Πρωταγωνιστικό ρόλο στη σύνταξη και την υποβολή της πρότασης της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών, προς την πολιτική ηγεσία του υπ. Μεταφορών, ώστε να αποκτήσουν ηλεκτρονικό εισιτήριο και τα περιφερειακά Αστικά ΚΤΕΛ είχε το Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων. Ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων και μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Στέφανος Μουστακλής μάλιστα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ITV χαρακτήρισε το ηλεκτρονικό εισιτήριο ως το μέλλον στις αστικές συγκοινωνίες.
Το έργο αποτελεί μια κοινή προσπάθεια να εφαρμοστούν υπηρεσίες ηλεκτρονικού εισιτηρίου και στα 32 Αστικά ΚΤΕΛ της χώρας και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη της μηχανογράφησης και του απαιτούμενου τεχνικού εξοπλισμού, καθώς και την άδεια χρήσης του λογισμικού για τη διαχείριση της βάσης δεδομένων
Παρά ταύτα, το συνολικό ποσό που απαιτείται για το έργο ανέρχεται στα 16 εκ. ευρώ και είναι αδύνατο να καλυφθεί με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά προγράμματα ή από εθνικούς πόρους κι έτσι, σύμφωνα με τον κ. Μουστακλή, οι μέτοχοι των Αστικών ΚΤΕΛ θα ενισχύσουν από ίδιους πόρους το εγχείρημα.
«Το ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι το μέλλον για τις αστικές συγκοινωνίες και το μεταφορικό τους έργο. Θα είναι προς όφελος του πολίτη που θα απολαμβάνουν καλύτερες και πιο σύγχρονες υπηρεσίες, θα είναι και προς όφελος των ΚΤΕΛ που θα έχουν τη δυνατότητα του ελέγχου και της ταυτοποίησης σημαντικών στοιχείων για τα δρομολόγια, τους χρόνους ανταπόκρισης, τις καθυστερήσεις, αλλά και για τις επιλογές των επιβατών. Η Ομοσπονδία προφανώς αποδέχθηκε να συνεισφέρουν οι μέτοχοι των ΚΤΕΛ για την ενίσχυση και υλοποίηση της πρότασης, γιατί αυτό σταδιακά, θα μεταβάλλει προς το καλύτερο τη λειτουργία μας», ανέφερε ο κ. Μουστακλής.
Οι μισές μετακινήσεις από και προς το Πανεπιστήμιο
Τα απολογιστικά στοιχεία στο μεταξύ της κίνησης των επιβατών με τα λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων δείχνουν μία σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2018, αφού διατέθηκαν 4,3 εκατομμύρια εισιτήρια για τις μετακινήσεις στο λεκανοπέδιο, με το 50% αυτών να αναφέρεται σε μετακινήσεις από και προς το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
«Θεωρώ, ότι ανταποκριθήκαμε στις απαιτήσεις του επιβατικού κοινού στο μέτρο του δυνατού, αλλά κυρίως σε αυτά που αφορούσαν στις γραμμές προς το Πανεπιστήμιο, όπου χρειάστηκε να ενισχύσουμε τα δρομολόγια κάτι που για εμάς σημαίνει μεγαλύτερο κόστος αφού απαιτούνται περισσότερα λεωφορεία και περισσότερο προσωπικό. Θεωρώ όμως, ότι καταφέραμε να επιλύσουμε τα βασικά ζητήματα που έθεταν οι φοιτητές αλλά και οι τοπικοί φορείς», σημείωσε ο κ. Μουστακλής.