Παρασκευή, 19/01/2018


news menu leftnews menu right
Πρωτοσέλιδο Ιωάννινα Τα ελληνικά προϊόντα ΠΟΠ, χρειάζονται υποστήριξη
Τα ελληνικά προϊόντα ΠΟΠ, χρειάζονται υποστήριξη Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 10 Ιανουαρίου 2018 15:08

proionta pop10 1 18

Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης του Διευθύνοντος Συμβούλου της Γαλακτοβιομηχανίας «ΔΩΔΩΝΗ» στο CNN Greece – Οι δυσκολίες, οι προοπτικές ανάπτυξης και τα νέα σχέδια εντός και εκτός Ελλάδος

Βίκυ Κώστα

Το μήνυμα πως τα ελληνικά τρόφιμα με προστατευόμενη ονομασία προέλευσης όπως η φέτα «ΔΩΔΩΝΗ», χρειάζονται υποστήριξη ώστε να προβληθούν διεθνώς τα πλεονεκτήματα τους και οι βασικές τους διαφορές τους σε σχέση με τα προϊόντα του ανταγωνισμού, στέλνει μέσω συνέντευξής του στο CNN Greece ο Διευθύνων Σύμβουλος της Γαλακτοβιομηχανίας Τομ Σίπερς (Tom Seepers).

Η «ΔΩΔΩΝΗ» μια εταιρεία ζωοδότης για την Ήπειρο, που καθημερινά συλλέγει από τα πλέον απομακρυσμένα χωριά το φρέσκο γάλα ντόπιων κτηνοτρόφων, είναι ο leader στην ΠΟΠ φέτα στην Ελλάδα και ταξιδεύει πλέον ως πρεσβευτής της χώρα μας σε όλο τον πλανήτη.

Στο πλαίσιο αυτό, κρίνεται απαραίτητη η υποστήριξή της, ώστε οι καταναλωτές να απολαμβάνουν τα ποιοτικά της προϊόντα και όχι «απομιμήσεις» ελληνικών προϊόντων, που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, κυρίως στο εξωτερικό και παράλληλα να ενισχυθεί η εγχώρια γαλακτοκομία.

Ο κ. Σίπερς, ερωτηθείς για τη συμφωνία για τη CETA, σημειώνει ότι o Καναδάς είναι μια δύσκολη αγορά, καθώς λειτουργούσε με ποσοστώσεις για πολλά χρόνια, κάτι που επιχειρεί να τερματίσει η εν λόγω συμφωνία. «Στην πράξη αυτό είναι κάτι το θετικό και για εμάς. Η πραγματικότητα είναι, ότι στον Καναδά και σε άλλες αγορές, εκτός Ε.Ε. όπως οι Η.Π.Α. και η Αυστραλία για πολλά χρόνια οι τοπικοί παραγωγοί παρήγαγαν προϊόντα με την ονομασία φέτα, με αγελαδινό γάλα. Στην πραγματικότητα όταν οι καταναλωτές δοκιμάσουν τη διαφορετική φέτα, μπορούν να αναγνωρίσουν ποιο είναι το καλύτερο προϊόν. Είναι προφανές το να παράγεις ένα αυθεντικό προϊόν αποκλειστικά με τοπικό γάλα, εφαρμόζοντας τις παραδοσιακές μεθόδους θα είναι πάντα πιο ακριβό, από το να παράγεις ένας μαζικής παραγωγής προϊόν που δε χρειάζεται να τηρεί συγκεκριμένους κανονισμούς», σημειώνει και τονίζει τη σημασία της ΠΟΠ για τον ελληνικό κλάδο παραγωγής φέτας να έχει την προστατευόμενη ονομασία προέλευσης. «Αλλά αυτό δεν αρκεί. Χρειαζόμαστε υποστήριξη, ώστε να επικοινωνήσουμε διεθνώς τα πλεονεκτήματα και τις διαφορές του προϊόντος με προστατευόμενη ονομασία προέλευσης. Αυτός είναι ένας τομέας που όχι μόνον η φέτα, αλλά όλος ο ελληνικός κλάδος τροφίμων χρειάζεται υποστήριξη» προσθέτει.

Επενδύσεις

Παράλληλα, ο κ. Σίπερς, σημειώνει ότι η νέα ιδιοκτησία επένδυσε περισσότερα χρήματα για την ανάπτυξη της γαλακτοβιομηχανίας, από όσα κατέβαλε αρχικά για να αποκτήσει τη «ΔΩΔΩΝΗ». «Δεν επενδύσαμε μόνο στα παρασκευαστήρια. Επενδύσαμε πολύ στην ανάπτυξη της γαλακτοκομικής ζώνης και επενδύσαμε πολύ και στην ανάπτυξη της ίδιας της εταιρείας. Αλλά έχουμε ακόμη μεγάλη προοπτική βελτίωσης και μεγάλη προοπτική για την εσωτερική μας ανάπτυξη».

Την ίδια στιγμή, αποκαλύπτει τις δυσκολίες που προέκυψαν κατά την αναδιάρθρωση της εταιρείας, οι οποίες ενισχύθηκαν από την μακροχρόνια οικονομική κρίση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα μας.

Όπως υπογραμμίζει στη συνέντευξή του «Η Ελλάδα δεν ήταν το 2012 από τους πιο ελκυστικούς επενδυτικούς προορισμούς. Αλλά πιστεύαμε πως μακροπρόθεσμα η Ελλάδα είχε να προσφέρει πολλά.

Και είδαμε την αποκρατικοποίηση της ΔΩΔΩΝΗΣ, ως την ευκαιρία να αποκτήσουμε ένα από τα πιο ισχυρά από άποψη κατανάλωσης, brand στην Ελλάδα, με εξαιρετική φήμη διεθνώς για την ποιότητα των προϊόντων της.

Επιπρόσθετα, ως μια εταιρεία που τελούσε υπό κρατική διαχείριση για πολλά χρόνια, περιμέναμε πως θα απαιτούνταν αναδιάρθρωση σε κάποιο βαθμό, η οποία και έγινε.

Το σχέδιο αναδιάρθρωσης αποδίδει, αλλά είναι ένα μακρινό ταξίδι. Κοιτάζοντας πίσω, αναμέναμε κάποιες προκλήσεις και ήμασταν προετοιμασμένοι, αλλά σίγουρα δεν αναμέναμε τόσες συσσωρευμένες προκλήσεις σε ένα τόσο μικρό χρονικό διάστημα.

Και εάν δείτε την κρίση, δεν αναμέναμε να είναι τόσο βαθιά και τόσο μακριά σε διάρκεια, όσο τελικά υπήρξε. Στη βάση αυτή, η ανάκαμψη μας απαίτησε περισσότερο χρόνο από ότι αρχικά είχε σχεδιαστεί. Ενδεχομένως η ‘ΔΩΔΩΝΗ’ να ήταν και σε πιο αδύναμη κατάσταση από ότι αρχικά αναμέναμε. Αλλά από την άλλη, υπάρχει μεγάλη, πραγματικά μεγάλη προοπτική».

Νέες επενδυτικές ευκαιρίες

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Γαλακτοβιομηχανίας, αποκαλύπτει και το ενδιαφέρον για επενδυτικές ευκαιρίες τόσο εντός Ελλάδος όσο και εκτός.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το διεθνές ενδιαφέρον για την Μεσογειακή και την ελληνική κουζίνα έχει καταστεί κυρίαρχη τάση, κάτι που η «ΔΩΔΩΝΗ» θέλει να εκμεταλλευτεί επεκτείνοντας τόσο την παραγωγή της, όσο και την γκάμα των προϊόντων της.

«Σίγουρα υπάρχουν κάποιες επενδυτικές ευκαιρίες τόσο στην Ελλάδα όσο και εκτός Ελλάδος. Το διεθνές ενδιαφέρον για την Μεσογειακή και την ελληνική κουζίνα, έχει καταστεί κυρίαρχη τάση. Είναι μια αναπτυσσόμενη αγορά, που στην πραγματικότητα εξυπηρετείται απ0ό λίγους παίκτες. Όταν κοιτάμε για εξαγορές στην Ελλάδα, θεωρούμε πως ο γαλακτοκομικός κλάδος, είναι έτοιμος για συνενώσεις, αλλά πολλές εταιρείες σήμερα είναι εξαιρετικά υπερχρεωμένες. Ως εκ τούτου, το εγχείρημα γίνεται πολύ πιο δύσκολο» σημειώνει.

Στη μεγάλη γκάμα προϊόντων της «ΔΩΔΩΝΗΣ», η οποία ανανεώνεται διαρκώς, θα προστεθούν και νέα, με βάση το γιαούρτι, αλλά και νέα τυριά.

«Η ΔΩΔΩΝΗ ήταν ανέκαθεν γνωστή για τη φέτα της. Αλλά η αλήθεια είναι ότι παράγουμε μια ποικιλία γαλακτοκομικών προϊόντων επί σειρά ετών και κυρίως για την αγορά της Ηπείρου. Τρία χρόνια μετά το λανσάρισμα του γιαουρτιού μας σε πανελλαδική κλίμακα, γίναμε ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης. Πιστεύουμε πως αυτό συνέβη, διότι στους πελάτες αρέσει η κλασσική γεύση του προϊόντος, αλλά επίσης δείχνει τη δύναμη του brand.

Συνολικά, θεωρούμε πως υπάρχει μεγάλη προοπτική για την περαιτέρω μόχλευση του brand και για την προσθήκη νέων προϊόντων στην γκάμα μας» κατέληξε ο κ. Σίπερς.

 

papastratos300x250