Τετάρτη, 13/12/2017


news menu leftnews menu right
Πρωτοσέλιδο Ήπειρος Ηπειρώτικη «συνταγή» επιτυχίας, σε Ελλάδα και εξωτερικό
Ηπειρώτικη «συνταγή» επιτυχίας, σε Ελλάδα και εξωτερικό Εκτύπωση E-mail
Τρίτη, 21 Νοεμβρίου 2017 14:44

DODONI21 11 17

Πέντε επιτυχημένα χρόνια υπό τη νέα διοίκηση, για τη γαλακτοβιομηχανία ΔΩΔΩΝΗ - Η παραγωγή βαρελίσιας φέτας με την επωνυμία της, το νέο στοίχημα για το 2018

Επιμέλεια: Βίκυ Κώστα

Έμφαση στην παραγωγή νέων προϊόντων, εμπέδωση σταθερής σχέσης με τους παραγωγούς και τόνωση των εξαγωγών, είναι οι βασικές στοχεύσεις της γαλακτοβιομηχανίας ΔΩΔΩΝΗ, που φέτος συμπληρώνει πέντε επιτυχημένα χρόνια υπό τη νέα διοίκηση.

Πιστή στην παράδοση και με σεβασμό στην κληρονομιά της, καταφέρνει να καλύπτει τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες των Ελλήνων και διεθνών καταναλωτών για προϊόντα 100% ελληνικά και αγνά, ταυτίζοντας το όνομα της με την υπεροχή στη γεύση και την υψηλή ποιότητα.

Η ΔΩΔΩΝΗ σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, έχει καταφέρει να εξελιχθεί σε «πυλώνα» στήριξης της τοπικής κτηνοτροφίας και κατ’ επέκταση της οικονομίας της Ηπείρου, αφενός κερδίζοντας την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού, σε Ελλάδα και εξωτερικό και αφετέρου κάνοντας τον παραγωγό «πρωταγωνιστή», παράγοντας υψηλής ποιότητας προϊόντα.

Κι αυτό γιατί, έχει επιλέξει να είναι «καλοπληρωτής», παρά την περίοδο αυξημένης αβεβαιότητας για τους παραγωγούς που διανύουμε και παράλληλα να «επενδύει» στο κτηνοτροφικό δυναμικό.

Τα τελευταία πέντε χρόνια, αντιμετωπίστηκαν παθογένειες του παρελθόντος, ολοκληρώθηκαν επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων στη γραμμή παραγωγής και η ΔΩΔΩΝΗ επανέκτησε και μερίδια αγοράς που είχε απολέσει, αλλά και ενίσχυσε τις εξαγωγές της σε πρωτοφανή επίπεδα.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι το ποσοστό εξαγωγών, μέσα στο 2017 έχει αυξηθεί στο 37% επί των συνολικών πωλήσεων, καθώς φέτος τα προϊόντα της, απέκτησαν παρουσία σε 5 ακόμη νέες αγορές, με αποτέλεσμα η εταιρεία να εξάγει 17 διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων σε 45 χώρες και στις 5 ηπείρους, έχοντας ήδη συνεργασία με τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ του εξωτερικού.

Στα μελλοντικά σχέδια της γαλακτοβιομηχανίας και της διοίκησής της, είναι η δημιουργία μίας εταιρείας πρότυπο για τα ελληνικά δεδομένα.

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο Μιχάλη Παναγιωτάκη βρίσκεται σε καλό δρόμο.

«Πελάτης της εταιρείας μας πλέον είναι ολόκληρος ο πλανήτης με τη φέτα να αποτελεί το πιο ισχυρό brand στο εξωτερικό και στις συζητήσεις και διαπραγματεύσεις με κορυφαίες αλυσίδες καταστημάτων», σημείωσε ο κ. Παναγιωτάκης.

Νέα καινοτόμα προϊόντα

Στην φετινή Διεθνή Έκθεση Τροφίμων και Ποτών «Anuga 2017» στην Κολωνία, η ΔΩΔΩΝΗ παρουσίασε νέα, καινοτόμα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως η θρυμματισμένη φέτα, οι μαριναρισμένοι κύβοι κατσικίσιου τυριού ΔΩΔΩΝΗ με λάδι και βότανα, η φέτα με 40% λιγότερο αλάτι, η οποία ήδη διατίθεται στην ελληνική αγορά, το Μανούρι ΔΩΔΩΝΗ, το αυθεντικό στραγγιστό γιαούρτι ΔΩΔΩΝΗ 0% με γεύσεις φρούτων, καθώς και το ΔΩΔΩΝΗ Χαλλούμι light και Αρχοντικό, τα οποία παράγονται στην υπερσύγχρονη μονάδα της ΔΩΔΩΝΗ στην Κύπρο.

Το νέο στοίχημα για το 2018 είναι η παραγωγή βαρελίσιας φέτας με την επωνυμία της «ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε.», η οποία θα παράγεται από το εργοστάσιο που απέκτησε η εταιρεία στη Θήβα.

Η στήριξη των παραγωγών

Η «συνταγή» για την ανάδειξη της ΔΩΔΩΝΗ σε συνώνυμο της ποιότητας και της αυθεντικής γεύσης στηρίζεται σε συστατικά ισχυρά και διαχρονικά, μεταξύ των οποίων η στήριξη των παραγωγών.

Από το 2012 έως το 2017 η ΔΩΔΩΝΗ έχει αυξήσει κατά 30% τις θέσεις εργασίας στην παραγωγή ενώ ο αριθμός των παραγωγών με τους οποίους συνεργάζεται είναι επίσης αυξημένος κατά 5% σε σχέση με το 2016.

Η στήριξη των μικρών παραγωγών αποτελεί ζήτημα κορυφαίας προτεραιότητας για το Δ.Σ. της ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε., που επιδιώκει να υποστηρίξει και να ενισχύσει το κοινωνικό της αποτύπωμα στην περιοχή.

Στο πλαίσιο της προσπάθειας βελτίωσης της συνεργασίας αυτής η ΔΩΔΩΝΗ καλύπτει σήμερα το 80% των αναγκών της από την Ήπειρο και το υπόλοιπο 20% από όμορες περιοχές, όχι όμως από το εξωτερικό.

Παράλληλα, όπως τόνισε ο κ. Παναγιωτάκης εξελίσσεται ένα ετήσιο πρόγραμμα υποστήριξης και βελτίωσης κάθε κτηνοτροφικής μονάδας, αναπτύσσοντας καινοτόμα προϊόντα όπως είναι η επιστημονική παρακολούθηση για την αύξηση της ποιότητας και ποσότητας του γάλακτος, η διάθεση υψηλής ποιότητας ζωοτροφών, αλλά και η εξαιρετική σχέση και συνεργασία με άλλες ομάδες παραγωγών ή συνεταιριστικές εταιρείες που επίσης λειτουργούν στην περιοχή.

Τα «αγκάθια» του νόμου

Τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας είναι εξαιρετικά και έχουν αποτυπωθεί στους ετήσιους ισολογισμούς και απολογισμούς, με διαρκεί αύξηση του τζίρου, απόρροια της ενίσχυσης των εξαγωγών.

Η εταιρεία επηρεάστηκε στο ελάχιστο δυνατό από τις ραγδαίες ανακατατάξεις στην εγχώρια αγορά των σούπερ μάρκετ (Μαρινόπουλος, Βερόπουλος), περιορίζοντας τις ζημιές της σε ανεπαίσθητα επίπεδα.

Ωστόσο, ένα ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί από την πολιτική ηγεσία είναι οι προβλέψεις του νέου νόμου που αναφέρονται στην υποχρέωση των εταιρειών από το 2018, να εξοφλούν τους παραγωγούς – προμηθευτές εντός διμήνου.

Η ΔΩΔΩΝΗ σήμερα καλύπτει την υποχρέωση αυτή, επισημαίνει όμως, όπως και οι περισσότερες εταιρείες στη χώρα ότι δημιουργείται ένα σοβαρό πρόβλημα καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων πελατών τους στην εγχώρια αγορά αποπληρώνει τις παραγγελίες κατά μέσο όρο μετά από 130 ημέρες.

Έτσι, έχει ήδη ζητηθεί από την πολιτική ηγεσία να βρεθεί μία αντίστοιχη φόρμουλα που θα «υποχρεώνει» και τις εταιρείες, να αποπληρώνουν τις βιομηχανίες σε αντίστοιχα μικρότερο διάστημα.

Και η Διεπαγγελματική

Αναφερόμενος στη σύσταση της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης για τη φέτα, στην οποία προσπάθεια πρωτοστατεί η ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε. μέσω του αντιπροέδρου του Δ.Σ. Ι. Βιτάλη, ο κ. Παναγιωτάκης, έκανε λόγο για μία «ιερή προσπάθεια» που έχει φτάσει σε ένα μέγιστο βαθμό ωριμότητας για την ευόδωσή της.

Σημαντική προϋπόθεση ωστόσο είναι να διασφαλισθεί ότι οι συμμετέχοντες στη Διεπαγγελματική θα διαθέτουν μόνο ΠΟΠ φέτα και οι μηχανισμοί ελέγχου θα στηρίζονται αποκλειστικά σε αυτή τη λογική.

«Είναι μία σημαντική προσπάθεια στην οποία η ΔΩΔΩΝΗ πρωταγωνιστεί, για την προστασία του ΠΟΠ προϊόντος και της αιγοπρόβειας κτηνοτροφίας. Κάθε παραγωγός θέλουμε να νοιώθει ασφάλεια, μέσα από αυτή τη διαδικασία», σημείωσε χαρακτηριστικά.

 

papastratos300x250