Τετάρτη, 23/05/2018


news menu leftnews menu right
Πρωτοσέλιδο Ήπειρος «Σαλπάρει» για αξιοποίηση, το λιμάνι
«Σαλπάρει» για αξιοποίηση, το λιμάνι Εκτύπωση E-mail
Σάββατο, 05 Μαΐου 2018 14:55

salparei5 5 2018

Σε άμεσο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσει η αναζήτηση επενδυτών για την περαιτέρω αξιοποίηση και του «δικού» μας λιμανιού - Ελκυστικό λόγω θέσης και κρουαζιέρας

ΒΙΚΥ ΚΩΣΤΑ

Να… ρευστοποιήσει το τεράστιο ενδιαφέρον που καταγράφεται για την αξιοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, θα επιχειρήσει η κυβέρνηση.

Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Οικονομίας, Στέργιος Πιτσιόρλας από το βήμα του πολυσυνεδρίου Logistics Conferences, Logi.C 2018, σε άμεσο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσει η αναζήτηση επενδυτών για την περαιτέρω αξιοποίηση και του «δικού» μας λιμανιού, μαζί με αυτά της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας.

«Επίσης στις σκέψεις μας είναι η αξιοποίηση και των λιμανιών Πάτρας και Βόλου» συμπλήρωσε ο υφυπουργός, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ενώ λίγο αργότερα σχολίασε ότι «το ενδιαφέρον για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας είναι τεράστιο και τώρα είναι η στιγμή να αξιοποιήσουμε αυτό το ενδιαφέρον».

Ο λόγος που τα παραπάνω λιμάνια προσελκύουν ήδη ισχυρό ενδιαφέρον μεταξύ άλλων από αμερικανούς, ρώσους, κινέζους και άραβες επενδυτές συνδέεται άμεσα με την υπό παραχώρηση Εγνατία Οδό.

Τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας βρίσκονται γεωγραφικά πάνω στις δύο απολήξεις του αυτοκινητοδρόμου, αυτές που συνδέουν την Ελλάδα με την Ιταλία και την Τουρκία. Οι οδικές μεταφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης μέσω της Εγνατίας τροφοδοτούν τα λιμάνια, ενώ αντίστροφα η εμπορευματική κίνηση των λιμανιών τροφοδοτεί πίσω την Εγνατία.

Συνιστούν, μ' άλλα λόγια, ένα αναπτυξιακό τόξο, έναν ενιαίο άξονα Ανατολής - Δύσης και αντιστρόφως, με συνέργειες από το διαμετακομιστικό εμπόριο έως τον τουρισμό και την κρουαζιέρα, και γι' αυτό ακριβώς επελέγησαν ως τα πλέον ελκυστικά ανάμεσα στα 10.

Για το «δικό μας» λιμάνι, παρόλο που η κυβέρνηση φαίνεται να καλοέβλεπε την πρόταση για παραχώρηση του συνόλου των δραστηριοτήτων σε ιδιώτη μέσω μακροχρόνιας σύμβασης, πλέον, πιθανότατα εξετάζεται η παραχώρηση μόνο του λιμένα κρουαζιέρας, ενώ το ίδιο σχέδιο προωθείται για τα λιμάνια Κέρκυρας, Καβάλας και Λαυρίου.

Στην ενίσχυση του εν λόγω σεναρίου, συμβάλει και η ισχυρή θέση του λιμανιού στον τομέα της κρουαζιέρας. Δεν είναι τυχαίο, ότι το Λιμάνι Ηγουμενίτσας βρίσκεται στην 15η θέση μεταξύ των ελληνικών προορισμών κρουαζιέρας, με τις προσεγγίσεις να ξεπερνούν τις δέκα

Πέρα από λιμάνια, σιδηρόδρομους, και οδικούς άξονες, στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης είναι και η καλύτερη αξιοποίηση «τουλάχιστον ορισμένων περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στο διαμετακομιστικό εμπόριο, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα της ευρύτερης περιοχής όπου βρίσκονται» όπως είπε ο ίδιος.

Το εμπορευματικό κέντρο

Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση προτίθεται να αναπτύξει και εμπορευματικό κέντρο στην Ηγουμενίτσα. Τα στοιχεία που έγιναν γνωστά με αφορμή την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού από την ΓΑΙΑΟΣΕ για την αξιοποίηση του χώρου του τέως στρατοπέδου «Γκόνου» στη Θεσσαλονίκη θέλουν την ανάπτυξη ακόμη έξι εμπορευματικών κέντρων σε Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Λάρισα, Καβάλα, Ηγουμενίτσα και Πάτρα. Τα συγκεκριμένα εμπορευματικά κέντρα σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες σιδηροδρομικές υποδομές αλλά και τους οδικούς άξονες θα δημιουργήσουν ένα «πλέγμα» για την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών με προφανή στόχο και για τις τοπικές οικονομίες αλλά κυρίως για την εθνική με την βελτίωση των εμπορευματικών ροών δια μέσου της χώρας.

Να υπενθυμίσουμε, ότι μετά από τις προσπάθειες της Αντιπεριφερειάρχη Τατιάνας Καλογιάννη, το έργο κατασκευής Εμπορευματικό Κέντρο Θεσπρωτίας, εντάχθηκε στο πρόγραμμα CEF «Συνδέοντας την Ευρώπη», με φορέα υλοποίησης την Περιφέρεια Ηπείρου.

Στόχος, είναι να μπορέσει να αξιοποιήσει τις θαλάσσιες οδούς και τη συνεργασία με τα ιταλικά λιμάνια της Βενετίας και του Τάραντα, για την εξυπηρέτηση φορτίων προς τη νότια Βαλκανική.

Το έργο θα κατασκευαστεί με βάση το διχωρικό σύστημα, όπου η αποθήκευση, η διαλογή και η διαχείριση των προϊόντων θα πραγματοποιείται στο εμπορευματικό κέντρο στη θέση Γκρίκα του Δήμου Σουλίου, όπου χωροθετείται και το ΒΙΟΠΑΘΕ κι έχει επιλεγεί ως ο κύριος πόλος, ενώ η εξυπηρέτηση των ασυνόδευτων φορτίων και η προσωρινή εναπόθεση θα γίνεται εντός της λιμενικής ζώνης της Ηγουμενίτσας.

 

papastratos300x250