Κυριακή, 19/11/2017


news menu leftnews menu right
Πρωτοσέλιδο Ελλάδα «Αλλάζει ο χάρτης της Ειδικής Αγωγής»
«Αλλάζει ο χάρτης της Ειδικής Αγωγής» Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 02 Νοεμβρίου 2017 11:36

eidiki agogi2 11 17

Προτεραιότητα του Υπουργείου η λειτουργία Ειδικών Εργαστηρίων Εκπαίδευσης

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ

Σήμερα η ειδική αγωγή αποτελεί κεντρικό θέμα όχι μόνο της ευρύτερης ευρωπαϊκής αλλά και της ελληνικής εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής. Είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη της δημιουργίας κατάλληλων πλαισίων για την εκπαίδευση και υποστήριξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είτε στο πλαίσιο της γενικής αγωγής είτε στις υπάρχουσες μονάδες ειδικής αγωγής, με απώτερο στόχο την μείωση του αποκλεισμού και της περιθωριοποίησης αυτών των μαθητών. Επιπλέον, έχει διαπιστωθεί η αυξανόμενη ανάγκη για οργανωμένη παροχή κατάλληλων παρεμβάσεων καθώς επίσης και η ανάγκη για την στελέχωση της ειδικής αγωγής με εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Αυτή είναι και η προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με τον ειδικό σύμβουλο κ. Στέφανο Κούτρα που βρέθηκε στα Γιάννενα προκειμένου να συμμετάσχει στην ημερίδα για την Ειδική Αγωγή που διοργάνωσε το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Στόχος, όπως ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Κόυτρας είναι η εμβάθυνση σε γνώσεις σχετικά με την αναγνώριση και κατανόηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, το σχεδιασμό, την εφαρμογή αλλά και την αξιολόγηση κατάλληλων εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, την ανάπτυξη συστημάτων υποστήριξης των εν λόγω μαθητών αλλά και την αξιοποίηση της υπάρχουσας τεχνογνωσίας στον τομέα της ειδικής αγωγής. Η τεχνογνωσία στην Ειδική Αγωγή και ιδιαίτερα στην ενταξιακή εκπαίδευση, προχωρά και μπαίνει σε νέους κύκλους στοχεύοντας μεταξύ άλλων και στην εξειδίκευση επιστημόνων ώστε να είναι εφικτή η αξιολόγηση των ειδικών αναγκών, ο σχεδιασμός και η εφαρμογή μεθόδων και στρατηγικών διδασκαλίας, καθώς και η διαφοροποίηση και τροποποίηση του αναλυτικού προγράμματος και των μεθόδων διδασκαλίας, στη διαχείριση της συμπεριφοράς, στην ανάπτυξη πρακτικών, καθώς επίσης και στην εφαρμογή στρατηγικών ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων των ατόμων με ειδικές ανάγκες και αναπηρία.

«Πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία»
Ο κ. Στέφανος Κούτρας ξεκαθάρισε ότι πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία μας ξεκαθαρίζοντας ότι υπάρχει από πλευράς της Μονάδας, συγκεκριμένο υλικό που απευθύνεται στην Ειδική Αγωγή, υπογραμμίζοντας ότι «ο χάρτης της Ειδικής αγωγής έχει αλλάξει», τονίζοντας ότι οι φοιτητές των πανεπιστημίων δείχνουν τεράστιο ενδιαφέρον ζητώντας να γίνουν ειδικά προγράμματα προκειμένου να εκπαιδευτούν στην ειδική αγωγή.

ΠΛΙΑΣΙΟ
Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

Σύμφωνα με τον κ. Κούτρα, το υπουργείο το τελευταίο διάστημα προσανατολίζεται στην ενταξιακή εκπαίδευση δίνοντας ώθηση στην δημιουργία των Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης που θα αναφέρονται σε μαθητές με ειδικές ανάγκες. Όπως είπε, επιθυμούν τα παιδιά αυτά μετά το τέλος της εκπαίδευσης να μπορούν να μπουν και να συμμετάσχουν ενεργά στην κοινωνία αποκτώντας δεξιότητες που θα τους επιτρέπουν αφενός να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο και αφετέρου να είναι ενεργοί πολίτες.

 

papastratos300x250