Τρίτη, 22/08/2017


news menu leftnews menu right
Πρωτοσέλιδο Ήπειρος «Μαύρος καπνός» από τις εταιρίες, λευκά μαντάτα από το Υπουργείο
«Μαύρος καπνός» από τις εταιρίες, λευκά μαντάτα από το Υπουργείο Εκτύπωση E-mail
Τρίτη, 01 Αυγούστου 2017 20:01

Αρνητικές οι απαντήσεις των εταιρειών καυσίμων, για την εγκατάσταση συστήματος τροφοδοσίας – Διερευνάται η αξιοποίηση των υφιστάμενων υποδομών, κάτι που θα εξεταστεί σε ευρεία σύσκεψη, στα τέλη Αυγούστου

 

Bίκυ Κώστα

aerodromio

«Κόκκινο» άναψαν οι εταιρείες καυσίμων, για την εγκατάσταση συστήματος τροφοδοσίας καυσίμων των αεροσκαφών στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, καθώς το ενδιαφέρον τους είναι μειωμένο, λόγω του υψηλού κόστους.

Το Υπουργείο Υποδομών, έλαβε τις αρνητικές απαντήσεις, ωστόσο πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας, είναι η στήριξη της προσπάθειας αναβάθμισης, παρά την αρνητική αυτή εξέλιξη.

Αυτό τουλάχιστον, διαφάνηκε κατά τη χθεσινή συνάντηση του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών Θάνου Βούρδα και του διοικητή της ΥΠΑ Κωνσταντίνου Λιντζεράκου με τους τέσσερις βουλευτές Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστο Μαντά, Μερόπη Τζούφη, Γιάννη Καραγιάννη και Γιάννη Στέφο.

«Στη σύσκεψη επαναδιατυπώθηκε η πολιτική επιλογή για τη στήριξη και αδιάκοπη λειτουργία του Αεροδρομίου Ιωαννίνων. Το γεγονός αυτό πιστοποιείται από τις εξελίξεις των τελευταίων δύο ετών όπου υλοποιούνται όλα τα έργα τα οποία εκκρεμούσαν την τελευταία 15ετία (Αεροσταθμός-επέκταση τροχοδρόμου-Πύργος Ελέγχου)», σημειώνεται σε ανακοίνωση των τεσσάρων βουλευτών, που εστάλη αργά χθες το απόγευμα.

Ίσως για πρώτη φορά, φαίνεται ξεκάθαρα η πρόθεση τόσο του Υπουργείου όσο και της ΥΠΑ, η οποία μέχρι σήμερα έβαζε «τρικλοποδιές» στην… απογείωση του αεροδρομίου, να βρεθεί λύση.

Αρχικά από πληροφορίες, είχε γίνει γνωστό, ότι οι προσπάθειες από εδώ και πέρα, θα επικεντρωθούν στην αναζήτηση λύσης για τον ανεφοδιασμό καυσίμων, σε συνεργασία με την εταιρεία καυσίμων BP.

Η εταιρεία, μπορεί να τοποθετήσει μία μεταφερόμενη – κινητή δεξαμενή, όπως έχει κάνει στο αεροδρόμιο της Πάρου.

Ωστόσο, σύμφωνα με την ανακοίνωση, στην οποία δε γίνεται καμία αναφορά στις απαντήσεις των εταιρειών, «το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών διερευνά τα θέματα των υφιστάμενων υποδομών καυσίμων οι οποίες κατασκευάστηκαν με προδιαγραφές του 1992-1993 και δε λειτουργούν από το 2009 αλλά και τις δυνατότητες των εταιριών καυσίμων να συμμετάσχουν σε αυτή την προσπάθεια. Σίγουρα, χρειάζεται σε αυτό το θέμα να τεκμηριωθεί από τους τοπικούς φορείς το πλάνο και οι συμφωνίες που έχουν συναφθεί για την αξιοποίησή τους τα επόμενα έτη».

Με λίγα λόγια, ζητείται από τους τοπικούς φορείς της αυτοδιοίκησης και του τουρισμού να καταθέσουν ένα business plan για τις προοπτικές του αεροδρομίου Ιωαννίνων.

Η παραπάνω πρόταση, αποτελεί έκπληξη, καθώς ο ίδιος ο κ. Βούρδας τον περασμένο Μάιο, είχε επιπλήξει την Περιφέρεια και το Δήμο για την εμπλοκή τους στο θέμα των καυσίμων, αναφέροντας τότε ότι «στο μέλλον καλό θα ήταν οι τοπικοί αυτοδιοικητικοί φορείς να εξετάζουν με την δέουσα σοβαρότητα παρόμοια θέματα και να προετοιμάζονται πληρέστερα, εγκυρότερα και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, τις όποιες ενέργειες και συμφωνίες».

Ευρεία σύσκεψη

Το θέμα του ανεφοδιασμού, θα τεθεί επί τάπητος στην ευρεία σύσκεψη, που θα πραγματοποιηθεί στα τέλη Αυγούστου με τη συμμετοχή του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και του Υπουργείου Τουρισμού, των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης 1ου και 2ου βαθμού και των παραγωγικών φορέων του Νομού Ιωαννίνων.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση «Στη σύσκεψη θα συζητηθεί ο σχεδιασμός των φορέων της περιοχής που τεκμηριώνει την ανάγκη επιπλέον επενδύσεων στο Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, καθώς επίσης θα καθοριστούν και τα επόμενα βήματα ενεργειών με τέτοιο τρόπο ώστε να διασφαλίζεται η μακροχρόνια & αποδοτική, και όχι η εφήμερη, λειτουργία του Αεροδρομίου».

Έτοιμες οι προδιαγραφές για το GBAS

Στη σύσκεψη, εξετάστηκε και η εξασφάλιση της πτητικής αξιοπιστίας του αεροδρομίου, για την οποία μόνιμα τα τελευταία χρόνια εξέπεμπε σήμα κινδύνου και μόνιμα έπεφτε σε «κενά αέρος».

Αιτία η, διαχρονικά, απαξιωτική στάση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία έβαζε εμπόδια στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.

Πλέον, η απαξίωση και η αδιαφορία, έδωσαν τη θέση τους στην συναίνεση και στην ικανοποίηση ενός παγίου αιτήματος της τοπικής κοινωνίας.

Όπως ανακοινώθηκε, η Υ.Π.Α έχει ετοιμάσει από τον Ιανουάριο τις προδιαγραφές για το σύστημα προσγείωσης GBAS και έχει ενημερώσει σχετικά την Περιφέρεια Ηπείρου και το Δήμο Ιωαννίνων, καθώς πέρυσι το φθινόπωρο το είχαν αναδείξει ως βασικό ζητούμενο και αναμένει τις ενέργειές τους.

Πρόκειται για το σύστημα που προέκρινε ο Δήμος Ιωαννιτών κι έχει προταθεί να χρηματοδοτηθεί από την ίδια την Περιφέρεια Ηπείρου. Το κόστος του σύγχρονου αυτού συστήματος το οποίο δε μπορεί να καλύψει η πολιτεία και ανέρχεται στο ποσό των 800.000 ευρώ, είναι υποπολλαπλάσιο του περιβόητου ILS για το οποίο γίνονταν όλες οι συζητήσεις στο παρελθόν, ωστόσο χαρακτηρίζεται «ασήμαντο», μπροστά στην αναβάθμιση του αεροδρομίου.

Το εν λόγω σύστημα, σε αντίθεση με το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, θα εξασφαλίζει την προσέγγιση στα αεροσκάφη όλων των εταιρειών, ώστε να γίνει «άνοιγμα» και στο εξωτερικό.