές.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ιωαννίνων Γιώργος Πραμαντιώτης αναφέρθηκε στην αυλαία των εκπτώσεων επισημαίνοντας πως μόνο οι μεγάλες εμπορικές αλυσίδες μπορούν να δηλώνουν ικανοποίηση από τα έσοδα.
Οι μικρές εμπορικές επιχειρήσεις κινήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα με αποτέλεσμα να το πρόσημο να είναι αρνητικό.
Σύμφωνα με έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), μόλις 7% των εμπορικών επιχειρήσεων είδαν τον τζίρο τους να αυξάνεται κατά τις φετινές χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες ολοκληρώθηκαν.
Το 69% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι ο τζίρος στις φετινές χειμερινές εκπτώσεις ήταν χαμηλότερος σε σύγκριση με αυτόν της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, το 24% ότι κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και το 7% ότι φέτος οι επιδόσεις ήταν βελτιωμένες.
Το 81% των επιχειρηματιών δήλωσε πως σκοπεύει να συνεχίσει τις προσφορές ενδεχομένως μέχρι την εκποίηση των αποθεμάτων.
Από τις επιχειρήσεις που παρουσίασαν πτώση του τζίρου κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων του 2020 συγκριτικά με πέρυσι, το 39% κατέγραψε μείωση έως 20%, ενώ συρρίκνωση του κύκλου εργασιών από 21% έως 40% παρουσίασε το 40% των επιχειρήσεων. Ακόμη μεγαλύτερη μείωση στις πωλήσεις, πάνω από 40%, κατέγραψε το 14% των εμπορικών επιχειρήσεων.
Τα αποτελέσματα της έρευνας της ΕΣΕΕ δείχνουν επίσης επιδείνωση της θέσης του κλάδου ένδυσης – υπόδησης, που παραδοσιακά προσέλκυε περισσότερους καταναλωτές κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Σε καλύτερη θέση βρέθηκαν τα καταστήματα πώλησης ειδών ψυχαγωγίας και επιμορφωτικών ειδών (πρόκειται κυρίως για καταστήματα πώλησης προϊόντων τεχνολογίας), καθώς το 12% δήλωσε ότι οι πωλήσεις κατά τις φετινές χειμερινές εκπτώσεις ήταν μεγαλύτερες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ