Πέμπτη, 23/11/2017


news menu leftnews menu right
Πρωτοσέλιδο Ήπειρος Τελικά… τα διόδια δεν μας φέρνουν κοντά!
Τελικά… τα διόδια δεν μας φέρνουν κοντά! Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 09 Νοεμβρίου 2017 15:27

perifereiak9 11 17

Στο Περιφερειακό Συμβούλιο, μετά από πρόταση της ΑΡ.Π.Η.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΛΕΝΑ

Στην αρχή δεν είχαμε δρόμους… Μετά, κάναμε δρόμους… αλλά δεν μπορούμε να τους «περπατήσουμε!».

Αυτή, είναι με λίγα λόγια η πραγματικότητα που αφορά τους μεγάλους οδικούς άξονες που αποδεικνύονται ακριβοί για τις μετακινήσεις των πολιτών και ειδικά για εκείνους που χρησιμοποιούν συχνά-πολλές φορές και καθημερινά, την Εγνατία και την Ιόνια Οδό.

Το θέμα των διοδίων ήρθε μετά από αίτημα της ΑΡΠΗ για συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο. Ο κ. Νίκος Ζήκος επικεφαλής της Αριστερής Παρέμβασης υποστήριξε, μεταξύ άλλων ότι  «οι οδικοί άξονες πρέπει να είναι χωρίς διόδια και επιβαρύνσεις για τους πολίτες που τους διέρχονται», αναδεικνύοντας μια σειρά από θέματα που προκύπτουν από το κόστος των διοδίων που σε πολλές περιπτώσεις καθιστά αδύνατη τη διέλευση για δεκάδες οδηγούς.

Εν κατακλείδι, ο κ. Ζήκος είπε ότι δεν πρέπει να επιτραπεί να παραχωρηθεί η Εγνατία οδός, να μην επιτραπεί η λειτουργία διοδίων στο Δροσοχώρι και να μειωθούν τα διόδια και σε άλους σταθμούς. Αναφορικά με την Ιόνια, είπε ότι «τα διόδια είναι δυσβάσταχτα για τους εργαζόμενους ενώ τέλος είπε ότι πρέπει να σταλεί επιστολή στο υπεραστικό ΚΤΕΛ για τη δραστική μείωση των εισιτηρίων».

Από την πλευρά της παράταξης «Ήπειρος Ανατροπής», ο Κώστας Μπασιούκας υπεραμύνθηκε των κυβερνητικών πρακτικών ενώ μπήκε στη διαδικασία να απαντήσει στην ΑΡΠΗ λέγοντας ότι κατά τη γνώμη τους «η αριστερά πρέπει να βουτήξει στη λάσπη για να μας ξελασπώσει και όχι να στέκει άχραντη, άσπηλη και παναμώμητη στην ασφάλεια της αντιπολίτευσης όπως προτείνεται από μερικούς «αγίους» του χώρου», προκαλώντας αίσθηση για το σχόλιό του.

Στην ουσία του θέματος, ο κ. Μπασιούκας είπε ότι «η κυβέρνηση έκανε ότι μπορούσε για να ξεκολλήσει τα έργα», ενώ μια αποστροφή του προκάλεσε διάφορα σχόλια αφού εξέπληξε λέγοντας «δεν θα απολογηθούμε εμείς τι κάνει η κυβέρνηση, γιατί για εμάς- όσο και αν κάποιοι δεν το καταλαβαίνουν, είναι άλλο το κόμμα, άλλο η κυβέρνηση και άλλο η παράταξη...».

Ο Βασίλης Ζιώβας, από την Λαϊκή Συσπείρωση, πρότεινε κατάργηση των διοδίων  εξαπέλυσε σκληρή κριτική για τις ενέργειες της κυβέρνησης και την πολιτική των τιμών των διοδίων στους οδικούς άξονες που «απομονώνουν και δεν φέρνουν κοντά την Ήπειρο με άλλες περιοχές εντός και εκτός χώρας», όπως είπε μεταξύ άλλων.

Ο Γιώργος Ζάψας, αφού πρώτα «μάλωσε» το προεδρείο για την καθυστέρηση συζήτησης του θέματος, υποστήριξε, ότι δεν υπάρχει «πολιτική διοδίων στη χώρα» και αναφέρθηκε σε παραδείγματα του εξωτερικού όπου οι εταιρίες δίνουν συγκεκριμένο ποσοστό και λειτουργούν με μπόνους.

Ο κ. Αναγνώστου από την Ελληνική Αυγή,  στην εισήγησή του ζήτησε να μην λειτουργήσουν τα διόδια και ανέδειξε και τις εμπορικές προεκτάσεις αφού «τα ακριβά διόδια θα παίξουν και στο εμπόριο αρνητικό ρόλο».

Η τοποθέτηση του περιφερειάρχη

Ο περιφερειάρχης μπήκε στην διαδικασία να κάνει μια ιστορική αναδρομή ενώ είπε ότι επι υπουργίας Σουφλιά είχε λάβει διαβεβαίωση ότι δεν θα υπάρξουν διόδια στο Δροσοχώρι, λέγοντας ότι «όλα άλλαξαν από την στιγμή που ανέλαβε το ΤΑΙΠΕΔ και άρχισε να ισχύει το «δεν σε ρωτάω μωρ’ μάνα μ’».

Το βασικό επιχείρημα του κ. Καχριμάνη είναι ότι η περίπτωση της Ιόνιας από την Εγνατία είναι εντελώς διαφορετική καθώς η Εγνατία είναι δημόσιο έργο και άρα είναι διαφορετική η πολιτική ενώ ξανά επεσήμανε την έλλειψη εναλλακτικού δικτύου.

Μπαίνοντας στις προτάσεις ο περιφερειάρχης ξεκαθάρισε ότι «Η Ήπειρος πλήρωσε» λέγοντας ότι οι Ηπειρώτες δεν θα πρέπει να πληρώνουν- (σ.σ προφανώς εννοεί εντός της περιφέρειας).

Τέλος, επανέλαβε την κοινή πρόταση της ΕΝΠΕ και είπε ότι συντάσσεται πλήρως με τις αποφάσεις που έχουν παρθεί από όλους τους περιφερειάρχες στο τόξο της Εγνατίας. 

 

papastratos300x250