Πέμπτη, 14/12/2017


news menu leftnews menu right
Πρωτοσέλιδο Ιωάννινα Περιοχή ελεγχόμενης στάθμευσης το Κάστρο
Περιοχή ελεγχόμενης στάθμευσης το Κάστρο Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 01 Δεκεμβρίου 2017 13:58

elegxomeni stathmefsi1 12 17

Θεσπίζονται προδιαγραφές και κανόνες για την είσοδο των οχημάτων, που θα δεσμεύουν τις δημοτικές υπηρεσίες, τους μόνιμους κάτοικους και επισκέπτες του

Ως περιοχή ελεγχόμενης στάθμευσης, ορίζεται πλέον το Κάστρο των Ιωαννίνων, που αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς της περιοχής.

Μέχρι σήμερα, η είσοδος και η στάθμευση των οχημάτων απαγορευόταν πλην των μονίμων κατοίκων, οι οποίοι είχαν προμηθευτεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου το απαραίτητο σήμα. Παρά τις συνεχείς εκκλήσεις της Δημοτικής Αρχής και τα μέτρα που είχαν ληφθεί, αυτοκίνητα εξακολουθούν να εισέρχονται στο Κάστρο, με αποτέλεσμα να δημιουργείται κυκλοφοριακό κομφούζιο στην περιοχή και να υποβαθμίζεται η ποιότητα ζωής των κατοίκων αλλά και η αισθητική.

Πλέον, θεσπίζονται προδιαγραφές και κανόνες για την είσοδο των οχημάτων που θα κυκλοφορούν και σταθμεύουν εντός του «Κάστρου», οι οποίοι θα δεσμεύουν τις δημοτικές υπηρεσίες καθώς και τους μόνιμους κάτοικους και επισκέπτες του.

Στο Δημοτικό Συμβούλιο Ιωαννίνων, το βράδυ της Τετάρτης ψηφίστηκε με αυξημένη πλειοψηφία ο κανονισμός κυκλοφορίας εντός του Κάστρου.

Όπως τόνισε στην εισήγησή της η αντιδήμαρχος, Ελένη Βασιλείου, στόχος του Κανονισμού είναι η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των μόνιμων κατοίκων και των επισκεπτών του ιστορικού οικισμού της πόλης μας και συγχρόνως η βελτίωση την αισθητικής εικόνας και λειτουργικότητας του οικισμού.

«Ο παρών κανονισμός, αντιμετωπίζοντας την κινητικότητα του οδικού δικτύου του Κάστρου, εξασφαλίζει σημαντικά πλεονεκτήματα τόσο στους μόνιμους κατοίκους του όσο και στους επαγγελματίες και επισκέπτες, καθώς στόχος του είναι η δημιουργία ισορροπίας μεταξύ της ζήτησης μετακίνησης, της προσφοράς στάθμευσης, της διοικητικής – εμπορικής και τουριστικής δραστηριότητας, διατηρώντας ταυτόχρονα τη ζωντάνια και τις ιδιαιτερότητες της περιοχής», είπε η κ. Βασιλείου επισημαίνοντας τη διαδικασία διαβούλευσης που προηγήθηκε με Συλλόγους, Φορείς, Επαγγελματίες, ακόμα και μεμονωμένους πολίτες και η οποία υπήρξε διεξοδική.

«Το Κάστρο είναι ένα ιδιαίτερο οικοδόμημα για την πόλη για το οποίο συμφωνούμε όλοι ότι πρέπει να υπάρχει ένας κανονισμός με απόλυτο σεβασμό στους κατοίκους του.

Έχει γίνει μια σοβαρή δουλειά προς τη σωστή κατεύθυνση. Ο Κανονισμός είναι δυναμικός και μπορεί να τροποποιηθεί στο μέλλον αν αποδειχτεί ότι χρειάζονται βελτιώσεις», τόνισε στη δική του παρέμβαση ο Δήμαρχος, Θωμάς Μπέγκας.

Ενστάσεις

Στη συνεδρίαση τοποθετήθηκαν εκπρόσωποι των κατοίκων του Κάστρου και των συλλογικοτήτων που λειτουργούν στην περιοχή, εκφράζοντας σοβαρούς προβληματισμούς όχι τόσο για την στόχευση, όσο για την δυνατότητα ελέγχου εφαρμογής της κανονιστικής απόφασης.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι τοποθετήσεις των παρατάξεων της αντιπολίτευσης.

Με τον Ν. Γκόντα να κάνει λόγο για προχειρότητα και τους άλλους επικεφαλής να ζητούν διευκρινίσεις και να επιμένουν στην ανάγκη εκπόνησης μίας σοβαρής ειδικής κυκλοφοριακής μελέτης για την περιοχή.

Τι προβλέπει ο Κανονισμός

Σύμφωνα με τον Κανονισμό η περιοχή του Κάστρου, που περικλείεται από τη Λεωφ. Καραμανλή, τις οδούς Διονύσου Φιλόσοφου και Εθν. Αντιστάσεως και την πλατεία Νεομάρτυρος Γεωργίου, ορίζεται ως Περιοχή Ελεγχόμενης Κυκλοφορίας στην οποία η είσοδος των οχημάτων γίνεται με τη χορήγηση ειδικών αδειών πρόσβασης με βάση τις ανάγκες της περιοχής.

Η πρόσβαση των οχημάτων καθορίζεται με βάση την χρονική διάρκεια ισχύος των μέτρων και την κατηγορία των οχημάτων.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου, για την αντιμετώπιση περιπτώσεων επείγουσας ανάγκης, επιτρέπεται η είσοδος και η στάθμευση χωρίς περιορισμούς :

- Των ασθενοφόρων οχημάτων και των αυτοκινήτων που μεταφέρουν ασθενείς.

- Των οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας.

- Των οχημάτων της Δημοτικής Αστυνομίας.

- Των οχημάτων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

- Των οχημάτων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας.

- Των νεκροφόρων οχημάτων.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου επιτρέπεται η είσοδος και η στάση χωρίς περιορισμούς :

- Των απορριμματοφόρων του Δήμου είτε άλλων οχημάτων Τεχνικών Υπηρεσιών (π.χ. Ηλεκτροφωτισμού και Πρασίνου), για τις εργασίες συντήρησης.

- Αστικών λεωφορείων (mini bus) και ταξί

Καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου, με ειδική άδεια πρόσβασης, επιτρέπεται η είσοδος και η στάθμευση:

- Των αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσεως και δίτροχων των μόνιμων κατοίκων Κάστρου και των προστατευόμενων μελών τους, εφόσον είναι εφοδιασμένα με κάρτα πρόσβασης, η οποία χορηγείται από το Δήμο και αναφέρει το χρόνο ισχύος και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.

- Των επιβατικών αυτοκινήτων που θα εξυπηρετούν τη μεταφορά ανήμπορων υπερηλίκων των οποίων η μόνιμη κατοικία τους βρίσκεται εντός του Κάστρου εφοδιασμένα με κάρτα πρόσβασης η οποία χορηγείται από το Δήμο και αναφέρει τον χρόνο ισχύος και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.

- Των επιβατικών αυτοκινήτων που εξυπηρετούν τη μεταφορά αναπήρων, χωρίς κάρτα πρόσβασης, εφόσον διαθέτουν δελτίο στάθμευσης ατόμων με αναπηρία (Π.Δ. 241/2005, ΦΕΚ 290/Α/30-11-05) στο οποίο θα αναγράφεται ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος.

- Των οχημάτων των επισκεπτών που διαμένουν στα ξενοδοχεία της περιοχής, εφόσον είναι εφοδιασμένα με κάρτα πρόσβασης η οποία θα αναφέρει την επωνυμία του ξενοδοχείου. Οι κάρτες θα χορηγούνται από το Δήμο στις ξενοδοχειακές μονάδες και ο αριθμός τους θα αντιστοιχεί στον αριθμό των νόμιμων υφιστάμενων θέσεων στάθμευσης, εντός του κτιρίου ή επί του ακαλύπτου χώρου του οικοπέδου της μονάδας. Σε περίπτωση που δεν διαθέτουν χώρους στάθμευσης θα τους χορηγείται αριθμός καρτών ίσος με ποσοστό 70% του αριθμού των δωματίων που διαθέτουν.

- Σε όσους διατηρούν επιχειρηματική δραστηριότητα εντός του Κάστρου, θα χορηγείται μια κάρτα πρόσβασης στην οποία θα αναγράφεται η επωνυμία της επιχείρησης σύμφωνα με την εκ δοθείσα άδεια λειτουργίας

Τα ανωτέρω οχήματα, με την κάρτα πρόσβασης ή το δελτίο στάθμευσης ατόμων με αναπηρία, που θα φέρουν σε εμφανές σημείο του αυτοκινήτου, επιτρέπεται να σταθμεύουν εντός του Κάστρου εφόσον δεν δημιουργείται εξ αυτών κίνδυνος ή παρακώλυση της κυκλοφορίας, δεν υπάρχουν σχετικές απαγορευτικές πινακίδες ή διαγραμμίσεις και γενικότερα κατ’ εφαρμογή του άρθρου 34 του Κ.Ο.Κ..

Ημερήσια, κατά τις εργάσιμες ώρες επιτρέπεται, με ειδική άδεια πρόσβασης, η είσοδος και στάθμευση:

- των αυτοκινήτων οχημάτων του Δημοσίου και Ν.Π.Δ.Δ. που λειτουργούν εντός της περιοχής του Κάστρου και φέρουν τα εξωτερικά διακριτικά γνωρίσματα

- Σε περίπτωση που οι Υπηρεσίες δεν διαθέτουν κρατικά αυτοκίνητα, σε δύο οχήματα ιδιοκτησίας εργαζομένων της κάθε υπηρεσίας καθώς και σε οχήματα νυχτοφυλάκων

- Εφόσον οι Υπηρεσίες διαθέτουν αποκλειστικό χώρο στάθμευσης θα τους χορηγείτε αριθμός καρτών ανάλογος με τον αριθμό θέσεων

Τα ανωτέρω οχήματα θα είναι εφοδιασμένα με κάρτα πρόσβασης η οποία θα χορηγείται από το Δήμο και θα αναφέρει εργάσιμες μέρες, ώρες, χρόνο ισχύος και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.

Βάσει δέσμης ωρών, από 7:00π.μ.-10:00π.μ. και 17:00μ.μ. – 18:00μ.μ., για όλες τις ημέρες εξαιρουμένων των Κυριακών και Αργιών, με την τοποθέτηση , επιτρέπεται η είσοδος και στάση, χωρίς κάρτα πρόσβασης:

-  Για φορτηγά οχήματα ωφέλιμου φορτίου μέχρι 8 τόνους για την τροφοδοσία των επιχειρήσεων, υπεραγορών λιανικού εμπορίου, των υπεραγορών τροφίμων και λοιπών καταστημάτων και γενικότερα η φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων τροφοδοσίας με πετρέλαιο θέρμανσης.

- Των επαγγελματικών οχημάτων παροχής υπηρεσιών (υδραυλικών, ηλεκτρολόγων, κ.ά.) και δίτροχων οχημάτων για τη διεκπεραίωση αλληλογραφίας, διανομής εφημερίδων κ.α. συναφών περιπτώσεων.

Η στάθμευση δεν θα παρεμποδίζει την τροφοδοσία άλλων παρόδιων και ο χρόνος στάσης θα περιορίζεται στον απολύτως απαραίτητο για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Στις πύλες εισόδου θα τοποθετηθούν πληροφοριακές πινακίδες για την κατηγορία των ανωτέρω οχημάτων και τις επιτρεπόμενες ώρες εισόδου.

Τα παραπάνω ωράρια μπορούν να τροποποιηθούν ύστερα από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Σε περίπτωση εκτάκτων περιστάσεων – εκδηλώσεων, με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής θα γίνεται προσωρινή τροποποίηση του ωραρίου τροφοδοσίας αν κριθεί αναγκαίο.

Ημερήσια, κατά τις εργάσιμες ώρες, με καταβολή τέλους, επιτρέπεται η είσοδος και στάση με κλείσιμο του οδοστρώματος:

- Των αυτοκινήτων μεταφοράς ετοίμου σκυροδέματος, αποκομιδής προϊόντων κατεδαφίσεων ή εκσκαφών και γενικά μεταφοράς υλικών που έχουν σχέση με ανέγερση, επισκευή ή κατεδάφιση οικοδομής,

- Των οχημάτων που εκτελούν μετακομίσεις από ή προς την περιοχή, μέχρι οχτώ (8) τόνων,

εφόσον είναι εφοδιασμένα με ειδική άδεια περιορισμένης χρονικής διάρκειας, η οποία χορηγείται από τον Δήμο και αναφέρει τον χρόνο ισχύος και τον αριθμό κυκλοφορίας. Οι ανωτέρω άδειες δεν θα δίδονται κατά τις ώρες της κοινής ησυχίας, οι οποίες έχουν ως εξής:

α) Χειμερινό ωράριο (ισχύει από 1/10 έως και 31/3): 15:30 – 17:30 & 22:00 - 07:30.

β) Θερινό ωράριο (ισχύει από 1/4 έως και 30/9): 15:00 – 17:30 & 23:00 - 07:00.

Καθορισμός χώρων στάθμευσης ταξί

Στην ίδια συνεδρίαση ψηφίστηκε και ο καθορισμός χώρων στάθμευσης (πιάτσες) οι οποίοι χρησιμοποιούνται από τα Ταξί με έδρα τα Ιωάννινα και συγκεκριμένα τον επανακαθορισμό παλαιών χώρων στάθμευσης για αριθμό αυτοκινήτων ανάλογο με την δυνατότητα του κάθε χώρου, τον καθορισμό νέων προτεινόμενων χώρων στάθμευσης για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και τον καθορισμό θέσεων για τοποθέτηση στεγάστρων αναμονής επιβατών.

Η αντιδήμαρχος Ελένη Βασιλείου, που εισηγήθηκε το θέμα αναφέρθηκε στη συζήτηση που προηγήθηκε με τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές και τη συνεργασία που αναπτύχτηκε πριν την ολοκλήρωση της πρότασης τονίζοντας πως σύμφωνα με αυτή:

- Καταργείται η πιάτσα στην Ακτή Μιαούλη, απέναντι από τα παλιά σφαγεία, που δεν χρησιμοποιείται.

- Μεταφέρεται αποκλειστικά στην οδό Σίνα η πιάτσα που λειτουργεί στη συμβολή των οδών Ζωσιμαδών και Σίνα, ώστε να τηρηθούν οι διατάξεις του Κ.Ο.Κ..

- Η πιάτσα που λειτουργεί στην οδό Αρχιμανδρειού μεταφέρεται στην απέναντι πλευρά της οδού και της οδού Παλάσκα στην οδό Βογιάνου στο Βοτανικό

- Επεκτείνεται η πιάτσα των Σεισμοπλήκτων, δημιουργώντας τρεις θέσεις επί της οδού Κίτσιου.

- Μεταφέρεται η πιάτσα της Δ.Κ. Ανατολής στη διαμορφωμένη εσοχή του πεζοδρομίου της οδού Ιωαννίνων, στο Ο.Τ. 19, στο ύψος του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ανατολής

- Η πιάτσα που βρίσκεται στην οδό που οδηγεί στην Περίβλεπτο, στο τέρμα της οδού Άρη Βελουχιώτη, θα χωροθετηθεί με την ολοκλήρωση του έργου του κόμβου Εφύρας

- Δημιουργείται πιάτσα επί του χωροθετημένου parking στην ανάπλαση της παραλίμνιας περιοχής του Περάματος

Στην απόφαση προβλέπει και η δυνατότητα τοποθέτησης στεγάστρων αναμονής επιβατών στις πιάτσες ταξί στην πλατεία Πάργης, επί της οδού Μπιζανίου στο Ρολόι, στο Νοσοκομείο «Χατζηκώστα», στον Κατσικά και στην Πεδινή, ενώ στην αρχή της Ναπ. Ζέρβα η τοποθέτηση θα εξεταστεί στο πλαίσιο της μελέτης ανάπλασης του κοινόχρηστου χώρου. Επίσης, προτείνεται η απομάκρυνση του στεγάστρου επί της οδού Κύργιου στην πλατεία Τζαβέλλα, καθώς δεν εξασφαλίζεται το πλάτος της ελεύθερης όδευσης πεζών. Τα στέγαστρα θα έχουν την ίδια μορφή και διαστάσεις με τα αντίστοιχα στέγαστρα του αστικού ΚΤΕΛ, ενώ η τοποθέτησή τους θα γίνει με δαπάνη των σωματείων.

(σε ράστερ)

Στο Δημοτικό Συμβούλιο, η κόντρα ΔΕΥΑΙ – Δ. Ζίτσας

Στο Δημοτικό Συμβούλιο, μεταφέρθηκε η κόντρα μεταξύ της ΔΕΥΑΙ και του Δήμου Ζίτσας με αφορμή τον καθορισμό του τέλους σύνδεσης για τους καταναλωτές στην Ελεούσα, που έχουν συνδεθεί με το αποχετευτικό δίκτυο.

Ο Δήμαρχος και πρόεδρος της ΔΕΥΑΙ Θ. Μπέγκας απαντώντας σε σχετική ερώτηση της αντιπολίτευσης στάθηκε στην προγραμματική σύμβαση που εξακολουθεί να ισχύει μέχρι σήμερα και άσκησε σκληρή κριτική στη δημοτική αρχή Πλιάκου.

«Προφανώς η νέα δημοτική αρχή Ζίτσας αντιλαμβάνεται διαφορετικά τα πράγματα και ίσως θεωρεί ότι οι πολίτες δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ισότιμα. Η ΔΕΥΑΙ ζητά την τήρηση των συμφωνηθέντων. Ζητήθηκε χρόνος από την δημοτική αρχή Ζίτσας, πέρασε ένα εύλογο διάστημα και πλέον πρέπει να εφαρμόσουμε τις αποφάσεις. Μάλλον ο Δήμος Ζίτσας παρακωλυτικά λειτουργεί και όχι ουσιαστικά και στο πλαίσιο αυτό η ΔΕΥΑΙ θα κινηθεί σύμφωνα με τις νόμιμες διαδικασίες», τόνισε χαρακτηριστικά.

Αντιπλημμυρική «θωράκιση»

Η τοποθέτηση του Λ. Νάτση με αφορμή τα πλημμυρικά φαινόμενα στην δυτ. Αττική και το κατά πόσον το λεκανοπέδιο Ιωαννίνων είναι θωρακισμένο προκάλεσε μία ακόμη συζήτηση εκτός ημερήσιας διάταξης.

Ο κ. Νάτσης τόνισε ότι θα πρέπει να επικαιροποιηθούν τα σχέδια αντιπλημμυρικής προστασίας προς αποφυγή νέων καταστροφών, αντίστοιχων με αυτές που είχαν γίνει πριν από μερικά χρόνια.

Αίσθηση προκάλεσε η αναφορά του πως ακόμη και η συζήτηση που άνοιξε τους τελευταίους μήνες για την πιθανότητα παραχώρησης της έκτασης πίσω από το ΠΕΑΚΙ για να κατασκευαστεί ένα γήπεδο ποδοσφαίρου για τον ΠΑΣ, γίνεται με προχειρότητα.

«Η περιοχή αυτή έχει οριστεί ως μία περιοχή εκτόνωσης των πλημμυρικών φαινομένων, γιατί εκεί συγκεντρώνονται μεγάλες ποσότητες μέχρι να απορροφηθούν προς τη λίμνη και τον υδροφόρο ορίζοντα», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο Δήμαρχος Θ. Μπέγκας τόνισε πως έχει ήδη γίνει μία σύσκεψη με τους συναρμόδιους φορείς και έχει συμφωνηθεί με τη Γενική Γραμματεία Αποκεντρωμένης Διοίκησης να κατατεθούν προτάσεις και απόψεις για την αντιμετώπιση των πλημμυρικών φαινομένων στο λεκανοπέδιο.

 

papastratos300x250