Τετάρτη, 13/12/2017


news menu leftnews menu right
Πρωτοσέλιδο Ήπειρος «Στράφι» πήγαν οι πρόωρες εκπτώσεις
«Στράφι» πήγαν οι πρόωρες εκπτώσεις Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 17 Νοεμβρίου 2017 10:04

ekptoseis17 11 17

Στα Γιάννενα η κίνηση μειώθηκε από 1 έως 10% σε σύγκριση με το 2016, στην Άρτα η πτώση κυμάνθηκε από 31 έως 40% και στην Πρέβεζα, από 11 έως 20%.

Βίκυ Κώστα

Κάθε πέρυσι και καλύτερα, για τις τοπικές αγορές της Ηπείρου… Αυτό ισχύει και στην περίπτωση των ενδιάμεσων χειμερινών εκπτώσεων, που ολοκληρώθηκαν την περασμένη Τετάρτη, αφού για μια ακόμη χρονιά οι περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις, σημείωσαν μείωση των πωλήσεων τους.

Την ίδια στιγμή, πυρετώδεις είναι οι προετοιμασίες για τα επιτελεία των μεγάλων αλυσίδων για την Black Friday, ένας ξενόφερτος θεσμός που δεν ενισχύσει τα μικρά καταστήματα, όπως υποστηρίζουν οι έμποροι.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία που δημοσιοποίησε την Πέμπτη η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις Νοέμβριου 2017, καθώς μόλις το 10% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι είδαν αύξηση των πωλήσεων τους σε σχέση με πέρσι, ενώ σχεδόν οι μισές (47%) κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα τζίρου από πέρσι. Και αυτό παρά το γεγονός ότι φέτος συμμετείχαν περισσότερες επιχειρήσεις στο θεσμό, πραγματοποιώντας και υψηλά ποσοστά εκπτώσεων.

Ανάλογη εικόνα επικράτησε και στις αγορές της Ηπείρου, όπου συγκεκριμένα στα Γιάννενα η κίνηση μειώθηκε από 1 έως 10% σε σύγκριση με το 2016, στην Άρτα η πτώση κυμάνθηκε από 31 έως 40% και στην Πρέβεζα, από 11 έως 20%.

Τα καταστήματα ένδυσης/υπόδησης εμφάνισαν το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής στις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου 2017 (85%). Όσον αφορά στο ύψος των εκπτώσεων μία στις τρεις επιχειρήσεις επέλεξαν να πραγματοποιήσουν εκπτώσεις μεταξύ 11% - 20%, μία στις πέντε μεταξύ 21% - 40% και μία στις δέκα κινήθηκαν είτε σε χαμηλού επιπέδου εκπτώσεις 1% - 10%, είτε σε υψηλού επιπέδου, άνω του 40%. Στον κλάδο της ένδυσης/υπόδησης η πλειονότητα των επιχειρήσεων, το 54%, πραγματοποίησε εκπτώσεις έως και 20%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού ανέρχεται στο 43%. Ο κλάδος του οικιακού εξοπλισμού δέχθηκε τις μεγαλύτερες πιέσεις, δεδομένου ότι το 54% των επιχειρήσεων είχε μείωση στις πωλήσεις του σε σύγκριση με το 2016 και μόλις το 2% δήλωσε αύξηση.

Σε ακόμα μία εποχική έρευνα της ΕΣΕΕ αποτυπώνεται η δυσαρέσκεια του εμπορικού κόσμου προς το μέτρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Συγκεκριμένα το 60% των επιχειρηματιών είναι αντίθετο προς αυτό και το 35% εκφράζει τη σύμφωνη γνώμη του.

Κυριακάτικη λειτουργία

Όσον αφορά την κυριακάτικη λειτουργία των επιχειρήσεων στις 5 Νοεμβρίου, 4 στους 10 επιχειρηματίες που άνοιξαν τα καταστήματα τους δήλωσαν ότι ο τζίρος του δεκαπενθημέρου δεν επηρεάστηκε από το άνοιγμα της Κυριακής και τη λειτουργία του καταστήματος για μια επιπλέον ημέρα. Παράλληλα, το ίδιο ποσοστό σημειώνει πως το άνοιγμα της Κυριακής είχε αρνητική αντιπροσφορά στο ύψος των πωλήσεων ολόκληρης της εκπτωτικής φθινοπωρινής περιόδου για την επιχείρησή τους. Σε καμία επιχείρηση δεν αυξήθηκε ο αριθμός των μισθωτών, ώστε να καλυφθεί η ανάγκη απασχόλησης για τη λειτουργία του καταστήματος την Κυριακή. Αντιθέτως στο 26% των περιπτώσεων έχει επεκταθεί το ωράριο των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων και στο 72% οι επιχειρηματίες έχουν επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη της συγκεκριμένης ανάγκης.

Πάντως η πλειονότητα των επιχειρηματιών σε ποσοστό 48% πιστεύει ότι οι ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις δεν επηρεάζουν το συνολικό τζίρο της φθινοπωρινής -χειμερινής περιόδου. Περίπου ένας στους τρεις δηλώνει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο, όσον αφορά στις συνολικές πωλήσεις και ένας στους πέντε θετικό. Μάλιστα, για μια ακόμη φορά αποτυπώνεται η δυσαρέσκεια του εμπορικού κόσμου προς το μέτρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων με το 60% των επιχειρηματιών να δηλώνει αντίθετο.

 

papastratos300x250