Τρίτη, 22/05/2018


news menu leftnews menu right
Πρωτοσέλιδο Ελλάδα Τέλος στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Τέλος στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 27 Απριλίου 2018 12:29

aithousa27 4 18

Τι περιλαμβάνει το Σχέδιο Νόμου για την εκπαίδευση

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ

Τέλος στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών περιλαμβάνει το Σχέδιο Νόμου που κατέθεσε στην Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου. Το Σχέδιο Νόμου με τον τίτλο «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» περιλαμβάνει αλλαγές σε όλη τη Διοίκηση της εκπαίδευσης. Η αξιολόγηση πλέον αφορά μόνο σε στελέχη εκπαίδευσης και την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. To νέο σχέδιο νόμου κλήθηκε να σχολιάσει η περιφερειακή διευθύντρια Εκπαίδευσης Αγγελική Φωτεινού. «Είναι μια σημαντική ημέρα για την εκπαίδευση καθώς καταργείται και με νόμο, η τιμωρητική διάταξη αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που είχε προκαλέσει τριγμούς στον εκπαιδευτικό κόσμο», ανέφερε η κα. Φωτεινου.

Με το Σχέδιο Νόμου καταργούνται οι σχολικοί σύμβουλοι, τα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα (Π.Ε.Κ.), τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) και οι Αθλητικές Ακαδημίες, ενώ δημιουργούνται θέσεις όπως υπεύθυνου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού και Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.).

Εκτός από την αξιολόγηση ενισχύεται ο ρόλος του Συλλόγου των Διδασκόντων. Συγκεκριμένα, ο Σύλλογος Διδασκόντων θα πρέπει το λιγότερο τρεις φορές, στην έναρξη, στη μέση και στη λήξη του διδακτικού έτους, να αναλαμβάνει την ευθύνη να προγραμματίζει συλλογικά και να αποτιμά το εκπαιδευτικό έργο που επιτελείται στο σχολείο. Ο Σύλλογος θα έχει επίσης την ευθύνη να εντοπίζει τα σημεία υπεροχής, τα προβλήματα και τις αδυναμίες που προέκυψαν κατά την υλοποίηση δράσεων και να αποτιμά το συνολικό εκπαιδευτικό έργο, εστιάζοντας στην επίλυση προβλημάτων που προέκυψαν, αναδιατυπώνοντας ή/και αναπλαισιώνοντας τους στόχους του αρχικού εκπαιδευτικού προγραμματισμού.

Επιπλέον, προβλέπεται η δημιουργία Κέντρων για τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.), στα οποία ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου καταθέτει τον συλλογικό προγραμματισμό του και την αποτίμηση του διδακτικού έργου του.

Οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου των Π.Ε.Κ.Ε.Σ, που επιλέγονται από Περιφερειακά Συμβούλια, θα λειτουργούν υποστηρικτικά, παρέχοντας «εργαλεία» στήριξης στον Σύλλογο Διδασκόντων και στο τέλος του διδακτικού έτους θα συντάσσουν εκθέσεις προς κάθε σχολείο για την βελτίωση στους τομείς που χρειάζεται, προτείνοντας συγκεκριμένες λύσεις, πρωτοβουλίες και επιμορφώσεις που μπορούν να εφαρμοστούν κατά τη νέα σχολική χρονιά.

Επίσης τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), θα συνδράμουν -ως υποστηρικτική και συμβουλευτική δομή- στο έργο των εκπαιδευτικών και στις ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού. Οι 13 Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, θα επιλέγονται με 3ετή θητεία, από Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής στο οποίο προΐσταται πρόεδρος του ΑΣΕΠ. Συγκεκριμένα, το Συμβούλιο Επιλογής θα απαρτίζεται από 7 μέλη και θα προεδρεύει σε αυτό ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ.

 

papastratos300x250