Αποδεκατισμένο το προσωπικό στα Ειδικά Σχολεία
Διαδραστικοί πίνακες, δωρεά από τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης, για Γυμνάσια και Λύκεια και απολυμαντικά, δωρεά από την ΚΕΔΕ, για τα Ειδικά Σχολεία που εξακολουθούν να λειτουργούν, διανεμήθηκαν την Παρασκευή στα Γιάννενα.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ITV, η αρχή της διανομής έγινε από το 2ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο στο Κάστρο, όπου παραβρέθηκαν ο αντιδήμαρχος Παιδείας Γ. Αϊβατίδης, ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Ηπείρου Κων. Καμπουράκης και ο Χρ. Στουγιάννος από τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του δήμου Ιωαννιτών.
Όπως ανακοίνωσε ο κ. Καμπουράκης αναμένεται και η διανομή των υλικών που έχει προσφέρει η Ύπατη Αρμοστεία για τις ανάγκες σχολείων των Ιωαννίνων και της Πρέβεζας, στα οποία φοιτούν προσφυγόπουλα.
Τόσο ο κ. Καμπουράκης, όσο και ο κ. Αϊβατίδης αναφέρθηκαν στην άριστη συνεργασία δήμου και υπηρεσιών εκπαίδευσης, ώστε να αντιμετωπίζονται το συντομότερο, τα προβλήματα που ανακύπτουν με τα τεχνικά μέσα και τις υποδομές. Άλλωστε, στο προσκήνιο βρίσκεται το μείζον θέμα των ελλείψεων ηλεκτρονικού εξοπλισμού και συγκεκριμένα tablets για τους μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Η καταγραφή των αναγκών έχει ήδη γίνει, η ΠΕΔ Ηπείρου ανέλαβε την κάλυψη της αγοράς ενός αριθμού συσκευών αλλά και του κόστους των συνδέσεων, ωστόσο και ο δήμος Ιωαννιτών, σύμφωνα με τον κ. Αϊβατίδη πρόκειται να συνδράμει οικονομικά για την αγορά και άλλων συσκευών, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες που υπάρχουν στα σχολεία του δήμου.
Λιγότερο προσωπικό λόγω των αδειών
Σε αντίθεση με ό,τι έγινε στο πρώτο κύμα της πανδημίας, όπου και τα Ειδικά σχολεία είχαν αναστείλει τη λειτουργία τους, στο δεύτερο κύμα, τα σχολεία παραμένουν σε λειτουργία, με τον Τάσο Τόκα, εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής στο 2ο Ειδικό Δημοτικό Ιωαννίνων, να τονίζει, ότι διαπιστώθηκε πως τους μήνες που τα σχολεία δε λειτούργησαν, τα παιδιά έμειναν πίσω σε πολλούς τομείς. Αν όμως αυτή είναι μία θετική παράμετρος, η δεύτερη είναι απόλυτα αρνητική και εγείρει έντονο προβληματισμό και ερωτήματα, καθώς ένας μεγάλος αριθμός βοηθητικού προσωπικού στα Ειδικά σχολεία έχει κάνει χρήση της άδειας ειδικού σκοπού, με αποτέλεσμα να απουσιάζει δικαιολογημένα από την εργασία του.
Ταυτόχρονα όμως τα παιδιά εξακολουθούν να πηγαίνουν στα σχολεία με τις δικές τους ανάγκες πέραν των εκπαιδευτικών, όπως είναι οι ανάγκες φαρμακευτικής υποστήριξης και οι ανάγκες υγιεινής, να αντιμετωπίζονται από το εκπαιδευτικό προσωπικό, που δεν έχει ούτε την εμπειρία, ούτε την αρμοδιότητα για κάτι τέτοιο.
«Το αποτέλεσμα είναι να υπολείπεται σημαντικά, η φροντίδα των παιδιών με τους δασκάλους να αναλαμβάνουν να κάνουν δουλειά που δεν τους ανήκει, αλλά δεν τη γνωρίζουν κιόλας. Οφείλει το υπ. Παιδείας να δει το ζήτημα και να το αντιμετωπίσει άμεσα, με προσλήψεις νοσηλευτικού και βοηθητικού προσωπικού», τόνισε ο κ. Τόκας.