Κυριακή, 22/04/2018


news menu leftnews menu right
Πρωτοσέλιδο Ιωάννινα Γκάζι μετά το… φρένο, για την οδό Νιάρχου
Γκάζι μετά το… φρένο, για την οδό Νιάρχου Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 15 Μαρτίου 2018 13:46

gazi15 3 18

Το Περιφερειακό Συμβούλιο, κατά πλειοψηφία αποφάσισε την υποβολή του φακέλου για ένταξη στο ΕΣΠΑ, με συνολικό προϋπολογισμό τριάντα εκατομμυρίων ευρώ – Διαβεβαιώσεις ότι έχουν λυθεί τα περισσότερα ζητήματα που προέκυψαν

Ένα πολύ σημαντικό οδικό έργο που πέρασε από «σαράντα κύματα» παίρνει το δρόμο της υλοποίησης.

Ο λόγος για την οδό Σταύρου Νιάρχου, η οποία θα κάνει ασφαλέστερη τη σύνδεση της πόλης με το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο και το Πανεπιστήμιο και με την Πεδινή, όπως επίσης και με την Εγνατία.

Στη χθεσινή του συνεδρίαση, το Περιφερειακό Συμβούλιο, κατά πλειοψηφία αποφάσισε την υποβολή του φακέλου για ένταξη στο ΕΣΠΑ με συνολικό προϋπολογισμό τριάντα εκατομμυρίων ευρώ. Σ’ αυτό περιλαμβάνονται και οι απαλλοτριώσεις που θα γίνουν ώστε να προχωρήσει η ανακατασκευή του οδικού άξονα. To σύνολο των προς απαλλοτρίωση εκτάσεων ανέρχεται στα 267 στρέμματα εκ των οποίων τα 99 φέρονται ως ιδιωτικές.

Η σχετική εισήγηση έγινε από την αντιπεριφερειάρχη Τατιάννα Καλογιάννη, που επανέλαβε όπως και σε προηγούμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, ότι έχουν λυθεί τα περισσότερα ζητήματα που προέκυψαν στην πορεία τους προηγούμενους μήνες, ενώ αναφορικά με τις ενστάσεις που διατυπώθηκαν για τις απαλλοτριώσεις σημείωσε πως δεν προκύπτει καμία επιπλέον καθυστέρηση.

«Η οδός Νιάρχου, μήκους 4,5 χλμ περίπου, αποτελούσε ιστορικά την 'πύλη' των Ιωαννίνων για όλα τα χωριά της περιοχής της Δωδώνης. Ταυτόχρονα, είναι ο άξονας πάνω στον οποίο χωροθετήθηκαν τόσο το Πανεπιστήμιο της πόλης, όσο και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, το οποίο εξυπηρετεί ουσιαστικά όλη την δυτική Ελλάδα, το σύνολο της Ηπείρου, αλλά και την νότια Αλβανία, ως το πλέον σύγχρονο και βέλτιστα εξοπλισμένο της περιοχής αυτής. Ως εκ τούτου, η οδός υποδέχεται σημαντικό φόρτο κυκλοφορίας, ειδικά στο τμήμα από την πόλη των Ιωαννίνων έως την περιοχή του Πανεπιστημίου – Νοσοκομείου, σε καθημερινή βάση.

Ταυτόχρονα, η απόληξή της στην Πεδινή, φέρνει την οδό Νιάρχου σε άμεση γειτνίαση με τον κόμβο Εγνατίας οδού - Ιόνιας οδού, ο οποίος θα κατασκευαστεί στην περιοχή ακριβώς πριν από τη σήραγγα Δωδώνης. Συνεπώς, σε μελλοντικό σχεδιασμό, η ανάπτυξη πλήρους κόμβου σύνδεσης της οδού Νιάρχου (ως οδού ταχείας κυκλοφορίας πλέον) με τον κόμβο Εγνατίας οδού – Ιόνιας οδού, μπορεί να αποτελέσει μόνιμη και ασφαλέστερη λύση εισόδου προς την πόλη, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα σε βέλτιστο χρόνο και τις απαιτήσεις πρόσβασης στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο από την πλευρά της Ηγουμενίτσας – Αλβανίας», σημείωσε μεταξύ άλλων στην εισήγησή της η κα Καλογιάννη.

Από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης πάντως και ειδικότερα από τους Γ. Ζάψα, Χρ. Αναγνώστου και Ν. Ζήκο διατυπώθηκαν εκ νέου ενστάσεις για τον τρόπο κατασκευής και ουσιαστικά διαμόρφωσης της οδού Νιάρχου σε έναν «κλειστό» αυτοκινητόδρομο που δεν εξυπηρετεί τους παρόδιους επιχειρηματίες ούτε τους περιοίκους, αλλά αντιθέτως δημιουργεί πολλά προβλήματα.

Ο Περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης ολοκληρώνοντας τη συζήτηση επί των δύο θεμάτων για την οδό Νιάρχου κατέθεσε την πρόταση που έγινε αποδεκτή ώστε ο ποδηλατόδρομος που θα κατασκευαστεί να μετονομαστεί σε «Ποδηλατόδρομο Στέφανου Σκοπούλη» στη μνήμη του αδικοχαμένου συμπολίτη και επί σειρά ετών αυτοδιοικητικού και πολιτευτή.

Τι προβλέπει η μελέτη

Συνοπτικά, και σύμφωνα με την προαναφερόμενη μελέτη, προβλέπεται η κατασκευή:

- της οδού Νιάρχου από τη σύνδεσή της με την Ε.Ο. Ιωαννίνων-Άρτας (Στρατόπεδο Βελισσαρίου) έως την είσοδο στον οικισμό Πεδινής.

- ενός (1) Πλήρους Ανισόπεδου Κόμβου σύνδεσης της οδού με την Περιφερειακή Οδό Ιωαννίνων.

- πέντε (5) Ισόπεδων Κόμβων κυκλικής μορφής (roundabout)

- στη σύνδεση της οδού Νιάρχου με την Ε.Ο. Ιωαννίνων-Άρτας στη Χ.Θ. 0+000,

- στη Χ.Θ. 1+538 (διασταύρωση με οδό Καραϊσκάκη) για την εξυπηρέτηση εγκαταστάσεων του Δήμου Ιωαννιτών,

- στη Χ.Θ.2+759,98 για την εξυπηρέτηση του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου,

- στη Χ.Θ.3+463,73 για την εξυπηρέτηση του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και

- στη Χ.Θ.4+440 περίπου στην είσοδο του οικισμού Πεδινής (πέρας χάραξης).

- παράπλευρου δικτύου εκατέρωθεν της οδού Νιάρχου

- στη δυτική οριογραμμή της οδού, πεζόδρομος με ποδηλατόδρομο πλάτους 3,00μ, ενώ στην αριστερή οριογραμμή, πεζοδρόμιο πλάτους 1,50μ. σε όλο σχεδόν το μήκος της

- κιβωτοειδούς οχετού υπό τον άξονα της οδού στο τμήμα από τη Χ.Θ.0+138,46 έως τη Χ.Θ.2+494,63, ο οποίος θα παραλαμβάνει όλα τα όμβρια της περιοχής, σε υποκατάσταση των αποστραγγιστικών τάφρων που διήκουν σήμερα στο δυτικό όριο της οδού.

- λοιπών τεχνικών έργων αποχέτευσης υπό την οδό

- των απαιτούμενων έργων Σήμανσης - Ασφάλισης της οδού

- των έργων ηλεκτροφωτισμού της οδού.

Επίσης, στην παράπλευρη οδό, η οποία διαχωρίζεται από την οδό Νιάρχου με πεζοδρομημένη νησίδα από την οποία διέρχεται ο ποδηλατόδρομος, έχει γίνει διαστασιολόγηση με πρόβλεψη για την μελλοντική κυκλοφορία ελαφρού ΤΡΑΜ σε όλο το μήκος της.

Ακόμη, για την απρόσκοπτη υλοποίηση του έργου, η Περιφερειακή Αρχή εξασφάλισε με το, υπ’ Αρ. Πρωτ. Φ.900.102/3/469204 Σ.2040/04-07-2016, έγγραφο του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης την παραχώρηση έκτασης 9.055 τ.μ., η οποία ήταν απαραίτητη για την κατασκευή του προαναφερόμενου ΙΙΙ. α) και για τη διοχέτευση του κυκλοφοριακού φόρτου της οδού Βελισσαρίου στον κόμβο αυτό με ταυτόχρονη απαλλαγή ανώφελων, άσκοπων και επικίνδυνων ελιγμών εκ μέρους των χρηστών της οδού αυτής.

 

papastratos300x250