Πρεμιέρα έκανε χθες το «καλάθι του νοικοκυριού», η πρωτοβουλία του υπ. Ανάπτυξης με τη συνεργασία και συμφωνία με 13 αλυσίδες των σούπερ μάρκετ
Πρεμιέρα έκανε χθες το «καλάθι του νοικοκυριού», η πρωτοβουλία του υπ. Ανάπτυξης με τη συνεργασία και συμφωνία με 13 αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, που προβλέπει τη μειωμένη τιμή σε μία λίστα επώνυμων προϊόντων, αλλά και ιδιωτικής ετικέτας, από αυτές που έχουν όλες πλέον οι αλυσίδες. Οι πρώτες αντιδράσεις και η υποδοχή της πρωτοβουλίας από τους καταναλωτές έγινε δεκτή μάλλον με σκεπτικισμό, καθώς όπως ανέφεραν μιλώντας στην κάμερα του ITV, δεν είναι και τόσο αισιόδοξοι, ότι η πρωτοβουλία αυτή θα επηρεάσει καθοριστικά στη μείωση των τιμών. Εκείνο στο οποίο άλλωστε στάθηκαν όλοι, είναι η μεγάλη αύξηση των τιμών τους τελευταίους μήνες, που έχει ως συνέπεια άλλοι να μη μπορούν πλέον να αγοράσουν τις ποσότητες των προϊόντων που αγόραζαν μέχρι πρότινος και η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών, να έχει στραφεί σε περικοπές, αγοράζοντας μόνο τα απολύτως απαραίτητα και βασικά είδη διατροφής.
Η πρωτοβουλία πάντως για το «καλάθι του νοικοκυριού», σε πρώτη φάση θα έχει εβδομαδιαία ισχύ και μετά από κάθε εβδομάδα θα ανακοινώνονται νέα προϊόντα και οι τιμές τους.
Τα καταστήματα που μετέχουν στην πρωτοβουλία υποχρεούνται να αναρτούν τα ειδικά σήματα με την επιγραφή πως πρόκειται για προϊόν που εντάσσεται στο «καλάθι του νοικοκυριού».
Επίσης, υποχρεούνται να δηλώνουν τις τιμές στην πλατφόρμα e-καταναλωτής προκειμένου αφενός να τηρούνται αρχεία και να παρατηρείται η εξέλιξη του μέτρου απ’ τις αρμόδιες αρχές και αφετέρου να ενημερώνονται οι καταναλωτές και να είναι σε θέση να συγκρίνουν τις τιμές μεταξύ προϊόντων της ίδιας εταιρείας ή ομοειδών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Ιδιωτικής ετικέτας τα περισσότερα προϊόντα
Αυτό που φαίνεται να απασχολεί τους καταναλωτές, είναι το αν μέσα στα προϊόντα τα οποία περιλαμβάνει το «καλάθι» υπάρχουν επώνυμες ετικέτες, πράγμα το οποίο δεν φαίνεται να ισχύει, καθώς όπως φαίνεται και από την αναρτημένη λίστα, όπου αναφέρονται τα προϊόντα του «καλαθιού» σε όλα τα σούπερ μάρκετ, η συντριπτική πλειονότητα τους είναι τα «ιδιωτικής ετικέτας», δηλαδή όσα παράγονται για λογαριασμό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και φέρουν το εμπορικό σήμα που ανήκει στην αλυσίδα.
Προσιτά, αλλά και πάλι ακριβά
Απ’ ό,τι φαίνεται, πολλοί καταναλωτές δεν είχαν καταλάβει ακριβώς τη λειτουργία του καλαθιού. Γιατί μπορεί οι ίδιοι να ήλπιζαν σε οικονομικότερες τιμές σε αυτά τα προϊόντα που οι τιμές τους έχουν εκτοξευτεί, όμως στην ουσία αυτό που συμβαίνει είναι πως τα σούπερ μάρκετ δεσμεύονται ώστε στα επιλεγμένα προϊόντα να μείνει η τιμή τους αμετακίνητη για όσο διάστημα διαρκεί το μέτρο, όσο διάστημα δηλαδή ο πληθωρισμός προκαλεί μεγάλες ανατιμήσεις στα προϊόντα.