Στο επίκεντρο επαναφέρει η Ένωση Ξενοδόχων την αναγκαιότητα κατασκευής του Διευρωπαϊκού οδικού άξονα
Στο επίκεντρο επαναφέρει η Ένωση Ξενοδόχων την αναγκαιότητα κατασκευής του Διευρωπαϊκού οδικού άξονα παρουσιάζοντας τα στοιχεία έρευνας που διενεργήθηκε έπειτα από δικό της αίτημα αναφορικά με την αύξηση της κίνησης στον διασυνοριακό σταθμό Κακαβιάς.
Την έρευνα διενήργησε η Datanalysis και παρουσίασε ο κ. Κωνσταντίνος Κρίκωνης που επικεντρώθηκε στα στοιχεία που καταγράφουν ότι υπήρξε αύξηση των διελεύσεων της τάξης του 25% καθώς και αύξηση των αφίξεων.
Όλα τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι υπάρχει κινητικότητα και άρα όφελος για την κατασκευή του έργου που επίμονα ζητούν οι άνθρωποι του τουρισμού και όχι μόνο βλέποντας τις προεκτάσεις που θα έχει η ολοκλήρωση του συγκεκριμένου οδικού άξονα.
Τα κύρια στοιχεία της έρευνας
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας και όπως υπογράμμισε ο κ. Κρικώνης Παρατηρείται ότι κατά μηνιαίο μέσο όρο, τα ΙΧΕ που εισήλθαν στην Ελλάδα από την Κακαβιά το 2014 ήταν 3.881, το 2016 ήταν 4.210, ενώ το 2019 έφτασαν τα 4.865. Η αύξηση που σημειώνεται στην είσοδο των ΙΧΕ από την Κακαβιά κατά την περίοδο 2014 με 2020 είναι 25%.
Σύμφωνα με την έρευνα είναι εμφανής η τάση να εισέρχονται κενά Φ/Γ και να εξέρχονται έμφορτα μέσω του διασυνοριακού σταθμού της Κακαβιάς.
Από το 2014 έως το 2020 στην είσοδο των κενών Φ/Γ από την Αλβανία παρατηρήθηκε αύξηση 7.5%. Η είσοδος των έμφορτων Φ/Γ στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 8% ενώ η έξοδος έμφορτων αυξήθηκε κατά 4.6%.
Κατά μηνιαίο μέσο όρο τα ΙΧΕ που εξήλθαν από την Ελλάδα μέσω της Κακαβιάς το 2014 ήταν 4.263, το 2016 ήταν 4.570, ενώ το 2019, έφτασαν τα
5.108 αυτοκίνητα. Η αύξηση που σημειώνεται την περίοδο 2014 με 2019 για την έξοδο των ΙΧΕ από την Κακαβιά, κυμαίνεται στις τάξεις του 20%.
Οδικές Αφίξεις στην Κακαβιά και στην Κρυσταλλοπηγή
Το 2013 από το σύνολο των οδικών αφίξεων το 36.6% έγινε από το διασυνοριακό σταθμό της Κακαβιάς και το 63.4% από τον διασυνοριακό σταθμό της Κρυσταλλοπηγής.
Το 2019 το 48% των οδικών αφίξεων πραγματοποιήθηκαν από τον διασυνοριακό σταθμό της Κακαβιάς και το 52% από τον σταθμό της Κρυσταλλοπηγής.
Για τον σταθμό της Κακαβιάς, το ελάχιστο των αφίξεων σημειώθηκε το 2013 ενώ το μέγιστο το 2019. Για τον σταθμό της Κρυσταλλοπηγής η ελάχιστη τιμή των αφίξεων σημειώθηκε το 2016 ενώ η μέγιστη το 2013.
Οι αφίξεις στο συνοριακό σταθμό της Κακαβιάς σημειώνουν αύξηση 30% κατά τα έτη 2013 – 2019, ενώ στον συνοριακό σταθμό της Κρυσταλλοπηγής καταγράφεται μείωση των αφίξεων της τάξης του 20%, την αντίστοιχη χρονική περίοδο. Ωστόσο κατά τα έτη 2015 και 2016 οι αφίξεις στους δυο σταθμούς δεν διέφεραν σημαντικά.
Μόνο μέλημα η κατασκευή του δρόμου
Από την πλευρά των ξενοδόχων ο κ. Στάθης Σιούτης επικεντρώθηκε κυρίως στην ανάγκη κατασκευής του άξονα λέγοντας ότι υπάρχουν τα χρηματοδοτικά εργαλεία «ο συγκεκριμένος οδικός άξονας διασχίζει πέντε χωρες, γεγονός που θα προσεκλύσει χιλιάδες επισκέπτες και τουρίστες στην περιοχή. Οι χρονικές αποστάσεις των Ιωαννίνων προς τα δυτικά Βαλκάνια θα μειωθούν ενώ θα δημιουργηθεί προστιθέμενη αξία για τα αεροδρόμια και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας».
Τέλος, ερωτηθείς για την πρόταση Ριζόπουλου που κάνει λόγο για αλλαγή σχεδίου ώστε να καταστεί εφικτή η άντληση χρηματοδότησης, ο κ. Σιούτης τονίζει ότι «δεν μας ενδιαφέρει εάν θα είναι Ιονία ή παραεγνατία. Μας ενδιαφέρει να γίνει το έργο».
ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ