Το Περιφερειακό Συμβούλιο κατά πλειοψηφία επικαιροποίησε την κανονιστική απόφαση του 2011 με την οποία καθορίστηκε σε 16 ο αριθμός των πλωτών που πραγματοποιούν πλόες στη λίμνη Παμβώτιδα. Με αυτή την απόφαση, το Περιφερειακό Συμβούλιο ενέκρινε τη χορήγηση των δύο αδειών πλωτών μέσων που εκκρεμούσαν έκτοτε για την πραγματοποίηση συγκοινωνιακών πλόων, μετά από δημόσια πρόσκληση – ανακοίνωση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Επίσης το Περιφερειακό Συμβούλιο ενέκρινε την πρόταση για τροποποίηση του κανονιστικού πλαισίου παρέχοντας τη δυνατότητα διενέργειας πλόων (πλωτό ταξί) με την μορφή περιήγησης οργανωμένου και σε μικρό αριθμό ατόμων – επισκεπτών (γκρουπ) για την μεταφορά τους στο Νησί και αντίστροφα ή την περιήγησή τους στη λίμνη και τα αξιοθέατα αυτής.
Η χορήγηση άδειας θα γίνει επίσης μετά από δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος. Σύμφωνα με την εισήγηση του Εκτελεστικού Γραμματέα της Περιφέρειας Δ. Σιώλιου, τα σκάφη πρέπει να είναι νεότευκτα και περιβαλλοντικά.
Της εισήγησης προς το Περιφερειακό Συμβούλιο, είχαν προηγηθεί πέντε συνεδριάσεις της προβλεπόμενης Γνωμοδοτικής Επιτροπής που είχε συγκροτηθεί με απόφαση του Περιφερειάρχη, η οποία κατά πλειοψηφία είχε γνωμοδοτήσει να χορηγηθούν οι δύο υπολειπόμενες άδειες με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο και στη συνέχεια να αποφασιστεί η αλλαγή του.
Στην τοποθέτησή του ο Εκτελεστικός Γραμματέας τόνισε ότι σήμερα η Περιφέρεια ενεργεί σε ένα ασαφές πλαίσιο για τη λίμνη Παμβώτιδα και τη διενέργεια πλόων, το οποίο δεν έχει αντιμετωπιστεί παρά την κοινή πρόταση που είχε κατατεθεί με το Δήμο Ιωαννιτών για τη δημιουργία Λιμενικού Ταμείου Παμβώτιδας.
Ειδικά για το όριο ηλικίας των πλωτών, εξήγησε πως το 2006 γνωστοποιήθηκε από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ότι οι λίμνες δεν περιλαμβάνονται στο θαλάσσιο χώρο και ότι τα πλωτά μέσα που εκτελούν δρομολόγια σε λίμνες ή ποτάμια δεν εμπίπτουν στις διατάξεις περί ορίων ηλικίας. «Το προτείνουμε τώρα για το νέο κανονιστικό πλαίσιο, μετά τη νέα ρύθμιση (Π.Δ.) που έγινε το 2017», πρόσθεσε.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Βασίλης Γοργόλης, ο οποίος ήταν μέλος στη Γνωμοδοτική Επιτροπή, εκπροσωπώντας τον Φορέα Διαχείρισης Λίμνης Παμβώτιδας, τόνισε ότι αφετηρία για τη σύσταση και τις συνεδριάσεις της Γνωμοδοτικής Επιτροπής ήταν η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη χορήγηση νέων αδειών. Όλες αυτές οι αιτήσεις πρέπει να εξεταστούν με το σημερινό κανονιστικό πλαίσιο, ανέφερε ο κ. Γοργόλης, επισημαίνοντας ότι σήμερα δεν υπάρχει διάταξη για απαγόρευση καθέλκυσης πλωτών στη λίμνη. Όσον αφορά το νέο κανονιστικό πλαίσιο, ο κ. Γοργόλης είπε ότι θα πρέπει να περιλαμβάνει προστατευτικά μέτρα για τη λίμνη και με σκάφη που θα έχουν μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. «Σήμερα ξεκινάμε μια μεγάλη διαδρομή αρχικής κρίσης των αιτήσεων και θα ακολουθήσουν άλλες συνεδριάσεις για τις άδειες και το κανονιστικό πλαίσιο», πρόσθεσε.
Η στάση της αντιπολίτευσης
Από την πλευρά τους, διαφορετικές θέσεις εξέφρασαν οι επικεφαλής της αντιπολίτευσης με τον Γ. Ζάψα να τονίζει πως θα πρέπει πρώτα να γίνει η διαχειριστική μελέτη και η μελέτη χωροϊκανότητας των πλωτών μέσων στην Παμβώτιδα και έπειτα να χορηγηθούν οι δύο νέες άδειες. Στις δηλώσεις προ ημερών περί ύπαρξης «καρτέλ» μεταξύ των λεμβούχων στο Νησί, επέμεινε ο Σπ. Ριζόπουλος, προαναγγέλλοντας και προσφυγή της παράταξης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Θετικός στην εκπόνηση της διαχειριστικής μελέτης, αλλά να χορηγηθούν πρώτα οι δύο άδειες στους ιδιοκτήτες των δύο πλωτών, που έχουν φέρει τα καραβάκια στη λίμνη, δήλωσε ο Δημ. Δημητρίου, ενώ επιφυλάξεις για τη διαδικασία, ζητώντας να γίνει πρώτα η μελέτη χωροϊκανότητας και έπειτα να δοθούν οι άδειες εξέφρασαν η Τ. Ζέκα, ο Νικ. Ζήκος και ο Κων. Νουτσόπουλος.
Ο κ. Καχριμάνης, κλείνοντας ζήτησε την υπερψήφιση της εισήγησης, προσθέτοντας «ότι δεν πιστεύει ότι υπάρχει καρτέλ με πλωτά στη λίμνη, τα οποία δουλεύουν ως κοινοπραξία».