Τη δυνατότητα σύστασης Φορέα Διαχείρισης Απορριμμάτων που θα λειτουργεί σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας εξετάζουν οι Δήμοι των Ιωαννίνων.
Μετά την πρώτη συνάντηση που πραγματοποίησαν αποφάσισαν να διερευνήσουν νομικά όλες τις πτυχές του συγκεκριμένου θέματος.
Ο δήμαρχος Ιωαννίνων Μωυσής Ελισάφ που ρωτήθηκε σχετικά τόνισε ότι η πρωτοβουλία αυτή έχει ως βασική αφετηρία το κόστος της διαχείρισης των απορριμμάτων.
Κάθε δυνατότητα συμπίεσης του υψηλού κόστους θα εξεταστεί καθώς αποτελεί βασική υποχρέωση των Δήμων προς τους δημότες, ανέφερε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος.
«Η σύσταση ενός Φορέα σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας δεν αποτελεί αυτοσκοπό ή καπρίτσιο. Εξετάζεται καθαρά για οικονομικούς λόγους. Από την πλευρά μας είχαμε τονίσει εξ αρχής ότι η τιμολόγηση σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας θα ήταν πιο δίκαιη και πιο συμφέρουσα», υπογράμμισε κ. Ελισάφ.
Η δυνατότητα για σύσταση νέου φορέα δόθηκε –υπό προϋποθέσεις- με νομοθετική ρύθμιση από το υπουργείο Εσωτερικών πριν δύο εβδομάδες και έτσι την Τετάρτη έγινε συνάντηση στο δημαρχείο Ιωαννίνων. Το σύνολο των δημάρχων της ΠΕ Ιωαννίνων – πλην του δημάρχου Μετσόβου, λόγω προσωπικού κωλύματος – παρέστη στη συνεδρίαση και αυτό που συμφωνήθηκε, όπως επιβεβαίωσε με χθεσινές του δηλώσεις ο Μ. Ελισάφ, ήταν να αναζητηθεί η νομική φόρμουλα για τη σύσταση ενός νέου Φορέα. Αυτό βέβαια δε σημαίνει, ότι το σύνολο των συμμετεχόντων, κάποιοι εκ των οποίων μετέχουν κιόλας στο ΔΣ του Αναγκαστικού Συνδέσμου Διαχείρισης Απορριμμάτων, έδωσαν «λευκή επιταγή» στους έχοντες την πρωτοβουλία, που είναι ο δήμαρχος Ζίτσας Μιχ. Πλιάκος και ο δήμαρχος Ιωαννίνων Μ. Ελισάφ, να προχωρήσουν, αλλά όλους τους ενδιαφέρει το ενδεχόμενο να δοθεί η δυνατότητα μείωσης του κόστους διαχείρισης των απορριμμάτων.
Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες του ITV, στη συνάντηση της Τετάρτης οι δήμαρχοι έλαβαν γνώση και σχετικού εγγράφου του δήμου Ζίτσας στο οποίο επισυνάπτονται τα πρακτικά της συνεδρίασης του ΦΟΔΣΑ στην οποία συμφωνήθηκε να γίνει μείωση του ετήσιου κόστους διαχείρισης για το 2020, κάτι όμως που δεν αποτυπώνεται σε πρόσφατη απόφαση του ΔΣ, η οποία προϋπολογίζει το κόστος διαχείρισης για κάθε δήμο, με βάση τα προηγούμενα δεδομένα και όχι την ομόφωνη απόφαση.