Η ανάληψη από την Περιφέρεια Ηπείρου της υποχρέωσης να προχωρήσει τις διαδικασίες για την κατασκευή της οδικής σύνδεσης Ιωάννινα- Κακαβιά, είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, ανέφερε ο περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλ. Καχριμάνης.
«Είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, δεν το έχει κάνει καμία άλλη Περιφέρεια, αλλά στη σύσκεψη που είχε γίνει με τον Υπουργό Υποδομών, μας ειπώθηκε ορθά- κοφτά, ότι στην άλλη περίπτωση, το υπουργείο θα προχωρήσει άλλη μελέτη για τρίχινο δρόμο», εξήγησε ο Περιφερειάρχης.
Η Ε.Ε. για τη χρηματοδότηση έργων που ανήκουν στα διευρωπαϊκά δίκτυα έβαλε «ψηλά τον πήχη» για τα κυκλοφοριακά φορτία. Ως εκ τούτου «κλειδί» για τις μετέπειτα διαδικασίες, αποτελεί η χρηστικότητα του έργου. «Η πρώτη μελέτη που πρέπει να γίνει είναι να αποδείξει τη χρηστικότητα του δρόμου. Εάν δεν αποδειχθεί η χρηστικότητα του δρόμου για διευρωπαϊκό δίκτυο παύει κάθε συζήτηση», τόνισε ο Περιφερειάρχης και συνέχισε λέγοντας μεταξύ άλλων και τα εξής:
«Ξέρουμε τις δυσκολίες, αλλά είναι μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. Το υπουργείο απέκλεισε το ενδεχόμενο να ασχοληθεί το ίδιο για τετράιχνο δρόμο τουλάχιστον μέχρι το Καλπάκι και για τρίιχνο από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά. Με αίσθημα ευθύνης θα συζητήσω και με τους δημάρχους της περιοχής και με τους επικεφαλής των περιφερειακών παρατάξεων γιατί θέλουμε ένα ευρύτερο μέτωπο ώστε να λυθεί το θέμα. Οι υποδομές θέλουν πολύ δουλειά, εάν βρούμε συμπαράσταση θα προχωρήσουμε. Η επιτυχία δεν είναι εξασφαλισμένη».
Ο περιφερειάρχης υπενθύμισε, επίσης, τη δέσμευση που είχε αναλάβει ο Υπουργός Υποδομών, Κ. Καραμανλής, για διάθεση 100 εκ. ευρώ από το πρόγραμμα του Υπουργείου εφόσον η Ε.Ε. εγκρίνει την κατασκευή του έργου, στα οποία θα πρέπει να προστεθούν άλλα 50 εκ. ευρώ από το πρόγραμμα της Περιφέρειας, ώστε το έργο να κατασκευαστεί με Σύμβαση Παραχώρησης, με την Περιφέρεια να θέτει όρο να μην καταβάλλουν διόδια οι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής.