Ολοένα και αυξάνονται οι τιμές σε είδη διατροφής σε διεθνές επίπεδο και η Ελλάδα, όπως όλα δείχνουν, δεν θα αργήσει να πάρει σειρά
Ολοένα και αυξάνονται οι τιμές σε είδη διατροφής σε διεθνές επίπεδο και η Ελλάδα, όπως όλα δείχνουν, δεν θα αργήσει να πάρει σειρά, κάνοντας το καλάθι των νοικοκυριών να αδειάζει…
Μέχρι τώρα οι αυξήσεις τιμών πρώτων υλών φαίνεται να έχουν απορροφηθεί από τους προμηθευτές και το λιανεμπόριο στην Ελλάδα, αυτό όμως δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο, εφόσον οι αυξητικές τάσεις συνεχιστούν. Ήδη μάλιστα έχει ξεκινήσει και καταγράφεται αύξηση σε πολλά είδη διατροφής που καθημερινά αγοράζουν χιλιάδες καταναλωτές.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους της αγοράς όπως είναι και ο Σπύρος Μήτσης που διατηρεί παντοπωλείο στο κέντρο της πόλης εδώ και πολλές δεκαετίες, οι αυξήσεις σε πολλά από τα είδη όπως τα όσπρια ή τα άλευρα οφείλονται κατά κύριο λόγο και στη μειωμένη παραγωγή που παρατηρείται σε ορισμένα από αυτά, στις καταστροφές που έχουν υποστεί κάποιες καλλιέργειες αλλά και στη διατήρηση των λειτουργιών εξόδων σε υψηλά επίπεδα.
Με μέτρο οι αγορές!
Πολλά νοικοκυριά στην αρχή του φθινοπώρου προμηθευόντουσαν όσπρια αλλά και αλεύρι όπως και ζυμαρικά αλλά και άλλα είδη πρώτης ανάγκης που δεν λείπουν από κανένα σπίτι. Είναι τα είδη που όλα τα νοικοκυριά χρησιμοποιούν συνέχεια για την παρασκευή πολλών φαγητών. Τώρα, η ακρίβεια δεν επιτρέπει μαζικές αγορές και έτσι το καλάθι των νοικοκυριών δεν γεμίζει.
«Είναι μια δύσκολη περίοδος καθώς οι αυξήσεις είναι μεγάλες σε πολλά από τα είδη που έχω στο κατάστημα. Αυτό είναι αποτέλεσμα και των αυξήσεων αλλά και των ελλείψεων λέει χαρακτηριστικά ο κ. Μήτσης που γνωρίζει πολύ καλά την αγορά των συγκεκριμένων ειδών.
Μάλιστα, πολλοί πελάτες δεν αγοράζουν πια μεγάλες ποσότητες αλλά τόση όση χρειάζεται για να γίνει το φαγητό της ημέρας.
Την ίδια ώρα οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί στενάζουν καθώς τα έξοδα αυξάνονται ενώ τα έσοδα μειώνονται ή παραμένουν καθηλωμένα ενώ όλα όλες οι άλλες παροχές αυξάνονται. «Θα βοηθήσουμε όσο μπορούμε τους πελάτες μας. Μας στήριξαν σε πολύ δύσκολες εποχές. Η σχέση πελάτη καταστηματάρχη είναι σχέση διαρκείας», λέει ο κ. Μήτσης.
ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ