Κάθε προηγούμενο όριο έχει ξεπεράσει ο αριθμός των αυτοκινήτων που κανονικά δεν θα έπρεπε να κυκλοφορούν λόγω παλαιότητας, κάνοντας επιτακτική την ανάγκη επανέναρξης της απόσυρσης.
Όπως ανέφερε, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ITV, ο Χαράλαμπος Τσιούρης, μέλος της Εθνικής Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων η διαδικασία της ανακύκλωσης μέσω της παροχής κινήτρων στους ιδιοκτήτες έχει σταματήσει, παρά το ενδιαφέρον που υπάρχει στην αγορά.
«Το αποτέλεσμα είναι να κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας, με τους κατόχους τους να μην μπορούν να τα αντικαταστήσουν, αλλά να μην έχουν και κανένα κίνητρο για να τα δώσουν για ανακύκλωση», σημείωσε.
Ένα άλλο ζήτημα που αναδεικνύεται τα τελευταία χρόνια είναι και αυτό της αθρόας εισαγωγής μεταχειρισμένων οχημάτων κυρίως από τη Γερμανία, ένας μεγάλος αριθμός των οποίων επρόκειτο να οδηγηθεί σε διάλυση, αλλά καταλήγει στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες για να κυκλοφορήσουν.
Ήδη, δημοσιεύματα του αθηναϊκού τύπου αναφέρουν ότι χιλιάδες τέτοια αυτοκίνητα αντί να οδηγηθούν στην ανακύκλωση, αγοράζονται από κέντρα ανακύκλωσης στη Γερμανία και μεταπωλούνται ως μεταχειρισμένα στην Ελλάδα.
Στη συντριπτική πλειονότητά τους πρόκειται για οχήματα diesel που πληρούν την οδηγία Euro4, τα οποία όμως δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Σύμφωνα με τον κ. Τσιούρη πολλά από αυτά τα οχήματα δεν είναι και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση και αυτό το διαπιστώνουν όσοι τα αγοράζουν, μετά από λίγους μήνες.