Ανοιχτά θα παραμείνουν τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία ενώ το ίδιο ισχύει και για όλα τα ειδικά σχολεία όλων των βαθμίδων.
Η επιτροπή λοιμωξιολόγων εισηγήθηκε να παραμείνουν ανοιχτά τα δημοτικά γιατί τα παιδιά του δημοτικού μεταδίδουν διαφορετικά τον ιό, σε πολύ μικρότερο βαθμό και νοσούν πολύ ελαφρύτερα από τα παιδιά του γυμνασίου και του λυκείου.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι τα παιδιά του δημοτικού με δυσκολία μπορούν να κάνουν τηλεκπαίδευση ενώ εξίσου σημαντικός λόγος είναι και οι ψυχολογικές επιπτώσεις που υπάρχουν στα παιδιά.
Οι παιδικοί και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί θα παραμείνουν ανοιχτοί ενώ με τηλεκπαίδευση θα λειτουργήσουν και τα φροντιστήρια.
Η μετάβαση των μαθητών/τριών από και προς τις σχολικές μονάδες θα επιτρέπεται από έναν γονέα/κηδεμόνα με την αποστολή SMS-Επιλογή 4 και με πιστοποιητικό-βεβαίωση της Διεύθυνσης του σχολείου, στην οποία θα αναγράφονται η διεύθυνση της σχολικής μονάδας και η διεύθυνση κατοικίας του/της μαθητή/τριας.
Στο μεταξύ ο διευθυντής της Περιφερειακής Εκπαίδευσης Ηπείρου Κώστας Καμπουράκης αναφέρθηκε στην τηλεκπαίδευση που αναμένεται να ξεκινήσει την ερχόμενη Δευτέρα. Όπως ανέφερε, υπάρχει η εμπειρία από πλευράς των εκπαιδευτικών και των μαθητών ενώ ευχήθηκε όλα να κυλήσουν ομαλά και να επιστρέψουν γρήγορα όλες οι σχολικές βαθμίδες στην κανονική τους λειτουργία καθώς όλοι γνωρίζουν ότι η δια ζώσης διδασκαλία δεν μπορεί να αντικατασταθεί με κανένα άλλο τρόπο.
Διευκρινίσεις από το υπ. Παιδείας
Οι αποφάσεις για τα σχολεία θα ισχύσουν από τη Δευτέρα, 9 Νοεμβρίου, και για τρεις εβδομάδες. Δια ζώσης τη λειτουργία τους θα συνεχίσουν οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, νηπιαγωγεία και δημοτικά, καθώς και τα ολοήμερα σχολεία, ενώ εξακολουθεί να υπάρχει δυνατότητα για εγγραφές στα ολοήμερα.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, αυτό γίνεται προκειμένου να αποκομίσουν οι μαθητές εκπαιδευτικά οφέλη, να υποστηριχθούν έμπρακτα οι οικογένειες και να αποφευχθεί η επαφή με ομάδες αυξημένου κινδύνου, κυρίως παππούδες και γιαγιάδες.
Ως προς τις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων, θα συνεχιστεί κανονικά η δια ζώσης λειτουργία τους. Έχει ληφθεί ιδιαίτερη μέριμνα για τους μαθητές και τις οικογένειές τους, ανάμεσα σε άλλους λόγους γιατί επιβαρύνονται δυσανάλογα από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Φροντιστήρια, δομές μελέτης, κέντρα ξένων γλωσσών θα βρίσκονται σε αναστολή λειτουργίας για το ίδιο χρονικό διάστημα και θα μπορούν να λειτουργούν μόνο μέσω τηλεκπαίδευσης.
Τα σχολεία που αναστέλλουν τη δια ζώσης λειτουργία τους ξεκινούν άμεσα υποχρεωτική σύγχρονη τηλεκπαίδευση, ως εκ τούτου οι διευθυντές καλούνται να εκπονήσουν προγράμματα για σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η ύλη θα προχωράει κανονικά μέσω της τηλεκπαίδευσης.
Βεβαίωση από το σχολείο ότι το παιδί διαμένει στην τάδε οδό και φοιτά στο τάδε σχολείο.
Σύμφωνα με το υπουργείο, έχει εξασφαλιστεί:
– αναβάθμιση των δημοσίων δικτύων και πλατφορμών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου,
– συνεργασία Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και CISCO Webex δίχως χρέωση προς το Δημόσιο για την υλοποίηση της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης,
– μηδενική χρέωση δεδομένων για την πρόσβαση σε όλες τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση από τους παρόχους Cosmote, Vodafone, Wind, Forthnet,
– δυνατότητα σύνδεσης και με σταθερό τηλέφωνο (αστική κλήση) στην πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης Webex,
– ενίσχυση του εξοπλισμού σχολείων με περισσότερες από 80.000 φορητές συσκευές (53.000 από ΕΣΠΑ, πάνω από 10.000 από διαγωνισμούς ΠΕΠ και άνω των 20.000 από δωρεές), από 4.500 περίπου συσκευές που υπήρχαν τον Ιούλιο του 2019,
– συγκεκριμένες οδηγίες από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την κατάρτιση προγραμμάτων εξ αποστάσεως,
– επιμορφωτικά προγράμματα εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Μέσω τηλεκπαίδευσης θα λειτουργούν τα ΙΕΚ, το μεταλυκειακό έτος – τάξη μαθητείας, τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, τα Κολλέγια και τα Πανεπιστήμια (στα δύο τελευταία επιτρέπονται δια ζώσης μόνο τα εργαστήρια και κλινικές ασκήσεις του τελευταίου έτους προπτυχιακών προγραμμάτων φοιτητών).
«Η εκθετικά αυξανόμενη διασπορά του κορωνοϊού στην κοινωνία και η πιθανή μεταφορά του από το εξωσχολικό περιβάλλον των μαθητών στο ενδοσχολικό, οδήγησε στην προληπτική αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των δομών δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης, διατηρώντας ανοιχτές όλες τις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Είμαστε καθ’ όλα έτοιμοι για τη μεταφορά της μαθησιακής διαδικασίας στην εξ αποστάσεως μορφή της, στηρίζουμε με κάθε μέσο τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, τους εκπαιδευτικούς μας, τα στελέχη μας, και είμαστε αισιόδοξοι ότι σε λίγο καιρό θα επανέλθουμε στην κανονικότητα.
Όλοι μαζί, με τον ίδιο ζήλο και προσαρμοστικότητα που επιδείξαμε και κατά την πρώτη φάση της πανδημίας, θα αγωνιστούμε για να διασφαλίσουμε την ατομική και δημόσια υγεία, παράλληλα με τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας για όλες και όλους», δήλωσε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.
ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ