Στα «φυσιολογικά» τους επίπεδα επέστρεψαν οι οδικές παραβάσεις τον Ιούνιο στην Ήπειρο ξεπερνώντας κατά πολύ τις έξι χιλιάδες, ενώ τον Μάιο είχαν σημειωθεί 4.240, αριθμός μειωμένος σε σχέση με τον μέσο όρο πριν το lockdown. Υπενθυμίζεται πως τον Απρίλιο οι αντίστοιχες παραβάσεις ήταν μόλις 1.545.
Οι περισσότερες παραβάσεις (1563) τον Ιούνιο αφορούσαν παράβαση του επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας ενώ οι αντίστοιχες τον Μάιο ήταν 629. Ακόμη σημειώθηκαν οι εξής παραβάσεις:86 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη), 260 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση, 134 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση, 81 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγησης, 21 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, 71 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, 28 για αντικανονικό προσπέρασμα, 21για φθαρμένα ελαστικά, 18 για αντικανονικούς ελιγμούς.
Σημειώνεται επίσης ότι τον προηγούμενο μήνα βεβαιώθηκαν 74 παραβάσεις που αφορούν ανασφάλιστα οχήματα και 649παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων.
Εννέα τα τροχαία ατυχήματα
Από την άλλη πλευρά, στην εδαφική αρμοδιότητα της Ηπείρου σημειώθηκαν εννέα τροχαία ατυχήματα (έναντι δέκα το 2019). Ειδικότερα, σημειώθηκαν: δύοθανατηφόρα τροχαία (όσα και το 2019), ένα τροχαίο ατύχημα με σοβαρό τραυματισμό ατόμου (έναντι τριών το 2019) και έξι τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμου (έναντι πέντε το 2019).
Από τα τροχαία ατυχήματα-δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών, καταγράφηκαν συνολικά δώδεκα παθόντες (έναντι 14 το 2019). Ειδικότερα, καταγράφηκαν: δύο νεκροί (όσοι και το 2019), έναςσοβαρά τραυματίας (έναντι τρία το 2019) και εννέαελαφρά τραυματίες (όσοι και το 2019).
Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν: ολισθηρότητα οδοστρώματος – καιρικές συνθήκες, έλλειψη προσοχής κατά την οδήγηση και λοιπά αίτια αναφερόμενα στους οδηγούς.
ΕΛΕΝΗ ΜΑΚΡΟΓΙΑΝΝΗ