Τρίτη, 12/12/2017


news menu leftnews menu right
Πρωτοσέλιδο Ιωάννινα Πληθαίνουν οι προσφυγές στο ΣτΕ, για τα διόδια
Πληθαίνουν οι προσφυγές στο ΣτΕ, για τα διόδια Εκτύπωση E-mail
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2017 13:10

diodia prosf26 9 17

Αλ. Καχριμάνης: «Δεν μας ενδιαφέρουν μόνον οι κάτοικοι, αλλά και οι επισκέπτες»

Το παράδειγμα της Περιφέρειας Ηπείρου, ακολουθούν μια σειρά από φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, επιχειρηματίες και πολλοί άλλοι, ζητώντας την κατάργηση των νέων σταθμών διοδίων που «ξεφυτρώνουν» κατά μήκος της Εγνατίας Οδού.

Συγκεκριμένα, προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας για το θέμα κατέθεσαν οι Δήμοι Μετσόβου και Ζαγορίου από την Ήπειρο, ενώ από την υπόλοιπη Ελλάδα, οι Δήμοι Αλεξανδρούπολης και Ορεστιάδας, ο Δικηγορικός Σύλλογος Αλεξανδρούπολης, το Επιμελητήριο Έβρου, ο Σύνδεσμος Ξενοδόχων Θράκης, η Ένωση Ξενοδόχων Μετσόβου, δικηγόροι και επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται σε διάφορους τομείς, όπως είναι της κτηνοτροφίας, της τυροκομίας, της μεταφοράς απορριμμάτων, ιδιοκτήτες φορτηγών TIR ψυγείων, κ.λπ.

Οι παραπάνω διεκδικούν την μερική αναστολή και ακύρωση της από 29 Μαΐου 2017 απόφασης των υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών για την σύσταση νέων σταθμών διοδίων.

Συγκεκριμένα ζητούν να καταργηθεί η εν λόγω υπουργική απόφαση κατά το σκέλος που προβλέπει τη λειτουργία: 1) του σταθμού διοδίων 10 χλμ έξω από τα Ιωάννινα και 29 χλμ από το Μέτσοβο, στην Παμβώτιδα Δροσοχώριου Ιωαννίνων και 2) των σταθμών διοδίων στο Αρδάνιο Αλεξανδρούπολης και στη Μέστη Αλεξανδρούπολης (πλευρικός σταθμός διοδίων).

Υπογραμμίζουν οι προσφεύγοντες, ότι η επιβολή των πολλαπλών διοδίων για τις μετακινήσεις τους εντός και εκτός των περιφερειών τους, τους προκαλεί ανεπανόρθωτη οικονομική βλάβη, ενώ παραβιάζονται συνταγματικές διατάξεις, η Ευρωπαϊκή και Ελληνική νομοθεσία.

Τονίζουν ακόμη ότι η εν λόγω απόφαση στερείται παντελώς , καθώς δε συνοδεύεται από μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, από την οποία να προκύπτουν οι επιπτώσεις των σχεδιαζόμενων νέων σταθμών διοδίων στο περιβάλλον και η συμβατότητα τους με το πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού της κάθε νομαρχιακής περιφέρειας.

Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης σε χθεσινές του δηλώσεις επανέλαβε πως η λειτουργία ενός δημόσιου οδικού άξονα όπως η Εγνατία Οδός διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες, όρους και προϋποθέσεις, οι οποίοι δεν πληρούνται με τις σημερινές συνθήκες.

«Από το 2009 όταν εγκαταλείφθηκε ο άξονας μέσω Κατάρας που συνδέει Ήπειρο και Θεσσαλία υπάρχει αυτή η άνιση μεταχείριση σε βάρος των κατοίκων των περιοχών μας. Χαρακτηριστική είναι και η απόφαση της Εγνατίας Α.Ε. που ζητά διόδια 1 ευρώ για το Δροσοχώρι και μείωση του τέλους στην Τύρια.

Δεν μας ενδιαφέρουν μόνον οι κάτοικοι και καθημερινοί χρήστες αλλά μας ενδιαφέρουν και οι επισκέπτες», σημείωσε ο κ. Καχριμάνης.

 

papastratos300x250