Τα καταστήματα έχουν κατεβασμένα ρολά, λόγω της λήψης μέτρων κατά της εξάπλωσης της COVID-19
«Η κρίση έχει καταβαραθρώσει τον τζίρο των επιχειρήσεων, με τις πωλήσεις σε ορισμένες κατηγορίες να είναι μηδενικές» αυτή θα μπορούσε να είναι μια γενική διαπίστωση για την κίνηση και τους τζίρους των αρτοποιείων κατά την διάρκεια της καραντίνας. Η αγορά δεν λειτουργεί. Τα καταστήματα έχουν κατεβασμένα ρολά, λόγω της λήψης μέτρων κατά της εξάπλωσης της COVID-19, έχουν κλείσει τα σχολεία ενώ λίγοι προμηθεύονται κολατσιό για την εργασία τους καθώς παραμένουν σπίτι τους.
Στη σημαντική πτώση του τζίρου των επιχειρήσεων, συμβάλλει επίσης και η κατακόρυφη αύξηση πωλήσεων του οικιακού αλευριού καθώς πλέον πολλοί καταναλωτές αγοράζουν αλεύρι, προκειμένου να φτιάξουν ψωμί στο σπίτι και δεν πηγαίνουν στο φούρνο.
Η πτώση της παραγωγής και του τζίρου είναι μεγάλη. Πέραν αυτής της πτώσης, υπάρχει και μία σημαντική φύρα στα προϊόντα ημερήσιας κατανάλωσης (πίττες, σάντουιτς, ψωμιά) γιατί είναι αδύνατος ο προγραμματισμός της παραγωγής.=
Είναι επίσης γνωστό ότι αυτά τα προϊόντα, μετά το πέρας της ημέρας αποσύρονται και δεν μπορούν να διατεθούν την επόμενη μέρα. Όσο για τα γλυκίσματα, η πώληση είναι σχεδόν μηδενική.
«Δεν ξέρουμε εάν και ποιοι θα αγοράσουν γλυκά. Φτιάχνουμε μελομακάρονα και κουραμπιέδες σε μικρές ποσότητες καθώς δεν ξέρουμε ποια θα είναι η ανταπόκριση και αν ο καταναλωτής θα τα αγοράσει ή θα προτιμήσει να τα φτιάξει μιας και έχει το χρόνο στο σπίτι του. Άλλωστε, το τελευταίο διάστημα αυτό έχει γίνει τάση… Πολλοί δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους είτε στην μαγειρική είτε στην ζαχαροπλαστική προσπαθώντας να περάσουν δημιουργικά το χρόνο τους», τονίζει μεταξύ άλλων ο Θεόδωρος Σίνδρος ερωτηθείς για την κίνηση στην αγορά και κυρίως στους φούρνους.
Οι τιμές, σύμφωνα με την πρώτη εικόνα είναι ότι τα μελομακάρονα πωλούνται από 8 έως 11 ευρώ ενώ οι κουραμπιέδες από 9 έως 12 ευρώ.
ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ