Πέμπτη, 14/12/2017


news menu leftnews menu right
Πρωτοσέλιδο Ελλάδα Μέτρα, για τη διάσωση της καφέ αρκούδας της Πίνδου
Μέτρα, για τη διάσωση της καφέ αρκούδας της Πίνδου Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 22 Νοεμβρίου 2017 16:13

arkouda22 11 17

Στη Βουλή το θέμα, με Ερώτηση του Γ. Αμυρά

Από το 2003 έχουν σημειωθεί συνολικά 14 θανατηφόρα ατυχήματα με θύματα αρκούδες και τρία με λύκους στο Εθνικό Δίκτυο Φλώρινας – Θεσσαλονίκης, στο ύψος της τοποθεσίας «Κλειδί» Αμυνταίου. Τα τρία από αυτά σημειώθηκαν φέτος μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Παρόλο που είναι γνωστό ότι η περιοχή αυτή αποτελεί σημαντικό φυσικό πέρασμα για την άγρια πανίδα, το τμήμα αυτό της εθνικής οδού εξακολουθεί να παραμένει αθωράκιστο. Το θέμα αναδεικνύει με ερώτηση που κατέθεσε την Τρίτη στη Βουλή, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού Γιώργος Αμυράς προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη και τον αναπληρωτή υπουργό Προστασίας του Πολίτη Νικόλαο Τόσκα.

Όπως σημειώνει «Το οδικό δίκτυο, σε σχέση µε τη διευκόλυνση των οδηγών είναι χαρακτηριστικό ότι διαθέτει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας (δύο στην άνοδο και µία στην κάθοδο) µε αποτέλεσµα την άνετη κίνηση των οχηµάτων που συµβάλει όμως ταυτόχρονα και στην ανάπτυξη µεγάλων ταχυτήτων.

Αντίθετα, σε σχέση µε την ασφαλή µετακίνηση των ειδών της άγριας πανίδας δεν έχει ληφθεί κανένα µέτρο, γεγονός το οποίο αυξάνει την επικινδυνότητα και τις πιθανότητες συγκρούσεων µε τα διερχόµενα οχήµατα.

∆υστυχώς παρά το γεγονός ότι το ανάγλυφο της περιοχής προσφέρεται για δηµιουργία διαβάσεων παγίδας, κατά τη διάρκεια της κατασκευής σε όλα τα κατάλληλα σηµεία έχουν κατασκευαστεί µικροί οχετοί.

Αξίζει να σηµειωθεί ότι στη διάβαση έχουν τοποθετηθεί το 2012 από τον ΑΡΚΤΟΥΡΟ, την ελληνική μη κερδοσκοπική εταιρία που δραστηριοποιείται για την προστασία της άγριας ζωής και του φυσικού περιβάλλοντος , σε συνεργασία με την Περιφέρεια ∆υτικής Μακεδονίας προειδοποιητικές πινακίδες για την παρουσία της αρκούδας στην περιοχή, τόσο στην άνοδο όσο και στην κάθοδο και των δύο κατευθύνσεων.

Από το 2013 και έπειτα και σύμφωνα πάντοτε με τα επιστημονικά δεδομένα που μαζεύει ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ στην περιοχή, ο πληθυσμός της αρκούδας παρουσιάζει αυξητικές τάσεις και έντονη συμπεριφορά διασποράς που έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την έντονη παρουσία του είδους στην περιοχή και ως άμεσο αποτέλεσμα τη συχνή εμπλοκή του σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα».

Ο κ. Αμυράς καλεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να προχωρήσει άμεσα τις διαδικασίες για την κατασκευή περίφραξης από τη γέφυρα Ξινού Νερού έως τη γέφυρα Βεύης, καθώς και τη δημιουργία κάτω διαβάσεων πανίδας, οι οποίες θα επιτρέπουν τη διέλευση και θα εξασφαλίζουν ότι δε θα αποκοπεί ο πληθυσμός.

Ζητά από τον κ. Τόσκα να προχωρήσει στην εγκατάσταση ενός συστήματος προειδοποιητικών πινακίδων και φωτεινής σηματοδότησης, στη μείωση του ορίου ταχύτητας στο συγκεκριμένο τμήμα του οδικού δικτύου καθώς και στη σχετική ενημέρωση των κατοίκων, επισκεπτών αλλά και των ντόπιων κτηνοτρόφων ώστε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, ειδικά κατά τους ανοιξιάτικους και φθινοπωρινούς μήνες όπου παρατηρείται μεγαλύτερη κινητικότητα από τις αρκούδες.

Νεκρή σε τροχαίο, νεαρή λύκαινα

Στο μεταξύ, νεαρή λύκαινα σκοτώθηκε σε τροχαίο ατύχημα με διερχόμενο αυτοκίνητο, σε παραποτάμια περιοχή εντός της επαρχιακής οδού κοντά στον κόμβο Μανιάκων, στην Καστοριά.

Ο «Αρκτούρος» έσπευσε στο σημείο μαζί με την αστυνομία και τη δασική υπηρεσία Καστοριάς όπου διαπιστώθηκε ότι ο θάνατος του ζώου ήταν πιθανότατα ακαριαίος, καθώς έφερε πολλαπλά κατάγματα σπονδυλικής στήλης και πίσω άκρων.

Το ζώο μεταφέρθηκε στην Κτηνιατρική Υπηρεσία Καστοριάς για νεκροψία, έγινε λήψη δειγμάτων για λύσσα και στη συνέχεια, θάφτηκε σε ειδικά φυλασσόμενο χώρο της δασικής υπηρεσίας Καστοριάς.

 

papastratos300x250