Την καταρχάς θετική διάθεση και διαβεβαίωση της πολιτικής ηγεσίας του υπ. Οικονομικών για την ικανοποίηση των περισσότερων τουλάχιστον αιτημάτων και διεκδικήσεών τους, απέσπασε η αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί, που συναντήθηκε την Τρίτη στην Αθήνα, με τον υφυπουργό κ. Σκυλακάκη.
Στη συνάντηση στην οποία παραβρέθηκε εκ μέρους ο πρόεδρος του τοπικού Σωματείου Αυτοκινητιστών «Νεομάρτυς Γεώργιος» και ως μέλος της Ομοσπονδίας, Μιχ. Ψήνας, ενώ ήταν παρούσα και η βουλευτής Ιωαννίνων της Ν.Δ Μαρία Κεφάλα.
Ο Μιχ.Ψήνας σε χθεσινές του δηλώσεις στα τοπικά μέσα περιέγραψε τα αιτήματα που υποβλήθηκαν σε σχετικό υπόμνημα στον κ. Σκυλακάκη, τονίζοντας πως ο βασικός στόχος δεν είναι πλέον η περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου, αλλά η ίδια η επιβίωσή του.
Μεταξύ των αιτημάτων που περιγράφονται στο υπόμνημα των αυτοκινητιστών είναι η ένταξή τους στις πληγείσες επιχειρήσεις και για τον μήνα Μάιο, η κατάργηση της προκαταβολής φόρου για το 2019, η κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος, η σταθεροποίηση του ΦΠΑ στο 13%, που θα ισχύσει λόγω των έκτακτων μέτρων μέχρι τον Οκτώβριο, η άρση του αποκλεισμού των αυτοκινητιστών Ταξί από κοινοτικά συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα για την αντικατάσταση του στόλου, η ειδική αποζημίωση για τα μαθητικά δρομολόγια που ακυρώθηκαν, αλλά και το ζήτημα της επιστρεπτέας προκαταβολής, που φαίνεται, ότι θα ισχύσει για το σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας.
«Ο κ. Σκυλακάκης θεώρησε το σύνολο των αιτημάτων μας απόλυτα δίκαιο και υποσχέθηκε πως σε ό,τι αφορά ζητήματα που άπτονται αποκλειστικά των αρμοδιοτήτων του, θα λυθούν άμεσα. Στο ζήτημα της επιστρεπτέας προκαταβολής ο κλάδος των ταξί συμπεριλαμβάνεται στην β’ και γ’ φάση του προγράμματος. Σε ό,τι αφορά στην κατάργηση προκαταβολής φόρου υποσχέθηκε μια γενναία μείωση που σε κάποιες περιπτώσεις θα φτάνει στο 100%. Σε ό,τι αφορά το τέλος επιτηδεύματος η μείωση θα εξαρτηθεί από το τελικό δηλωθέν εισόδημα του κάθε επαγγελματία. Και σε αυτή την περίπτωση όμως, οι περισσότεροι αυτοαπασχολούμενοι ιδιοκτήτες Ταξί θα έχουν μηδενική εισφορά. Το ζήτημα του ΦΠΑ θα συζητηθεί εκ νέου τον Σεπτέμβριο, ενώ για τα υπόλοιπα ζητήματα η εισήγησή του είτε προς το Υπουργείο Οικονομικών, είτε προς άλλους κυβερνητικούς φορείς θα είναι θετική και ιδιαίτερα στο θέμα της επιδότησης για την αντικατάσταση αυτοκινήτου και όχι μόνο για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα», ανέφερε ο κ. Ψήνας.
Στο μεταξύ, από την Κυριακή ισχύει η νέα ΚΥΑ που προβλέπει την αύξηση του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού των επιβατών σε κάθε όχημα ταξί, από δύο που ήταν, σε τρία.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ